1000 Kalorilik Diyet Listesi

Yazar: Uzm. Diyetisyen Tuğba Yaprak
1000 Kalorilik Diyet Listesi
1000 Kalorilik Diyet Listesi

Diyet uygulaması yapanların dikkat etmesi gereken olguların başında alınan kalorilerin kontrol edilmesi yani sınırlandırılması gelir. Alınan her besinin hangi saatlerde ve öğünde yenildiğine ek olarak içerdiği kalori miktarının da tam olarak bilinmesi, kilo alımının başlıca sebebi olan fazla kalori alımının ortadan kalkmasını sağlar. Kişilerin gün içerisinde alması gereken kalori miktarı değişken olmakla birlikte kilo verme amacı olan ortalama bir birey için bu miktarın günlük 1000 kaloriyi geçmemesi gerektiğini söyleyebiliriz. Ayrıca aşırı hızlı kilo verilmesi genel vücut sağlığına zararlı olduğundan dolayı belli kategoriler içerisinde bulunan bireylerin sağlıklı şekilde kilo vermek için tercih etmeleri gereken diyetler genelde günlük 1000 ile 2000 kalori arasında kalori alımını garanti altına alan diyet programlarıdır.

Kilo verme veya mevcut kilosunu koruma altında tutma amacı güden bireylerin alacakları kalori miktarını uzman diyetisyenler eşliğinde belirlemelerinin en sağlıklı yol olduğunu söylemek mümkündür. Ortalama vücut endeksine sahip bir bireyin, ortalama yaşam ve çalışma koşullarında alması gereken kalori miktarı 2000’dir. Eğer vücut endeksiniz yani boy – kilo oranınız ortalama insan profilinden daha düşük ise almanız gereken kalori miktarı da bu orana bağlı olarak değişir. Minimum seviyelerde bunun 1300 ile 1500 kalori arasında değiştiğini söylemek mümkündür. Amacınız kilonuzu korumak veya kilo vermek ise ortalama değerin altında günlük kalori alımıyla bu amacınıza rahatça ulaşabilirsiniz.

Diyet Programı Uygulanırken Uyulması Gereken Kurallar

Sadece 1000 kalorilik bu diyet listesinde değil, tüm listelerinde uyulması gereken temel kural programa sadık kalmaktır. Diyetinize başladığınız ilk günlerde sonuçları gözle görmeniz zor olduğundan dolayı motivasyonunuzu kaybetmemeniz gerekir. İlerleyen süreçte sonuçları gözleriniz ile görebileceğiniz fikriyle motive olmalısınız. Uyulması gereken ikinci kural ise sadece diyet listesinin sağlıklı bir yaşama ve kilo vermeye – korumaya yetmediğidir. Uyguladığınız diyet listesinin yanına mutlaka düzenli uyku, stressiz bir ortam ve spor egzersizleri eklemelisiniz. Tüm bunların ideal bileşkesi sayesinde arzu ettiğiniz kilolara inmeniz; sağlıklı bir hayata kavuşmanız mümkündür.

Tüm diyet programlarında olduğu gibi gün içerisinde bol su tüketimi, arzu edilen zayıflama etkisinin hızlıca hissedilmesinde temel etken olacaktır. Ayrıca gün içerisinde su miktarından bağımsız olarak yararlı bitki çaylarının iki ya da üç fincan kadar tüketimi de tavsiye edilir.

Diyet Programı Uygulanırken Yapılmaması Gerekenler

Esasında yapılması gerekenler listesinde sayılan kuralları sabote eden her şey yapılmaması gerekenler listesine girebilir. Strese sebep olabilecek tüm durumlardan kaçınmanız, spor yapmamanız bu listesinin ilk maddeleridir. Ayrıca yapılan yanlışların başında uzun süre diyet listesine sadık kalan bireylerin yaptığı, diyet listesini bozacak kaçamaklardır. Diyet yaparken unutulmaması gereken temel nokta, tüm bileşkeleriyle diyet faaliyetinin iradeyi güçlendirici etkisidir. Tüm diyet süreci beyin bölgesinde tamamlandığından dolayı, kilo problemi olan hastaların öncelikle bu “kaçamak” düşüncesinden uzaklaşması gerekir.

1000 Kalorilik Örnek Diyet Programı

Kahvaltı Öncesi

Bir ile iki bardak arasında ılık su içilmeli. Ilık suyun içilmesinden on beş ile otuz dakika sonra kahvaltı aşamasına geçilmeli.

Kahvaltı

Otuz ile elli gram arasında değişen ölçülerde yağsız peynirler. Burada peynirin cinsinden çok içerdiği yağ miktarının önemli olduğunu söylemek gerek. Kişiyi doyuracak miktarda çiğ sebze. Sebzelerin seçimi tamamen kişinin damak zevkiyle alakalıdır. Peynir ve sebzenin yanına tokluk hissinin pekiştirilmesi amacıyla iki dilimi geçmemek üzere diyet ekmek.

Kahvaltı Sonrası Ara Öğün

Ortalama boyutlara sahip olmak şartıyla herhangi bir meyve. Tercihen elma.

Öğle Yemeği

Yağ miktarı olabildiğince az ve kremasız herhangi bir çorba. 100 gram kırmızı et, 120 gram tavuk eti veya elma sirkesi ve limonla servis edilen 150 gram kadar balık salatası. Bir dilimi geçmeyecek şekilde diyet ekmek.

Öğle Yemeği Sonrası Ara Öğün

Ortalama boyutlarda herhangi bir meyve, tercihen elma. Bir avucun yarısını geçmeyecek şekilde kuruyemiş.

Akşam Yemeği

Bir porsiyonu geçmeyecek kadar haşlanmış sebze yemeği. Doyuracak kadar salata. Salatanın içerisine elma sirkesi ve limon ilave edilebilir.

Akşam Yemeği Sonrası Ara Öğün

Normal boyutlarda herhangi bir meyve, tercihen elma.

WhatsappInstagram