Aç Kalarak Zayıflama


Aç Kalarak Zayıflama

Kilo sorunu olan insanların genellikle inandığı algılardan biri de yemeği keserek zayıflamaktır. Az yersem, öğün atlarsam, ekmeği kesersem kilo veririm gibi düşünceler toplumda oldukça yaygındır. Bir çok kişi halk arasında kilo verip alma konusunda kendisinin uzman olduğunu düşünmektedir. Etrafında kilo vermek isteyen kişilere de bu bilgileri ışığında destek olmaya çalışır. “Akşam yemeği yememelisin, su iç verirsin, ekmeği kes verirsin, tuz yeme verirsin, az ye verirsin, tabağın yarısını ye verirsin, saat 7 den sonra yemek yememelisin” gibi bir çok öneriyi barındırmaktadır. Ancak aç kalarak veya uzun süreli yemek yememe sonrası da unutmayın ki ciddi açlık durumunuz oluşacak, kan şekeriniz oldukça düşecek ve bulduğunuz her şeyi yeme isteği ile karşılaşacaksınız. Daha sonrasında kan şekerinin düşmesi ile beraber halsizlik ve uyku hali de yaşayacağınız ciddi olumsuzlukların başında gelmektedir.

Kilo vermede tek öğün beslenmek , sadece sıvı ile beslenmek , tek bir besinle beslenmek , çok düşük kaloride beslenmek gibi yanlış yöntemler uygulanabilir.

Aç Kalarak Zayıflamanın Etkileri

  • Oldukça yanlış olan bu yöntemle başlangıçta kilo kaybı olsa dahi sonrasında büyük hasarlarla birlikte vücudunuza geri dönüş yapar.

  • Vücudun çalışması organların işlevini yapması için gerekli bir kalori miktarı vardır. Bu alım kısıtlandığı takdirde organlar kendini yavaşlatır tembelleştirir.

  • Bunun yanı sıra vücut bu durumu kıtlık olarak algılayarak beyine sinyal gönderir. Gelen besinlerin yağ olarak depo edilmesi sağlanır. Çünkü az besin alımı sonrası beyin vücuda daha az besin gireceğini düşünerek depolama işlemi gerçekleştirir.

  • Bu açlık durumunda ise tartıda görülen eksiler yalnızca vücudunuzda bulunan su ve kaslarınız olacaktır.

  • Gözle görülür bir incelme sağlanmayacaktır.

  • Açlık ile kilo verilen yöntemlerde metabolizma hızı maksimum 2 hafta içinde minimum düzeye inerek yavaşlar.

  • Vücudun sıvı elektrolit dengesi bozulur.

  • Gereken mineral ve vitamin alımı sağlanamayacağı için bağışıklık sistemi düşer.

Aç Kalarak Kilo Verilir Mi ?

Diyetlerin temel amacı sağlıklı beslenme alışkanlıklarının kurularak sürdürülebilir hale getirilmesidir. Sağlıklı ve yeterli beslenmenin zaman içerisinde fazla kiloları ortadan kaldıracağı düşünülmektedir. Birçok uzman diyetisyen diyet listeleri oluştururken protein veya karbonhidrat diyetleri arasında seçim yapmaktadır. Nadiren de olsa dengeli diyetlerle karşılaşılmakta; bu tür diyetler de uzun sürelerde kilo verilmesini sağlamaktadır.

Diyetin türü fark etmeksizin temel amaç kalorinin kontrol altında tutulmasıdır. Diyetin türüne göre ise ikincil bazı amaçlar ortaya çıkmaktadır. Herkesin çeşitli faktörlere göre belirlenen bir ideal kilosu bulunur. Bu ideal kiloya ulaşılması halinde beslenme alışkanlıklarının bu kiloyu koruyacak şekilde şekillendirilmesi gerekir. İdeal kilonun altında kalınıyorsa kilo aldıran; üstüne çıkılıyorsa da kilo verdiren diyetler uygulanmalıdır. İdeal kilonun korunabilmesi veya ideal kiloya yaklaşılabilmesi için ideal bir kalori miktarı bulunur. Bu da her insan için farklı bir değerdir. Bu kalori değerinin üzerinde alım yapılırsa kilo artar; altında alım yapılırsa da kilo verilir.

Diyetisyenler diyet listelerini oluştururken bu duruma azami özen gösterirler. Kişi ile yaptıkları mülakat ve ölçümler dahilinde, kişinin alması gereken toplam kalori miktarının yüzde yirmi eksiğini yazar; yazdıkları kalorileri de gün içerisindeki sık öğünlere paylaştırırlar. Diyet listelerinin bir diğer özelliği çok sık öğün olmasıdır. Bir günde üç ana, iki ara olmak üzere toplam beş öğün olması normal olarak kabul edilirken bu rakamın üzeri anormal olarak kabul edilmez.

Bu kadar fazla öğün olmasının sebebi aç kalınmaması gerektiğidir. Sanıldığının aksine aç kalmak kilo vermek için faydalı değildir. Sağlıksız ve dengesiz kilo kaybına sebep olur. Aç kalınan vakitlerde kan şekeri inanılmaz derece düşer; süre bittiğinde yeme isteğini tavan yaptırır. Yani uzun süre aç kalındığında yapılan kalori tasarrufu, yemek yenirken ortadan kalkar. Bu açıdan değerlendirdiğimizde aç kalarak kilo vermek mümkün değildir. Bu şekilde verilen kilolar oldukça sağlıksızdır. Diyet süresi boyunca sık ancak az yiyecek şekilde hareket edilmesi gerekmektedir.

Aç Kalarak Zayıflamanın Yaratabileceği Sağlık Problemleri

Açlık ile kilo verimi sonrası yakın gelecekte;

  • insülin direnci,

  • prediyabet,

  • diyabet,

  • kardiyovasküler hastalıklar

  • ve hızla kilo artısı (obezite) ve depresyon sizi kapıda bekleyen hastalıklar arasında yer almaktadır.

Sağlıklı kilo vermek isteyenlerin tercih etmemesi gereken yöntemler arasındadır. En azından bazal metabolizmanın harcadığı enerji kadar enerji alımı sağlanmalıdır. Az az sık sık beslenilmelidir. Ve tüm besin gruplarının bulunduğu bir diyet programı uygulanmalıdır.