Acil Kilo Verme Diyeti


Acil Kilo Verme Diyeti

Yeni Başlayanlar için Kolay Kilo Verme Tüyoları Nelerdir ?

Kilo vermek demek bir anda yemek yemeyi kesmek, ağır spor egzersizlerine başlamak demek değildir. Yani kilo vermek için bir anda radikal değişiklikler yapmak gerekmez. Ufak bazı tüyolar ile kolay bir şekilde kilo vermek; verilen kiloları da düzenli bir hale getirmek mümkündür. Bu ufak bazı tüyolarla başlayan süreç ilerleyen zamanlarda toptan bir değişime de gebedir. Daha sağlıklı ve daha fit olacak şekilde yaşamak; verilen kiloların alınmayacağını bilmek ciddi bir psikolojik etki yaratacaktır.

1. Psikolojinizi Kilo Verme Fikrine Hazırlayın

Kolay kilo verme tavsiyelerini arayan insanlar daha önce kilo vermeyi denememiş insanlardır. Yani kilo verme fikrine yabancı olmaları muhtemeldir. Bu sebepten ötürü de kolay kilo vermek isteyenlerin öncelikle psikolojik olarak kendilerini hazırlaması iyi olacaktır. Kilo verme sürecinde katlanılacak bazı zorlukların kolayca aşılabilmesi için bu hazırlık oldukça önemlidir. Genelde düzenli bir hayata geçileceğine dair psikolojik ortam yaratılması yeterlidir.

Gerçekten kilo verme ihtiyacınızın olup olmadığını, var ise sebeplerini, nasıl kilo vereceğinizi düşünmeniz gereklidir. Bu ağır bir psikolojik süreç gibi görünse de detaylı bir şekilde düşünüldüğünde kişiyi kilo vermeye hazırlayan bir sürecin başlangıcıdır.

2. Profesyonel Yardım Almayı Düşünebilirsiniz

Kilo vermek teoride çok basit bir mantığa dayansa da söz konusu pratik olduğunda işler o kadar kolay olmayabilmektedir. Verilecek kilo miktarı çok fazla ise sürece başlamadan önce bir diyetisyenden destek almak mantıklı olacaktır. Vücut özelliklerinize uygun olarak beslenme düzenini oluşturulması, spor egzersizlerinin planlanması ve psikolojik hazırlık sürecinin yapılması daha planlı şekilde olacaktır. Ayrıca verilecek kiloların fazla olmasından dolayı, kilolar verildiğinde ortaya çıkabilecek sorunlar için de profesyonel destek alınabilir.

3. Beslenme Alışkanlıklarını Değiştirmeye Başla

Başlangıç için radikal değişiklikler yapmak her zaman olumsuz sonuçlar doğurur. Eğer profesyonel destek alınmıyorsa hafif bir geçiş süreci ile diyete başlanması mantıklı olacaktır. Un, şeker ve tuzu yavaş yavaş hayattan çıkarmak; karbonhidrat tüketimi ile protein tüketimi arasında denge oluşturmak gerekmektedir. Öğünleri düzenlemek, tüketilen kalori miktarına sınır koymakta fayda vardır. Kolay kilo vermek için, alınması gereken günlük kalori miktarının yaklaşık olarak yüzde yirmi eksiğini almak mantıklı olacaktır. Daha az kalori alımından dolayı uzun vadede kolayca kilo verilecektir.

4. Önünüzü Görebilmelisiniz

Bu fiziki bir şaka olmaktan ziyade, mantıklı planlar yapmanızı ifade eder. Yani uçuk hayallerin peşine kapılmak yerine iradenize, vücut özelliklerinize göre planlar yapmalısınız. Kısa sürede çok yüksek kilo vermeyi amaçlamak yerine, uzun vadede daha az kilo vermeyi amaçlamak mantıklı olacaktır. Unutulmaması gereken şey, kısa sürede hızlı kilo vermenin vücuda zarar verdiğidir. Kolay kilo verme süreci boyunca amacınızı parçalara bölmeli, parçalara ulaştıkça da kendinizi ödüllendirmelisiniz. Kilo verme sürecinde morali yüksek tutmak oldukça önemlidir. Örneğin amacınız beş ayda on kilo vermek ise; ilk ay bir kilo, ikinci ay iki kilo, üçüncü ay üç kilo, dördüncü ay iki kilo, beşinci ay iki kilo şeklinde basit bir planlama yapabilirsiniz. Bu sayede bir kez başarı elde edebileceğiniz kilo verme sürecinde kendinizi beş kez birinci ilan edebilirsiniz.

5. Kolay Kilo Vermenin Değişmez Parçası Olan Spor Egzersizleri

Vücuda alınan yağ dokularının yakılabilmesi için beslenme alışkanlıkları oldukça önemlidir. Bir diğer önemli husus ise spor egzersizleridir. Vücudu fazladan enerji harcamaya zorlayan bu süreç ile beraber fazla yağ dokuları kaloriye dönüştürülerek yakılır. İşte tam da bu sebepten ötürü kolay kilo verme sürecinde de spor egzersizlerinden bolca destek alınmalıdır. Vücut özelliklerinize ve alışkanlıklarınıza göre spor egzersizleri kurgulayabilirsiniz. Eğer daha önce spor yapmamışsanız yürüyüş yapmak başlangıç için ideal olacaktır. Günde bir saat kadar hafif tempolu yürümek, birçok ağır spor egzersizi kadar kalori yakmanızı sağlayacaktır.

Hızlı Kilo Vermenin Yolları Nelerdir ?

Gerek özel bir gün için gerekse de uzun tatil dönemi için hızlı bir şekilde kilo vermek isteyebilirsiniz. Hızlı kilo vermek için hayatınızda anlık olarak değiştirebileceğiniz bazı durumlara odaklanmanız gerekmektedir. Ekstra çaba sarf etmeden yeme, spor ve uyku alışkanlıklarınızı kolayca düzenleyebilirsiniz ki tüm bunların birleşimiyle de hızlı kilo verme yöntemleri ortaya çıkar.

Anlık olarak hızlı kilo vermek için vücudun su ağırlığından kurtulanız gerekir. Özenle hazırlanmış bir diyet listesi ile bunu kolayca başarabilirsiniz. Sonrasında ise vücudun kalori ihtiyacını minimum düzeyde karşılayacak şekilde beslenmeniz gerekmektedir. Ayrıca, bol miktarda su içerek vücudun yenilenmesine katkıda bulunmanız gerekmektedir. Tüm bunların işe yarayabilmesi için de düzenli, uzun ve kesintisiz bir uyku uyumanız gerekmektedir.

1. Şeker Kullanımını Tamamen Kesin

Fark etseniz de etmeseniz de tükettiğiniz besinlerin neredeyse tamamında şeker bulunmaktadır. Özellikle marketlerden alınan, paketlenmiş gıdalarda şekerin varlığı kaçınılmazdır. Hızlı kilo vermek istiyorsanız şekeri tamamen kesmeli, ihtiyacınız olan şekerin tamamını da organik meyvelerden karşılamalısınız. Vücuda alınan şekerin dengesiz, fazla ve istenmeyen türden olması durumunda kan şekeri artmakta, kan şekerinin artışına bağlı olarak da yeme isteği artmaktadır. Yani şekeri tamamen keserek yeme isteğinizi dizginlemekteyiz.

2. Organik ve Taze Besinler Tüketmeye Başlayın, Bol Su İçin

Mevsiminde tüketilmeyen, işlenmiş ve paketli gıdalar kilo almanızı sağlar. Bu tür gıdalar komplike bir süreci tetiklemektedir. Gerek içlerindeki koruyucu malzemeler gerekse de taze olmayışları hızlı ve istenmeyen şekilde kilo almanızı sağlayacaktır. Eğer hızlı şekilde kilo vermek istiyorsanız mutlaka koruyucu içermeyen, mevsiminde toplanmış gıdaları tüketmeye başlamanız gerekmektedir.

Organik ve taze besinleri tüketmenin yanında bol bol pH değeri yüksek su için. Kireçsiz ve taze su tüketimini artırmanız sayesinde vücudunuz yenilenecektir. Özellikle kan şekerinin düzenlenmesinde, bağırsak fonksiyonlarının düzene girmesinde taze ve kaliteli suyun önemi oldukça büyüktür.

3. Spor Alışkanlıklarınızı Oluşturun veya Artırın, Uykunuzu Düzenleyin

Vücudun kalori yakabilmesi için vücuda alınan enerjiyi bir şekilde harcaması gerekir. Standart ve hareketsiz yaşam tarzı alınan fazla kaloriyi atmak için uygun değildir. Bu sebepten ötürü hızlı kilo verme dönemlerinde bol bol spor yapılmalıdır. Yapılan spor ağır spor egzersizleri içerebileceği gibi basit yürüyüşleri de içerebilir. Hayatın merkezine kas hareketlerini koymak bu dönemde oldukça etkili olacaktır. Yürüyerek ulaşılabilecek yerlere araç kullanmadan gitmek, asansör kullanmak yerine merdivenleri yürüyerek çıkmak, uzun masa başı işlerde onar dakikalık yürüyüş molaları vermek, yiyecekleri ayaktayken tüketmek gibi.

Spor alışkanlıkları kadar önemli olan bir diğer husus ise uyku düzenidir. Bilindiği üzere bazı hormonlar yalnızca gece vakti, bazıları ise yalnızca uyku vaktinde salgılanmaktadır. İki grubunda doğru miktarda salgılanabilmesi için mutlaka gece uykularının uyunması gerekir. Kesintisiz yedi saat uyku yetişkin bir insan için yeterlidir.

4. Alkol ve Sigara Tüketimini Tamamen Kesin

Sigara doğrudan doğruya solunum fonksiyonlarına zarar vermekte, buradan başlayarak da vücudun tamamını tahrip etmektedir. Değil hızlı kilo vermek isteyenlerin, herkesin sigarayı bırakması gerekmektedir. Sigaranın bırakılmasıyla beraber solunum fonksiyonları düzene girer. Uyku süreleri kaliteli şekilde uzar, spor yaparken tıkanma gibi sorunların önüne geçilir. Tüm bunlar da hızlı kilo verme sürecini destekler.

Alkol ise sigara kadar zararlı olmasa da bol miktarda kalori içerir. Ayrıca karaciğer fonksiyonlarına zarar verdiği bilinmektedir. Hızlı kilo vermek için çabalayan insanların alkolü tamamen keserek karaciğer fonksiyonlarını koruması, fazladan kalori alımını da önlemesi gerekmektedir.

5. Beslenme Alışkanlıklarınızı Değiştirin, Öğünlerinizi Düzenleyin

Hızlı kilo verme dönemlerinde ağır karbonhidratları ve proteinleri tüketmekten kaçının. Vücudun ihtiyacı olacak kadar et ve karbonhidrat tüketimi yeterlidir. Bunun dışında kalan beslenmenizin tamamını ise sebze yemekleri üzerine kurun. Hızlı kilo vermek isteyen bir insanın tükettiği besinlerin yüzde altmışını sebzelerden oluşturması gerekmektedir. Bunun yanında yağsız et, tam buğday ekmeği tüketimi de az miktarda yapılabilir. Ayrıca tüketilen besinlerin de haşlama ve fırınlama gibi sağlıklı tekniklerle pişirilmesi gerekmektedir.

Tüketilen besinler kadar hangi öğünlerde tüketildiği de önemlidir. Hızlı kilo vermek demek öğün kesmek demek değildir. Tam aksine öğün artırmak gereklidir. Alınan kalorilerin bir anda ve topluca alınması kan şekerinin dengesiz şekilde artmasına sebep olacaktır. Bu sebepten ötürü kahvaltı, öğle ve akşam yemeklerine ek olarak sadece kuruyemiş veya yoğurt tüketilen ara öğünlerin de yapılması gerekmektedir. En önemli husus ise kahvaltının kesinlikle aksatılmaması; akşam yediden sonra ise yemek tüketilmemesidir.

Acil Kilo Verme Diyeti Neden Uygulanır?

Zayıflamak ve kilo almak esasında çok basit bir süreçtir. Sürecin tamamı, tamamen alınan ve verilen kalorilerinin basit matematik işlemleri vasıtasıyla hesaplanması olarak açıklanabilir. Kişiler ihtiyaçları olandan fazla kaloriyi vücutlarına besinler yardımıyla alırsa bu fazla kaloriler vücut tarafından yağ dokularına dönüştürülerek vücudun çeşitli bölgelerine saklanır. Bir süre sonra bu yağ dokuları o kadar fazlalaşır ki dışarıdan bakıldığında şekilsiz bir vücut görülür. Bu şekilsiz görünüm kişiye hem psikolojik hem sosyal hem de fiziksel sorunlar yaşatır. Kişiler tüm bu sorunlardan kaçınmak için çeşitli teknikler yardımıyla kilo vermeye çalışır.

Diyet listelerinin uygulama süresinin oldukça uzun olmasının belli başlı birkaç sebebi vardır. Bunları sıralamadan önce aşırı kilo alımının ve aşırı hızlı kilo veriminin ne gibi sorunlara yol açtığının açıklanması gerekir. İster zamanla ister aniden aşırı kilo alan vücutta tüm dokuları kaplayan deri gerginleşir. Kilonun aniden ve hızlı verilmesi durumunda ise deri tekrar eski boyutuna dönmek yerine sarkar. Bu sarkma zamanla geçecek türden bir sarkma olmadığından ötürü ancak estetik operasyonlar yardımıyla ortadan kaldırılabilir. Ayrıca diyet listelerinin ani düşüşlere gebe olmayacak şekilde ve sürelerde düzenleniyor olmasının bir başka sebebi de zayıflama amacıyla alınan düşük kalori miktarının kısa süreli ve hızlı kilo vermek için yapılan diyetlerde bilişsel fonksiyonları kısıtlıyor oluşudur. Yani iki mantıklı sebepten ötürü neden acil kilo verme diyetleri yapmamamız gerektiğini açıklayabiliriz.

Acil kilo verme diyetlerinin neden yapıldığı kısmını açıklamak gerekir. Düğün, tatil veya sosyal bir etkinlik dolayısıyla ve bu etkinlikte giyilecek kıyafetler dolayısıyla kişiler acil zayıflama ihtiyacı hissedebilir. Acil zayıflama ihtiyacının hissedildiği durumlarda da bu diyet listeleri oldukça iyi iş görürler.

Acil Kilo Verme Diyeti Nasıl ve Hangi Şartlar Altında Uygulanır?

Ani kilo kayıplarının vücutta ne gibi etkilere sahip olduğunu yukarıda açıkladık. Bu gibi durumların ortaya çıkma ihtimalini minimuma indirmek için bazı değişkenlerin iyi kontrol edilmesi gerekir. Eğer kişi acil zayıflama ihtiyacı içerisine girmiş ise gün ile verilecek kilo miktarı arasında doğru bir ilişki kurmalıdır. Yani beş günde beş kilo gibi diyetler yerine bir haftada üç kilo gibi hedeflere odaklanmalıdır. Acil zayıflama diyetlerinde çoğu zaman evdeki hesabın çarşıya uymadığı da düşünülürse ne kadar dikkat edilmesi gerektiği anlaşılır. Ulaşılabilir hedefler şeklinde düzenlenen diyet listelerinde yukarıda sayılan problemlerin hiçbiri gerçekleşmez.

Örnek Acil Kilo Verdiren Diyet Listesi

1.GÜN:

Kahvaltı: İki dilim yağsız peynir, dört – beş adet zeytin, bir dilim kepekli ekmek, bir adet yeşil biber, bir adet domates, şekersiz içecek. Kahvaltıdan sonra ise ara öğün olarak bir adet orta boy meyve tüketilebilir.

Öğle Yemeği: Bir porsiyon sebze haşlaması, bir dilim kepekli ekmek, yağsız ve tuzsuz salata, bir bardak ayran. Öğle yemeğinden sona ara öğün olarak birkaç badem veya fındık tüketilebilir.

Akşam Yemeği: Bir porsiyon buğulama balık, bol limonlu ve yağsız roka salatası, bir dilim kepekli ekmek.

2.GÜN:

Kahvaltı: İki kaşık lor peyniri, dört – beş adet zeytin, bir adet yeşil biber, bir adet domates, bir adet salatalık, şekersiz çay. Kahvaltıdan sonra ara öğün olarak bir adet orta boy muz tüketilebilir.

Öğle Yemeği: Bir porsiyon mercimek salatası, bir dilim yağsız beyaz peynir, bir dilim kepekli ekmek. Öğle yemeğinden sonra ara öğün olarak üç – dört adet badem veya fındık tüketilebilir.

Akşam Yemeği: Dört adet yağsız kıymadan yapılmış ızgara köfte, bir porsiyon az yağlı bulgur pilavı, bir bardak ayran.

3.GÜN:

Kahvaltı: İki dilim yağsız beyaz peynir, bir adet domates, bir adet salatalık, bir adet yeşil biber, bir dilim kepekli ekmek ve şekersiz çay. Kahvaltıdan sonra ara öğün olarak yarım avuç kuruyemiş tüketilebilir.

Öğle Yemeği: Bir porsiyon ezogelin çorbası, yağsız ve tuzsuz ama bol limonlu çoban salata, bir dilim yağsız beyaz peynir. Öğle yemeğinden sonra ara öğün olarak bir kâse yoğurdun içine karıştırılmış sekiz – on adet kurum üzüm tüketilebilir.

Akşam Yemeği: Bir adet orta boy ızgara balık, bol limonlu roka salatası.

4.GÜN:

Kahvaltı: İki kaşık lor peyniri, dört – beş adet zeytin, bir dilim kepekli ekmek, bir adet yeşil biber, bir adet domates, bir adet salatalık ve şekersiz çay. Kahvaltıdan sonra ara öğün olarak iki adet ceviz tüketilebilir.

Öğle Yemeği: Bir porsiyon sebze yemeği, bir dilim kepekli ekmek, yağsız ve tuzsuz ama bol limonlu çoban salata, bir bardak ayran. Öğle yemeğinden sonra ara öğün olarak bir adet orta boy muz tüketilebilir.

Akşam Yemeği: Izgarada kızartılmış dana bonfile. Bol limonlu marul salatası.

5.GÜN:

Kahvaltı: Bir dilim yağsız beyaz peynir, dört – beş adet zeytin, bir dilim kepekli ekmek, bir adet yeşil biber, bir adet domates, bir adet salatalık, şekersiz çay. Kahvaltıdan sonra ara öğün olarak bir adet orta boy elma tüketilebilir.

Öğle Yemeği: Bir porsiyon makarna, bir bardak ayran. Öğle yemeğinden sonra ara öğün olarak bir – iki adet kayısı tüketilebilir.

Akşam Yemeği: Sebzeli balık buğulama, bol limonlu yağsız ve tuzsuz salata.

6.GÜN:

Kahvaltı: İki kaşık lor peyniri, dört – beş adet zeytin, bir dilim kepekli ekmek, bir adet domates, bir adet yeşil biber, bir adet salatalık ve şekersiz çay. Kahvaltıdan sonra ara öğün olarak iki adet ceviz tüketilebilir.

Öğle Yemeği: İki porsiyon yağsız ve tuzsuz ama bol limonlu salata, bir dilim kepekli ekmek, bir dilim yağlı beyaz peynir.

Akşam Yemeği: Bir porsiyon ızgar tavuk göğsü, bir porsiyon az yağlı bulgur pilavı, yağsız ve tuzlu ama bol limonlu roka salatası.

7.GÜN:

Kahvaltı: İki dilim yağsız beyaz peynir, bir adet domates, bir adet yeşil biber, bir adet salatalık, şekersiz çay. Kahvaltıdan sonra ara öğün olarak bir adet orta boy elma tüketilebilir.

Öğle Yemeği: Bir porsiyon ezogelin çorbası, bir dilim kepekli ekmek, bir porsiyon yağsız ve tuzsuz ama bol limonlu salata. Öğle yemeğinden sonra ara öğün olarak yarım avuç badem tüketilebilir.

Akşam Yemeği: Bir porsiyon ızgara tavuk göğsü, bir dilim kepekli ekmek, bol yeşillikli salata.