Aidin Salih Diyeti


Aidin Salih Diyeti

Aidin Salih diyetleri için oruç veya su orucu denilebilir. Bu diyet/ oruç uzun süren hastalıklardan sonra kanser, fıtık, kalp krizi, tümör, kemik hastalıkları gibi hastalıkların giderilmesini, bağışıklığın artmasını, yeni sağlıklı hücrelerin artmasını hedefler. Oruçlar, yemek yenildiğinde vücudun yemekleri sindirmekle uğraşmasından dolayı hastalıklarla mücadele edemediği fikrine dayanır. Oruçların süresi kişiden kişiye, mevcut hastalıklara göre 1 -3- 10-30 gün olarak değişmektedir. Bu diyetle 1 günde 1.5 -2 kilo, 3 günde 5 kilo verildiği savunuluyor. Bu orucu kilo vermek, sağlıklı kalmak dışında da manevi boyutunu düşünerek yapan kişilerde vardır. Su orucuna başlarken uzun süre besin girmeyecek vücudun dengesini ayarlamak için tüketilmesi gereken besinlere dikkat edilmelidir. Aynı şekilde oruç/diyet bittikten sonra sindirim sisteminin toparlanması için yavaş yavaş kademeli olarak normal beslenmeye geçilmelidir. Diyetin bir diğer prensibi de 3 günü uzun süren oruçlarda her 4 günde bir lavman yapmaktır. Uzun süren açlıklarda vücut kendini korumaya alır ve metabolizma hızını düşürür. Bunu önlemek için her gün en az 3 km yürümek şarttır. Diyabet hastalarının bu diyeti uygulamadan önce mutlaka doktorlarına danışmaları gerekmektedir.

Gelelim diyete; Oruç iki şekilde yapılmaktadır. Birinde oruç boyunca hiçbir şey tüketilmezken diğerinde ise saat başı bir bardak su içilmesi ve buna ek olarak hazırlanan sıvılar tüketilir.

Oruçlara başlarken çok ağır yemekler yerine zeytinyağlı sebze yemekleri veya hafif çorbalar tercih edilmelidir. Oruç başladığında ilk 3 gün sahurda ve iftarda hiçbirşey tükelmemelidir. 3. Günden sonra uzayan oruçlarda iftarla sahur arasında sadece su içilmelidir.

Su oruçlarında ise oruç başladığı günden itibaren saat başı 1 bardak su içilmelidir. Ayrıca günde bir defa alkali su (ingiliz karbonatıyla hazırlanmış) ve sabahtan limon ve balla hazırlanan sıvı tüketilmelidir. Aidin Salih su orucunun 21 güne kadar uygulanmasını savunmaktadır.

Her iki yöntemin sonunda da beslenmeye başlarken titizlikle kurallara uymnak gerekir çünkü uzun süredir besin girmeyen sindirim sisteminde birden yüklemek bağırsak düğümlenmesi gibi ciddi sorunlara sebep olabilir. İlk gün meyve suları ile başlanır. İkinci gün listeye meyve eklenir, 3. Gün bunlarla beraber sebze eklenir menüye, 4. Gün tahıllı gıdalara başlanır, 5. Gün süt ve süt ürünleri eklenir, 6. Gün ise normal beslenmeye geçilir.

Uzun süreli açlıklarda tansiyon düşmesi, şeker düşmesi gibi problemlere yol açabilir. Herhangi bir sorunda mutlaka doktora danışılmalıdır. Makro ve mikro nütrientler açısından oldukça zayıf bir beslenme modelidir. Öncesinde ve sonrasında kan testi yapılmalı ve oruç bitince eksilen vitamin- mineraller mutlaka yerine konmalıdır.