Bacak Eritme Diyeti


Bacak Eritme Diyeti

Bölgesel yağlanma en zor başa çıkılan kilo problemlerindendir. Özellikle bacak ve basen bölgelerinde yağlanma sorunuyla toplumumuzda çok sık karşılaşılır. Bölgesel yağlanma genellikle aileden gelen bir sorundur. Yeterince fiziksel aktivite yapmamak ve uzun süre oturur pozisyonda çalışmak ve sağlıksız beslenmek sorunu tetikler.

Bacak eritmek için uygulanan diyetler, yağ yakmayı hızlandıran besinler ağırlıkta olacak şekilde hazırlanır. Uygulanırken ödem oluşturabilecek besinlerden kaçınmak gerekir. Tüm diyetlerde olduğu gibi su tüketimi önem taşır. Günlük olarak hazırlanan yemek ve çaylarda zencefil, kekik, soğan ve sarımsak kullanılması gerekir. Bu besinler metabolizmayı hızlandırır, sindirim sistemini düzenler ve vücudu arındırır. Böylece kilo vermek kolaylaşır.

Bacak eritme söz konusu olduğu zaman spor ve egzersizler daha fazla önem taşır. Bacak bölgesini çalıştıran egzersizleri gün içinde boş kaldıkça yapmak gerekir. Evde uygulanabilecek kısa süreli egzersizler öğrenilebilir. Squat tarzı egzersizler bölgenin toparlanmasında oldukça etkilidir. Yürüyüş yapmak da bacak bölgesi için en etkili yöntemlerdendir. Zaman ayıramayanlar için eve veya işe giderken yürünecek yolu uzatmak işe yarayabilir.

Kalın Bacak Problemi

Yağlanmanın özellikle bacak ve basen bölgesinde birikmesi genetik yatkınlıktan kaynaklanır. Sağlıksız ve düzensiz beslenme, hareketsizlik, uzun süre oturma, günlük su ihtiyacının karşılanmaması gibi sebepler bölgede yağlanmayı tetikler. Özellikle fazla şekerli ve şerbetli, yağlı, tuzlu besinler tüketmek bölgesel yağlanmaların önünü açar. Yağlanma ailesel faktörlerle genele orantılı olarak yayılabilir ya da bacak, göbek gibi bölgelerde toplanabilir.

Bacak ve basen bölgesinde yağlanmalardan kurtulmak için diyet programlarının yanında mutlaka egzersiz de uygulanmalıdır. Diyet listeleri gerçekçi ve sağlıklı olmalıdır. Çok kısa sürede fazla kilolar kaybetmek sağlıksız ve geçicidir. Hafta 1,5 kilodan fazla vermek sağlığı tehdit edebilir.

Bacak İnceltme Diyeti Nedir?

Bacak eritme diyeti yağ yakmaya ve kasları korumaya yönelik diyettir. Orantısız kilo almaya meyilli kişilerde yağlanma tek bölgede toplanır. Kimi zaman bacaklarda ödem de görülebilir. Vücudu ödem ve yağ yakmayı engelleyen toksik maddelerden arındırmak, bacak eritmek için önemlidir. Bu yüzden arındırma, metabolizmayı hızlandırma, yağ yakma özelliği olan besinlere diyet listesinde yer verilir.

Bacak İnceltme Diyeti Nasıl Yapılır?

Çoğu hızlı kilo verme programı sağlıksız şekilde zayıflatır. Yağlar yeterince yakılmaz. Kas ve su kaybedilir. Bunun dışında ciddi sağlık sorunlarına da yol açabilir. Bu yüzden diyet yaparken esas olan aç kalmak değil beslenme içeriğini değiştirmek ve beslenmeyi düzene sokmaktır. Diyet uygulanırken ana ve ara öğünler atlanmaz. Uzun süre aç kalmamak ve kan şekerini dengede tutmak gerekir. Meyve ve sebze ağırlıklı bir beslenme planı oluşturulur.

Diyet sırasında protein ağırlıklı beslenmek faydalı olsa da esas olarak karbonhidrat, yağ ve protein dengesi tutturulmadır. Bu yüzden diyette hepsi yeteri kadar alınır ve aşırıya kaçılmaz. Diyet boyunca pişirme yöntemlerine dikkat etmek gerekir. Kızartma yerine haşlama, buğulama, ızgara gibi yöntemler kullanılır. Yağ kullanımı azaltılır ve doymuş yağlardan uzak durulur. Bunun yerine zeytinyağı kullanımı öne çıkar. Kırmızı et tüketimi sınırlanır. Ağırlıklı olarak balık ve beyaz tüketilir. Hamur işi yiyeceklerden uzak durmak önem taşır. Daha çok meyve sebze ağırlıklı beslenmek uygun olur. Tam tahıllı gıdalar diyet listesinde yer alır.

Diyet uygulanırken spor ve egzersiz yaparak hareketsizliğin önüne geçmek gerekir. Profesyonel destek almak için zaman bulamayanlar evde uygulayabileceği egzersizleri öğrenebilir. Bacak bölgesini çalıştıran hareketleri zaman buldukça yapmak gerekir. Aynı şekilde yürümek ve koşmak bacak zayıflatmada oldukça etkilidir.

Bacak İnceltme Diyetindeki Besinler Nelerdir?

Bacak inceltme amaçlanan bir diyette yağ yakılmasını hızlandırmak önem taşır. Bunun yanında metabolizmanın hızlanması, sindirim sisteminin düzenlenmesi ve toksik maddelerden arınmak diyeti kolaylaştırır. Diyet sonucunda yağların yakılmış, kasların güçlendirilmiş olması gerekir. Bu hususlara göre diyet boyuca gerekli besinler ve egzersizler belirlenir. Kilo vermeyi hızlandıran ve kolaylaştıran birçok besin bulunur. Limon, özellikle sabahları aç karnına ılık suyla tüketilerek metabolizmayı harekete geçirir. Aynı şekilde kimyon, tarçın gibi baharatlar diyet dostudur. Aynı şekilde lahana, brokoli, maydanoz gibi sebzeler, greyfurt, portakal, nar gibi meyveler bolca tüketilebilir. Diyet yaparken, kilo vermeyi hızlandıran bitki çaylarından faydalanmak başarılı sonuçlar verir. Özellikle zencefil, yeşil çay ve limon gibi içerikleri olan çaylar büyük fayda sağlar. Hem yağ yakmak hem de tok kalmak için ara öğünlerde yoğurt tüketilmesi önerilir.

Bacak İnceltme Diyeti Yasaklı Yiyecekler

Diyet yaparken tuz tüketimini azaltmak gerekir. Tuz, daha fazla ödeme sebep olabilir. Beyaz un kullanılarak yapılan yiyecekler tüketilmemelidir. Ekmek yerken de kepekli veya tam tahıllı olanlar tercih edilir. Tam tahıllı gıdalar kan şekerinin düzenlenmesi ve tokluk hissinin uzun sürmesi açısından gerekli olur. Şeker kullanımının mümkün olduğunca azaltılması gerekir. Şekerli ve şerbetli tatlılar tüketilmemelidir. Bunların yeri meyvelerle doldurulabilir. Fazla yağlı veya kızartma usulüyle pişirilmiş yemeklerde uzak durmak gerekir. Yemeklerde yağı azaltmak ve mümkünse zeytinyağı kullanmak önem taşır. Haşlama, buğulama, ızgara gibi yöntemler pişirme için daha sağlıklıdır.

Bacak İnceltme Diyeti İle Kaç Kilo Verilir?

Diyet sırasında kilo verme hızı ve miktarı kişiye göre değişir. Yaş, fiziksel aktivite düzeyi, metabolizma hızı gibi faktörler kilo verme hızını arttırır ya da azaltır. Ayrıca diyetin ilk zamanları hızlı kilo verilirken ilerleyen zamanlarda daha yavaş verilir. Metabolizmayı hızlandırmak için bazı besinlerden, spor ve egzersizlerden faydalanılabilir. Fakat haftada bir buçuk kilodan fazla vermek sağlıksızdır.

Örnek Bacak İnceltme Diyeti

Bacak eritme amaçlı diyet programları kişiye özel olarak diyetisyen tarafından hazırlanmalıdır. Fakat örnek bir diyet programı fikir verebilir.

Sabah:

Az miktarda kuru üzüm, 1 adet haşlama yumurta, 1-2 dilim tam tahıllı ekmek ya da kepekli ekmek, 1 demet maydanoz

Öğle Yemeği:

1 porsiyon zeytinyağlı kereviz, 1 kâse yoğurt ya da ayran, 1 dilim kepekli ekmek

Ara Öğün:

Mevsime uygun meyve

Akşam Yemeği:

1 tabak zeytinyağlı fasulye, yarım porsiyon bulgur pilavı

Gece Yemeği:

1 bardak yağsız süt