Bel Bölgesi Zayıflama


Bel Bölgesi Zayıflama

Bel Çevresi Yağlanması Neden Tehlikelidir ?

Bel çevresi yağlanması; erkeklerde 30’lu yaşlardan sonra testesteronun ve fiziksel aktivitenin az olması, kadınlarda ise 40’lı yaşlardan sonra menapoz ile östrojenin azalması ve yine fiziksel aktivite azlığı nedeniyle artış göstermektedir.

Bel çevresindeki yağlanmanın artmasıyla birlikte pek çok hastalık riski de artmaktadır. Bunlardan bazıları; Tip2 DM, Alzheimer, hipertansiyon, metabolik sendrom, insülin direnci vb… Bel çevresi organ yağlanmasının önemli bir ölçüsüdür. Bel çevresi üst iliyak kanat ile alt kaburga arasındaki mesafenin tam ortasından ölçülür.

Bel çevresi

Erkekte ≥ 102 cm, Kadında ≥ 88 cm Abdominal obezite riski vardır. Acilen kilo kaybı sağlanmalıdır.

Bel bölgesinde zayıflama için ilk olarak bu yağlanmanın sebebi bulunmalıdır.

Bel Bölgesinden (Çevresinden) Kilo Almanın Sebepleri Nelerdir ?

Karbonhidrat ve yağdan gelen kalorinin fazla olması, sağlıksız beslenme en önemli nedendir.

Alkol alımının fazla olması bel çevresindeki yağlanmayı arttırır. Alkolün 1 g=7kkcal’dir. Çoğu kişi alkol kullanırken bunun vücuda kalori olarak döndüğünün farkında değildir. Ayrıca alkol hipotalamustaki doygunluk merkezini etkileyerek, açlık hissini arttırır.

Özellikle stres durumlarında artan kortizol seviyesi yağ depolanmasını arttırır. Bu sebeple kronik stres bel çevresi yağlanması sebeplerinden biridir.

Hipotiroid, tiroid bezinin az çalışması yüzünden metabolizma hızı yavaşlar ve bu da bel çevresindeki yağlanma sebeplerinden biri olabilir. Ayrıca insülin direnci de önemli bir sebeptir. İnsülin direnci olan kişilerin insülin reseptörleri bozulduğundan glikozu hücre içine sokabilmek için daha çok insülin üretmelidir. Bu sebeple insülin direnci olan kişiler tokluk hissetmezler çoğu zaman açtırlar.

Bel çevresindeki yağlanmanın temel sebebi belirlendikten sonra buna uygun beslenme tedavisi ve egzersiz ile istenen kilo kaybı sağlanabilir.

Bel Çevresinde Azalmayı Sağlayacak Bazı Öneriler

  • Paketli gıdaları, gazlı içecekleri, trans yağları kullanmamak
  • Meyve ve sebze ile lif alımını arttırmak
  • Tam tahıllı ürünleri tercih etmek
  • Alkol tüketimini sınırlandırmak
  • Yağlı tohumlar, balık ile omega3 alımını arttırmak
  • Haftada en az 4 gün 30 dakika fiziksel aktivite
  • Özellikle düzenli egzersiz ile birlikte yeşil çayın kilo kaybında yardımcı olduğu araştırmalarla kanıtlanmıştır. Yeşil çayın içeriğinde bulunan kateşinler, kalori kaybını ve bel çevresindeki yağ yakımını arttırmaktadır.

Hangi İçecekler ile Bel Bölgesinden Zayıflama Sağlanabilir ?

Günlük kalori alımının trend olarak idealin üstünde tutulması halinde zaman içerisinde vücudun belirli bölgelerinde yağ birikimleri görülmeye başlar. Genel olarak vücudun tamamında yağ biriktirilse de bazı bölgelerde bu ciddi miktarlara ulaşabilir. Yağ biriken alanların başında da bel bölgesi gelmektedir. Bel bölgesinin yağ biriktirmeye uygun yapısından dolayı estetik olmayan bir görüntü ortaya çıkmaktadır. Basen bölgesi ince, göğüs bölgesi ince ve arasında kalan alanın geniş olması bu kötü estetik görüntünün oluşmasının başlıca sebebidir.

Kilo vermekten daha zor olan şey bölgesel kilo vermektedir. Yani, bölgeler arasındaki denge bir kez bozulduğunda bu dengeyi sağlamak çok zorlaşır. Çeşitli spor egzersizleriyle beraber özel beslenme düzenlerinin kurulması gerekmektedir. Bölgesel zayıflamaya yardımcı olan içecekler ise oldukça özeldir. Bu içeceklerin spor egzersizleri öncesinde ve sonrasında; genel olarak ise günün belli öğünlerinde tüketilmesi sonucunda bölgesel zayıflama sağlanabilir.

Bölgesel zayıflama sağlayan içecekler genelde tek bir malzemeden oluşmaz. Birçok besinin karıştırılması ve su ile desteklenmesi sonucu bu içecekler ortaya çıkar. Birkaç tane bölgesel zayıflama içeceği tarifi vermek faydalı olacaktır.

Zencefilli İçecek Tarifi

Zencefilli İçecek Tarifinde Kullanılan Malzemeler

  • Yirmi gram kadar rendelenmiş zencefil
  • Bir adet kabuklarından ayrılmış organik orta boy salatalık
  • Bir adet limonun suyu
  • Dört – beş yaprak taze nane
  • Dört bardak su

Zencefilli İçeceğin Hazırlanışı

  • Salatalık olabildiğince küçük parçalar halinde doğranır ve geniş bir sürahinin içerisine alınır.
  • Geriye kalan tüm malzemeler de kabın içerisine atılır ve iyice karıştırılır.
  • Ortaya çıkan karışım bir gün boyunca ister dolapta ister oda sıcaklığında bekletilir.
  • Bu sayede tüm vitamin ve minerallerin suya geçmesi sağlanır.
  • Karışım bir gün bekledikten sonra günde iki bardak olacak şekilde tüketilebilir.
  • Bu tüketimin kahvaltıdan önce ve akşam yatmadan önce yapılmasında fayda vardır.

Yağ yakım sürecini başlatarak bel bölgesindeki yağ kitlelerinin çözülmesini sağlayacaktır. Kinoa, chia gibi tohumlar da bu gibi karışımların içerisine eklenebilir. Bu sayede içeceğin zayıflama etkisi katlanarak artar ve vücudun geneline yayılır. Bölgesel zayıflama sağlayan, bel bölgesini incelten içeceklerin tüketiminden sonra aynı bölgeleri baskı altına alacak spor egzersizlerinin yapılması zorunluluktur. Ancak bu sayede bölgesel yağ yakımı yapılabilir.