Chia Tohumu ile Zayıflama


Chia Tohumu ile Zayıflama

Sahip olduğu içerikler sayesinde zayıflamaya katkıda bulunan chia tohumu, son dönemde birçok kadının olduğu gibi erkeğin de listesinde yer bulmayı başarıyor. Bitkisel protein bazlı özel bir tohum olduğunu ifade etmek gerekiyor ve protein deposu tohum sayesinde gün içerisinde açlık hissinden her geçen dakika biraz daha uzaklaşıyorsunuz. Özellikle yediği yemekleri kontrol edemeyen insanlar için oldukça faydalı bir ürün. Tokluk hissi ile birlikte sizler de yemeklerden uzaklaşacak ve tüketimi daha sınırlı hale getireceksiniz. Kalsiyum bakımından da oldukça zengin bir tohum ve bu sayede metabolizmanın daha hızlı çalışması da kolaylaşıyor. Metabolizma hızlandırıcı tohum olarak da bilinen chia tohumu, düzenli kullanım ile birlikte yağ yakımında da önemli bir rol üstleniyor. Hızlı çalışan metabolizma, sindirimi de daha hızlı bir hale getirir ve tükettiğiniz gıdaların sindirimi de çok daha kolay bir hal alır. Chia tohumu, lif bakımından da zengin bir tohum olarak karşımıza çıkıyor. Lif desteği, bağırsak hareketlerini düzenliyor ve idrar problemini de bir nebze olsun ortadan kaldırıyor.

Chia tohumunun Faydaları Nelerdir?

  • Vitamin bakımından oldukça zengin bir tohumdur. A, B, D ve E vitaminlerini ihtiva eden bu tohum, vücut dengesini sağlama konusunda da insanlara yardımcı oluyor.
  • Kan şekeri dengeleyici bir özelliğe sahip ve kan şekeri sık düşen insanlar da bu tohum ile birlikte dengeyi koruyabilir.
  • Lif oranı yüksek olan tohum, sindirim sorunu yaşayan hastaların imdadına da yetişiyor. İdrara çıkma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız bu tohum ile birlikte idrar düzenini sağlamak da mümkün olacaktır.
  • Kolesterol hastaları da bu tohumu kullanabilir.
  • Karın bölgesinde yağlanma meydana gelen kişiler de bu tohumu düzenli kullanarak daha sıkı bir karın bölgesine sahip olacaktır.
  • Enerji verici ve bununla birlikte performans arttırıcı özelliğe de sahiptir.

En önemlisi de zayıflama konusunda profesyonel bir yardımcıdır. Chia tohumu çok farklı şekillerde kullanılabiliyor. Zayıflamak isteyen kimseler için nasıl hazırlanması ve tüketilmesi gerektiğini de az sonra sizinle paylaşacağız.

Chia Tohumunun Zayıflama Etkisi

Bitkisel protein desteği ile tüketimi çok daha az hale getiren özel bir tohumdan bahsediyoruz. Gün içerisinde çok fazla yemek yiyor ve açlık hissinin önüne geçemiyorsanız eğer chia tohumu bu konuda sizlere profesyonel bir şekilde yardımcı olacaktır. Bitkisel protein kaynağı sayesinde tokluk hissi çok daha güçlü ve belirgin bir şekilde yaşanıyor. Bu sayede yemek yeme isteği de geri plana atılarak daha az tüketim gerçekleşiyor. Sahip olduğu kalsiyum miktarı da oldukça fazla ve kalsiyum da metabolizmayı hızlandırma konusunda yeterli gelecektir. Metabolizmanın hızlandırılması ile birlikte gün içerisinde tüketilen gıdalar çok daha kısa sürede ve hızlı bir şekilde sindiriliyor. Lif kaynağı ile birlikte idrar problemi ortadan kalkıyor ve gün içerisinde tuvaletleri çok daha sık ziyaret ediyorsunuz. Başlı başına gerçek bir zayıflama kaynağı olan chia tohumunun düzenli ve doğru bir şekilde kullanılması gerekiyor. Online dünya üzerinden detaylı bir araştırma yapıldığında zararlarının da olduğunu göreceksiniz. Doğru ve düzenli kullanımın dışına çıkıldığında yan etkiler de söz konusu olacaktır.

Chia Tohumu Nasıl Yapılır?

Chia tohumu, eczane ve aktarlarda satılıyor ancak dilerseniz kendiniz de üretimini yapabilir ve doğal bir şekilde tüketebilirsiniz. Mart, Nisan ve Mayıs ayları, ekim zamanı olarak biliniyor ve en değerli zamanlar olarak lanse ediliyor. Saksıda yetiştirilmesi mümkündür, dilerseniz bahçelerinizde de sorunsuz bir şekilde yetiştirebilirsiniz. Yetiştirilmesi için en uygun toprak tipi nemli topraktır. Tohum ekiminin daha sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi için 3 kat derine yerleştirilmesi gerekiyor. Çimlendirme süreci ise çok daha zahmetli ve 18 ila 20 derece ısıya sahip bir ortamda mümkün olacaktır. Aşırı sulama ve aşırı gübreleme tavsiye edilmiyor. Kaliteli ürün alabilmek için güney cephesinde yetiştirilmesi tavsiye ediliyor. Bu tohum, insan sağlığına oldukça faydalı bir tohumdur. Üretimi bir hayli zor ancak yukarıda bahsettiğimiz adımları takip ederek sizler de kendi ürününüzü elde edebilirsiniz. Dilerseniz zahmet etmemek adına aktarları ya da satış yapan eczaneleri de ziyaret edebilir ve satın alabilirsiniz.

Chia Tohumu Nasıl Tüketilmelidir?

Bu tohumu farklı şekillerde tüketebilirsiniz. Çiğ olarak tüketimde daha lezzetli bir gıda elde edebilmek adına yemeklerinizde kullanabilirsiniz. Gün boyu tükettiğiniz öğünlerde bir miktar tohumu da yemeklere ilave ederek daha lezzetli hale getirebiliyorsunuz. Dilerseniz sıvı olarak da tüketebilirsiniz. Önceden ısıtılmış bir bardak suya bir çay kaşığı chia tohumu ekleyerek 10 dakika boyunca beklemeniz yeterlidir. Sıvı tüketim de bu şekilde gerçekleştirilebilir ve en az çiğ tüketim kadar faydalı olduğunu da belirtmekte fayda var. Çay olarak tüketimde sabah ve akşam olmak üzere günde 2 bardak yeterli olacaktır. Yazımızın başında da belirttiğimiz gibi aşırı tüketim, vücudunuza zarar verebiliyor ve birtakım alerjik reaksiyonlara neden oluyor.

Chia Tohumu ile Zayıflamak sağlıklı mı?

Doğanın insanlığa sunduğu ürünleri kullanırken elbette temkinli olmamız gerekiyor. Her ürün mucizevi bir ürün değildir ya da her birinin ayrı ayrı fayda sağlamasını da bekleyemeyiz. Chia tohumu da doğanın bizimle paylaştığı ürünlerden bir tanesi ve zayıflama konusunda oldukça faydalı bir tohumdur. Dikkat edilmesi gereken birtakım hususlar elbette mevcut. Az önce de ifade ettiğimiz gibi doğru ve düzenli kullanımın dışına çıkılmaması gerekiyor. Aşırı kullanım ile birlikte cildinize ve vücudunuza büyük ölçüde zarar verecektir. Online dünyada bir araştırma yaparsanız eğer zayıflamak için tercih eden birçok ünlünün, aşırı kullanım nedeniyle zarar gördüğünü okuyacaksınız. Kullanmadan önce bir uzman ile iletişime geçmenizde fayda var. Genel sağlık kontrolleri yapıldıktan sonra vücudunuzun bu tohuma vereceği tepkinin de belirlenmesi gerekiyor. Alternatif tıp elbette insanlığa büyük fayda sağlıyor ancak yine de bir uzmana danışmadan hareket etmemek çok daha sağlıklı bir tercih olacaktır. Chia tohumu için de aynı durum geçerli. Tek başına fayda sağlamayacaktır, bu yüzden diyet programınızın yanında tüketmeniz daha uygundur. Süreci hızlandırmak için sportif faaliyetleri de arttırabilirsiniz.

Chia Tohumunu Kimler Kullanmamalı?

  • Trigliserit sorunu olan kişilerin bu tohumu kullanması kesinlikle tavsiye edilmiyor.
  • Chia tohumu, gaz problemi yaşatan tohumlardan bir tanesidir, bu yüzden trigliserit sorunu olan kişilerin kullanımı fayda yerine zarar sağlayacaktır.
  • Prostat kanserine sebep olabildiği hali hazırda tartışılıyor. Bu yüzden tohumu kullanmadan önce bir uzmandan yardım almanız önem taşıyor.
  • Zayıf bir bünyeye sahip iseniz bu tohumdan uzak durmanız gerekiyor. Bağımlılık yaratan bir tohum olduğu için zayıf bünyelerde etkisini çok daha farklı şekillerde gösterebiliyor.
  • Düzenli ilaç kullanan bir kişi iseniz, chia tohumu, ilaçlarınız bittikten sonra kullanılmalıdır. İlaçlar ile kısa sürede etkileşime girebilen bu tohum, vücutta beklenmeyen sorun ve etkilere neden olabiliyor.
  • Karaciğer rahatsızlığı ve kalp hastası olan kimselerin de bu tohumdan uzak durmaları tavsiye ediliyor. Genel sağlık kontrollerinizi yaptırdıktan sonra uygunluk durumuna bağlı olarak tüketime başlamanız sizler için çok daha uygun ve doğru olacaktır.