Diyet Kahvaltılık Gevrek


Diyet Kahvaltılık Gevrek

Sabah detaylı kahvaltı sofraları hazırlamak için vakti olmayanlar için biçilmiş kaftan olan kahvaltılık gevrekler, doğru malzeme seçimleri sayesinde diyet listeleri için de vazgeçilmez olabiliyor. Çok hızlı hazırlanması ve bir öğünde alınması gereken kalori miktarını gayet kontrollü sağlayabilmesi açısından da önem kazanıyor. Ayrıca içerdiği malzemelere göre değişmekle birlikte boşaltım sistemini düzene sokmasıyla da bir diğer avantajını kazanıyor.

Diyet Kahvaltılık Gevreklerin Özellikleri

Kahvaltılık gevreklerin içerisine isteğe göre birçok malzemeyi koymak mümkün. Ancak koyulan malzemelerin kalori ve yağ, şeker miktarları fazla olduğunda arzu edilenin aksi bir durum oluşuyor. Diyete uygun, hafif ve kalori miktarı az malzemelerden hazırlandığında ise kahvaltılık gevrekler diyet listeleri için vazgeçilmez olabiliyor. Ay çekirdeği, kuru üzüm gibi malzemelerin de gevreğe eklenmesiyle tokluk hissinin uzun süre sağlanmasına yardımcı oluyor. İyi bir diyet gevreğin bilinen bir markadan tercih edilmesi, içindeki malzemelere güven açısından oldukça önemlidir. Ayrıca olabilecek en düşük düzeyde şeker ihtiva etmesi de iyi bir kahvaltılık gevreğin özellikleri arasında yer almaktadır.

Diyet Kahvaltılık Gevreklerin İçerisinde Bulunan Malzemeler

Malzeme seçimi tamamen kişinin inisiyatifinde gerçekleşir. Hazır satılan diyet gevreklerde tam tahıllar, vitamin takviyeleri malzemenin omurgasını oluşturur. Sonrasında ise tüketici tarafından tabağa eklenen malzemeler sayesinde diyet kahvaltılık gevrek hazırlanır. Bu aşamaya girmesi muhtemel birçok malzeme vardır. Kuru kayısı, kuru üzüm, yaban mersini, süt, bal, reçel, pekmez gibi takviyelerle kişi, kendisine en uygun kalori miktarını hazırlayarak kahvaltı öğününde alması gereken kalori miktarını kolayca karşılayabilir.

Kahvaltılık Gevreğin Besin Değeri, Faydaları ve Zararları Nelerdir?

Başta diyet yapanlar olmak üzere kilosunu kontrol altında tutmak isteyenler, acelesi olduğu için uzun bir kahvaltı yapamayanlar tarafından kahvaltılık gevrekler tercih edilmektedir. Gevreklerin tamamı süt ile karıştırılarak tüketilebileceği gibi kompleks bazı tariflerde de kullanılabilir. Günümüzde en çok tüketilen gevrek mısır gevreği olsa da birçok farklı türde kahvaltılık gevrekten bahsedebiliriz. Çeşit fazla olunca da her gevreğin besin değerleri, zararları ve faydaları farklı olmaktadır.

Kahvaltılıkların kalorisi genel olarak düşüktür. Çoğu kişi tarafından kilo verme amacıyla tüketildiği için yağ ve şeker açısından da fakirdir. Buna karşılık olarak bazı gevrek türlerinde vitamin ve mineral oranı oldukça yüksektir. Ayrıca gevreklerin genel olarak oldukça doyurucu olduğunu söylemek mümkündür. Gevreklerin içerisinde protein, lif, demir, magnezyum bulunmaktadır.

1. Kahvaltılık Gevreğin Faydaları

Hangi gevreğin tüketildiği alınan faydaları ve fayda seviyesini belirler. Hangi gevreğin tüketildiği kadar ne zaman tüketildiği de oldukça önemlidir. Gevreklerin neredeyse tamamı geç sindirildiği için kahvaltıda tüketilmesi daha mantıklı olacaktır.

  • Bağırsaklara ulaştıktan sonra yavaş şekilde parçalanıp kana karıştırıldığı için kan şekerini bir anda yükseltmez. Genel olarak ise kahvaltılık gevrekler kan şekerini dengeler.
  • Yine yavaş parçalanmanın getirdiği bir özellik olarak uzun süre tok tutarlar. Süt ile beraber tüketildiklerinde şişerek midede fazlaca yer kaplarlar.
  • Gevreklerin tamamı lif açısından oldukça zengindir. Liflerin alınmasıyla birlikte başta bağırsaklar olmak üzere sindirim sisteminin tamamı dengeye girer.
  • Bazı gevrek türlerinin kandaki yağları düzenlediği bilinmektedir. Kötü kolesterolü azaltır, iyi kolesterolü ise dengede tutarlar.
  • Kandaki yağların düzenlenmesinden ve bunun sabah erken saatlerde yapılıyor olmasından dolayı damarlardaki tıkanma riski ortadan kalkar.
  • Gevreklerin tamamı çok iyi bazdır. Yani içlerine katılan her türlü besine uyum sağlayabilirler. Genelde süt ile tüketilseler de ihtiyaca göre vitamin ve mineral takviyeleri, bal, reçel, kuru meyve gibi yardımcılarla da tüketilebilir.
  • Gevreklerin tamamını hazırlamak oldukça kolaydır. Üzerine süt dökülür, üç dakika beklenir ve tüketilir. Zaman açısından sağladığı fayda oldukça fazladır. Ayrıca uygun koşullarda saklandığında aylarca bozulmadan durabilir.

2. Kahvaltılık Gevreğin Zararları

Kahvaltılık gevreklerin zararlı olup olmadığına dair tartışmalar yıllarca sürdü. Yapılan çalışmalar ufak bir iki zararını gösterse de faydalarının yanında bu zararlar görmezden gelindi. Genel olarak kahvaltılık gevreklerin zararlarını şöyle sıralayabiliriz:

  • Zayıflamak amacıyla kullanılıp ilk faydalar elde edildiğinde tüm ana ve ara öğünleri ele geçirebilmektedir. Zayıflamak isteyen kişi sürekli olarak gevrek tüketmeye başlamaktadır. Bu durum beraberinde birçok sorunu getirir.
  • Ne kadar doğal üretilse de kahvaltılık gevrekler paketli ürünlerdir. İçlerinde katkı maddesi bulunma ihtimali yüksektir.
  • Paket içeriklerinin gerçek kontrollerini yapmak mümkün değildir. Şeker ve yağ açısından zengin olabilirler.
  • Toplumun beslenme alışkanlıklarını radikal biçimde değiştirmekte; hayvansal besinlerin alımının önüne geçmektedir. Vücudun dengesiz bir biçimde besleniyor olması da orta – uzun vadede ciddi sağlık problemlerine yol açabilmektedir.

Zararların ortaya çıkmaması için kahvaltılık gevrekler kısıtlı miktarda tüketilmeli, diğer besin kaynakları ile desteklenmelidir.

Kahvaltılık Gevrek Çeşitleri Nelerdir?

Konu kahvaltılık gevrek olduğunda çeşitlere bir sınırlama koymak mümkün değildir. Başta, gevreklerin hazırlandığı tahıllar çeşitlenmeyi artırmaktadır. Ayrıca farklı damak zevklerine uyması için hazırlanan kahvaltılık gevreklerin içerisine çeşitli malzemeler katılmaktadır. Yani kombinasyona bağlı bir durum ortaya çıkar ki kahvaltılık gevrek çeşitlerini bu hesaptan hareketle yüzlere kadar çıkarabiliriz.

Ülkemizde genelde müsli tercih edilmektedir. Müsli başlı başına bir karışımdır. İçerisinde tam tahılları ve besleyici diğer maddeleri barındırır. Ayrıca diğer tam tahıllardan hazırlanan gevrekler de çeşit olarak sayılabilir. Pirinç patlakları, mısır gevreği, arpa gevreği, yulaf gibi…

Tüm bu malzemeler oldukça bazdır ve tek başlarına tüketilmeleri imkansıza yakındır. İçlerine süt katılarak ya da diğer tariflere eklenerek tüketilirler. Başta çocuklar olmak üzere damak tadı daha değişik olanlar kahvaltılık gevreklerin çikolatalı ya da vanilyalı olanlarını tercih etmektedir. Bunlara ek olarak kuru meyveler, vitaminler, mineraller de katılabilmektedir.

Kilo vermek veya sağlıklı beslenmek için vücudunuza en uygun olan kahvaltılık gevrek çeşidini seçmelisiniz. Örneğin magnezyum ihtiyacınız fazla ise arpadan hazırlanan bir gevreği seçmeniz faydalı olacaktır. Ya da tok kalmakla ilgili bir probleminiz varsa yulaf ezmesinden hazırlanan bir gevrek çeşidini seçmelisiniz. Eğer kaliteli şekilde, tüm öğünleri düzenlenmiş bir diyet yapmak istiyorsanız gevrek seçimini yapmadan önce mutlaka bir uzman diyetisyene başvurmalı, onun tavsiyelerine göre hareket etmelisiniz. Bu sayede vücut değerlerinize en uygun olan gevrek çeşidini seçebilirsiniz.

Hangi Kahvaltılık Gevrek Kilo Verdirir?

Bundan on yıl önce gevrek tüketiminin zararlı olup olmadığı, iyi bir kahvaltının yerini tutup tutamayacağı tartışılıyordu. Günümüzde ise kahvaltılık gevreklerin ne kadar sağlıklı olduğu ve ne kadar kilo verdireceği tartışılmakta. On yıllık süreçte sektör o kadar büyüdü ki, onlarca farklı gevrek piyasaya çıktı. Diyet yapanların veya sağlıklı beslenmek isteyenlerin aklında da hangi kahvaltılık gevreğin kilo verdirdiği sorusu var.

Öncelikle paketlerin üzerindeki etiklere pek güvenmemeniz faydanıza olacaktır. Tamamen doğal olarak hazırlanan veya hiç şeker içermeyen gevrek olarak etiketlenenler genelde bir miktar tatlandırıcı içermektedir. Ayrıca üretim sırasındaki kimyasal süreçten dolayı gevreklerin faydaları azalmaktadır.

1. Yulaf Ezmesi Kilo Verdirir Mi?

Yulafın yapısı bağırsaklarımız için oldukça uygundur. Bol miktarda lif içerir ve tüketildikten sonra kana karıştırılması uzun bir süre alır. Yani yulaf ezmesi tok tutmaktadır. Bu sebepten ötürü de on beş dakikaya yayılan bir porsiyon yulaf ezmesi tüketimi sonrasında, uzun vadede kilo vermek mümkündür.

2. Müsli Kilo Verdirir Mi?

Bilindiği üzere müsli son beş yılda inanılmaz derecede popüler oldu. Kilo vermek isteyenler tarafından kullanılmasının yanı sıra sporcular tarafından da kullanılmaya başlandı. Bu sebepten ötürü de sadece diyet yapanlara yönelik olarak üretilmiyor. Yani içerisinde bir miktar şeker içerme ihtimali var. Eğer kilo vermek istiyorsanız müslinin alternatiflerine yönelmeniz gerekmektedir. Eğer çok az miktarda şeker içeren bir müsli bulursanız, zayıflamak için de kullanabilirsiniz.

3. Pirinç Patlağı Kilo Verdirir Mi?

Pirinç oldukça kalorilidir. Kahvaltı veya ara öğün için üretilen pirinç patlakları da bol miktarda kalori içerir. Ayrıca çabuk kana karışmasından dolayı kan şekerini hızlıca yükseltebilir. Diyet yapanların veya sağlıklı beslenmek isteyenlerin pirinç patlağı tüketimine dikkat etmesi faydalı olacaktır.

4. Mısır Gevreği Kilo Verdirir Mi?

Mısır oldukça yağlıdır. Kahvaltı için üretilen mısır gevreğinden yağ alınır ancak bu kimyasal bir süreç dahilinde yapılır. Yine de ufak ilavelerle birlikte mısır gevreğini oldukça besleyici bir öğüne dönüştürebilir, aynı zamanda kilo verebilirsiniz. Sonuç, içerisinde şeker barındırmayan ve yağ değerleri düşük olan gevrekleri zayıflamak amacıyla kullanabilirsiniz.

Kahvaltı İçin En İyi Dört Tahıl Gevreği Hangisi

Günün en önemli kahvaltıdır çünkü gece boyu süren açlık ve yağ yakma süreci vücudu yorar. Ayrıca yoğun bir günün hemen öncesinde güzel bir kahvaltı yapmak hem fiziki hem de psikolojik rahatlama sağlayacaktır. Günümüzün yaşam şartları uzun kahvaltılar yapmaya pek müsait değil. Bu sebepten ötürü de birçok insan bu öğünü ihmal ediyor ya da gerekli önemi vermiyor. Kahvaltıları kısa sürelerde ama olabildiğince doyurucu yapmak için kullanılabilecek alternatiflerin başında da tahıl gevrekleri geliyor.

İyi bir kahvaltının sahip olması gereken özellikler şunlardır:

  • Günlük kalori ihtiyacının yaklaşık olarak yüzde yirmisini vermelidir.
  • Bağırsak tarafından uzun sürede parçalanabilmelidir.
  • Bağırsak sağlığını bozmamalıdır. İshal ve kabızlık sorunu ortaya çıkarmamalıdır.
  • En azından beş saat tok tutabilmelidir.
  • Vücudun tüm ihtiyaçlarını karşılayabilmelidir.

İşte tahıl gevrekleri bu özelliklerin tamamını oldukça lezzetli bir biçimde sağlayabilirler. Günümüzde birçok tahılın gevreği yapılmakla birlikte kahvaltı için en iyi olan dört tanesini şu şekilde sıralayabiliriz:

1. Kırılmamış Çavdar

Kahvaltılarda bir miktar kırılmamış çavdardan üretilen ekmek tüketmek oldukça faydalıdır. Tüketilen diğer malzemeleri dengeleyip vücudu destekleyecektir. Çavdarın diğer buğday türlerine karşı olan iki avantajı bulunur. Bunlardan birincisi kalori değerinin çok düşük olması iken ikincisi lif yapısının çok daha fazla olmasıdır. Ayrıca kan yağlarını düzenleme konusunda da oldukça başarılıdır.

2. Kırılmamış Karabuğday

Ülkemizde pek yaygın olmasa da eğer bulabilirseniz oldukça faydalı olacaktır. Genelde bira yapımında kullanılmaktadır. Karabuğdayın en önemli özelliği vitamin ve mineral açısından inanılmaz derecede zengin olmasıdır. Tüketilmesinden sonra oldukça yavaş parçalanır. Karaciğer fonksiyonlarını düzenleyerek toksinlerin vücuttan atılmasını sağlar.

3. Yulaf

Diyetlerin ve sağlıklı beslenme süreçlerinin vazgeçilmezi olan yulaf aynı zamanda kahvaltıda tüketilebilecek en iyi dört tahıldan bir tanesidir. Birçok diğer besinle kombine edilebiliyor olması da en büyük avantajıdır. Kalorisi çok düşük, lif yapısı ise bir o kadar fazladır. Şeker açısından oldukça fakir olması, şeker hastaları tarafından tüketilebilmesini kolaylaştırır.

4. Kırılmamış Arpa

Günümüzün beslenme alışkanlıkları içerisinde arpanın pek yeri olmasa da eğer uygun şekilde işlenirse arpa kahvaltıda tüketilebilecek en iyi dört tahıl gevreğinden bir tanesidir. Genelde bira yapımında kullanılır ancak kırılmamış formu daha faydalıdır. Şeker açısından zengin olduğu için tüketim miktarına dikkat edilmelidir. Meyvelerle karıştırılarak hem kahvaltıda hem de ara öğünlerde tüketilebilir.

Diyet Kahvaltılık Gevreğin Yapılışı

Kahvaltılık gevrek genelde tek başına tüketilmez. Diyet olanları olabilecek en düşük şeker seviyesine sahip olduğundan dolayı genelde tatsız ve tuzsuzdur. Bu durumda tüketiciler çeşitli diğer malzemelerle karıştırarak kahvaltılık diyet gevreği tüketmektedir. Bir küçük kâsenin yarısı kadar kahvaltılık gevreğin üzerine arzu edilen ekstra malzemeler ilave edildikten sonra bir bardak süt veya yoğurt ilavesi yapılır. Sonrasında iyice karıştırılarak tüketime hazır hale getirilir.

Doyurucu Kahvaltılık Gevrek Tarifi

İşe geç kaldıysak ya da bir yere acil olarak yetişme telaşındaysak kahvaltıyı ihmal ederiz. Kahvaltı günün en önemli öğünü olduğu için, kahvaltının ihmal edilmesi zincirleme sorunları doğurur. Doyurucu şekilde kahvaltı yapmayanlar öğlen yemeğinde çok fazla yemek yerler ve olması gerekenin iki katına yakın kalori alırlar. Ayrıca kan şekeri dengesizleşir ve doyma hissi olması gerekenden daha yavaş gelmeye başlar. İşte oldukça önemli olan kahvaltının tüm aceleye rağmen atlanmaması için tüketilebilecek sağlıklı gıdaların başında gevrekler gelir.

Gevrekler oldukça doyurucudur. İçlerindeki besinlerden dolayı bağırsak fonksiyonlarını da düzenlerler. Lifli yapıları oldukça sağlıklıdır. Bu sebepten ötürü de oldukça basit tariflerle sık sık tüketilmeleri uygundur. Gevreğin en bilinen tüketim şekli doğrudan doğruya süt ile karıştırılmasıdır ancak bazı insanların laktoza karşı intoleransı bulunur. Bu sebepten ötürü de gayet basit olan sütlü gevrek tarifi kullanılamaz. Ayrıca sürekli bu tarifi uygulayanlar da bazen değişiklik yapma ihtiyacı hisseder.

Doyucu ve gevrek ile hazırlanan kahvaltılar için bir gün önceden hazırlık yapmak mantıklı olacaktır. Öncelikle gevrekler olduğundan daha küçük hale getirilir. Sonrasında ise kurabiyelerde, pastalarda ve ana öğün olarak adlandırabileceğimiz yemeklerde kullanılmaya başlanır. En gözde kullanım ise gevrekle kurabiye hazırlamaktır.

Tarifin hazırlanmasında kullanılacak malzemeler şunlardır:

  • İki yemek kaşığı tereyağı,
  • Bir adet yumurta,
  • Bir çay bardağı pudra şekeri,
  • Üç çay bardağı nişasta,
  • Bir paket kabartma tozu,
  • Bir paket vanilya tozu,
  • Dört çay bardağı un,
  • Dört çay bardağı mısır gevreği,
  • Arzu edilen miktarda çikolata,
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ.

Tarifin hazırlanışı:

Doyurucu kahvaltılık gevrek tarifi için derin bir kabın içerisine yumurta kırılır. Kırılan yumurta biraz çırpıldıktan sonra oda sıcaklığına getirilmiş olan tereyağı üzerine boca edilir. Biraz ezerek biraz da karıştırarak devam edilir. İkisi özdeşleştikten sonra nişasta ve pudra şekeri de karışıma dahil edilir. Bulamaç kıvamına gelene kadar karıştırma devam eder. Un, vanilya ve kabartma tozu da son olarak karışıma dahil edilir ve karıştırma devam eder. Kulak memesi kıvamında ele yapışmayan bir hamur elde edildiğinde işlem sonlandırılır.

Hamurdan arzu edilen boyutta parçalar koparılır, arzu edilen şekle getirilir. Önceden iki yüz dereceye ısıtılmış fırında, altında yağlı kat olacak şekilde on beş dakika pişirilir. Pişme işlemi devam ederken de doyucu kahvaltılık kurabiyelerin diğer malzemeleri hazırlanmaya başlar.

Tarifte kullanacağınız çikolatayı çelik bir kabın içerisine koyun. Kaynayan suyun içerisine çelik kabı bırakın ve çikolataları eritin. Erime sağlandıktan sonra kabı kaynayan suyun içerisinden alıp sıvı yağı ekleyin. İyice karıştırın ve özdeşleştirin. Yayvan bir kaba ufalttığınız mısır gevreklerini yayın. Fırından yeni çıkan kurabiyeleri önce çikolataya sonra da mısır gevreğine bulayın ve başka bir tepsiye alın. İki saatlik dinlendirmenin ardından istediğiniz zaman tüketebilirsiniz. Eğer hızlı ve doyucu şekilde yapmanız gereken bir kahvaltı varsa dört adet gevrekli kurabiye yeterli olacaktır.

Kahvaltılık Gevrekler Zayıflatır Mı?

Zayıflamak için yalnızca beslenme alışkanlıklarının değiştirilmesi yetmez. Mutlaka yaşam tarzı değişikleri ve özellikle de spor egzersizleri ile beslenme alışkanlığı değişikliklerinin desteklenmesi gereklidir. Beslenme alışkanlıklarının değiştirilmesi sürecinde ilk yapılması gereken şeylerden bir tanesi kahvaltının yapılmaya başlamasıdır. Günümüzde birçok insan kahvaltı yapmayı ihmal eder. Kahvaltı gerçekten de günün en önemli öğünüdür. Kan şekerinin dengeye girmesi, iştahın belli ölçüde kesilmesi için mutlaka yapılmalıdır.

Kahvaltıda hacim olarak ve doyuruculuk olarak fazla; kalori olarak ise az olan besinler tercih edilmelidir ki bu besinlerin başında da kahvaltılık gevrekler gelmektedir. Kahvaltılık gevrekler sayesinde kısa sürede oldukça doyurucu ve besleyici bir kahvaltı yapmak mümkündür. Güne enerjik başlamak, daha zinde olmak ve uzun süre kalori almadan durabilmek için oldukça idealdir.

Kahvaltılık gevreklerin onlarca çeşidi sayılabilir. Bunlardan bazıları diyet için uygun olmayan besinleri içerir. Şeker veya yağ değerleri oldukça yüksektir. Eğer kahvaltılık gevreklerle kilo vermek istiyorsanız, gevrekleri alırken içindekiler kısmını dikkatlice okumanız; şeker ve yağ açısından zengin olanları tercih etmemeniz gerekmektedir. Zayıflatma amacında olan kahvaltılık gevreklerin lif oranı yüksektir. Ayrıca içlerinde bal ya da çikolata değil; kuru meyve barındırırlar.

Eğer doğru kahvaltılık gevrek seçilir ve doğru zamanda, doğru porsiyonda tüketilirse ciddi miktarda kilo verilmesini sağlar. Bu doğrudan oluşturduğu bir etki olmaktan ziyade dolaylı bir etkidir. Kahvaltıda alınan kahvaltılık gevrek sayesinde diğer iki öğün ve ara öğünler daha hafif geçer. Zaten doymuş olan kişi ekstra kalori tüketme eğiliminde olmaz. Ayrıca şunu da belirtmek gerekir ki bazı kahvaltılık gevreklerin içerisindeki tahıllar yavaş salınımlıdır. Yani bağırsaklara girdikten sonra parçalanmaları oldukça zordur. Bu inanılmaz faydalı bir özelliktir. Hem uzun süre tok kalmanızı hem de kan şekerinizin dengeli olmasını sağlar. Eğer kahvaltılık gevrekler ile kilo verme ya da kilonuzu koruma amacındaysanız mutlaka böyle bir kahvaltılık gevrek seçmeniz gerekir.

Kahvaltılık Diyet Gevrek Diyetlerde Nasıl Kullanılmalıdır?

Kahvaltılık diyet gevreğin içerdiği malzemeler, kişinin diyet süresi boyunca kahvaltı öğününden almak istediği kalori miktarını karşılayabilecek şekilde kombin edilebilir. Bu yüzden yanından ekstra bir gıda maddesi olmadan tüketmek mümkündür. İçerdiği tam tahıllar ve lifler sayesinde boşaltım sisteminin düzene girmesini de sağlar. İyi bir diyet listesinin ilk amaçlarından bir tanesi boşaltım sistemini düzene sokmak olduğundan dolayı, kahvaltılık gevrekler bu konuda oldukça başarılıdır. Genelde kahvaltılık diyet gevreklerin kutusunun üzerinde bir porsiyon için kalori miktarı belirtilir. Kişi, diyet listesinde alması gereken kalori miktarına tamamlamak için günden güne değişir şekilde kuru üzüm, ay çekirdeği, kuru kayısı, yaban mersini ve çikolata gibi eklemeler yaparak kahvaltılık diyet gevrekleri her gün tüketebilir. Koyduğu malzemelerin değişkenliğinden dolayı herhangi bir bıkma durumu olmadan diyet süresi boyunca kullanılabilir.