Diyet Omlet


Diyet Omlet

Kahvaltıda Omletin Önemi

Gece uyku sonrası uzun süre aç kalan vücut sabah kalkıldığında daha enerjik bir şekilde güne başlamak için kahvaltı etmek önemlidir.

  • Kahvaltı yapmadan güne başlamak gün içerisindeki veriminizi düşürür.
  • Kahvaltıda bol protein almak kan şekerinizi düzenler.
  • Bol proteinli kahvaltı ile başlamak sizi gün boyunca zinde tutar.

Bir çok kişi uyandıktan sonra direkt olarak iş temposuna katıldığını için veya böyle bir alışkanlığı olmadığı için güne kahvaltı yapmayarak başlamakta veya sağlıksız kahvaltı yapmaktadır. Geceden itibaren uzun süre aç kalan vücudumuzun enerjisini toplaması için doğru besinlerin kahvaltıda tüketilmesi ve güne 1 bardak su ile başlanılmasının önemi büyüktür.

İdeal kiloya gelme ve bu kiloyu koruma sürecinde kahvaltı öğünlerinizde tercih edebileceğiniz gıdalar arasında diyet omlet yer almaktadır. Kahvaltı neredeyse her gün tercih ettiğimiz yumurta omlet formatında kahvaltılarınızda yer alabilir. Yumurta günlük protein, vitamin, mineral ihtiyacınızın büyük bir kısmını karşılamaktadır. Ayrıca içeriğindeki protein miktarı ve anne sütünden sonra en kaliteli proteinin yumurta da bulunmasından dolayı kahvaltılarınızda tercih edebileceğiniz sağlıklı bir öğün alternatifi sizin için oluşturmaktadır. Yumurta özellikle yüksek protein içeriğinden dolayı uzun süre tok tutucu özelliğe sahiptir. Bu yüzden zayıflama sürecinde daha uzun süre tok kalabilmek ve günlük protein ihtiyacını giderebilmek adına yumurta günlük beslenme programlarında yer almaktadır. Bu sayede kişiler protein ihtiyaçlarını daha rahat karşılayabilecek ve kas kaybını engelleyerek yağ yakımını sağlayacaklardır. Kahvaltılarını protein açısından zengin yapan kişilerin gün içerisinde daha az kalori alarak ideal kiloya daha kısa sürede geldikleri yapılan çalışmalarda da görülmüştür.

Diyet Omlet Tarifi

Diyet Omlet Malzemeleri

-1 adet yumurta -1 adet yumurta beyazı -2 yemek kaşığı lor -İsteğe bağlı olarak maydanoz, dereotu, roka, nane ilave edebilirisiniz.

Diyet Omlet Yapılışı

Tüm malzemeleri karıştırdıktan sonra yağsız tavada pişiriniz. Üzerine maydanoz, dereotu, roka ve naneyi isteğiniz doğrultusunda ilave edebilirsiniz.

Lor peyniri ve yumurta birleşimi ilk defa diyete başlayan kişiler için biraz tuzsuz ve tatsız gelebilir. Diyetinizin ilk günlerinde lor peyniri yerine yağ ve tuz oranı düşük beyaz peynirler tercih edilebilir. Omlet yanında besin değeri güçlü ve kalori değeri düşük yarım domates ve 3-4 siyah veya yeşil zeytini de mutlaka ekleyiniz. Sadece tek taraflı beslenmek yerine, sağlıklı ve vücudunuzun ihtiyacı olan besinlerin az az birleşimi ile daha sağlıklı bir vücuda sahip olursunuz.