Diyet Pancake


Diyet Pancake

Diyet listeleri hazırlanırken temel amaç belli bir kalori miktarını kontrollü şekilde alarak vücudun yağ dengesini kontrol etmektir. Hazırlanan tüm listelerde kahvaltı kısmında tüketilenler üç aşağı beş yukarı aynı olduğundan dolayı, insanlar değişik alternatifler aramaktadır. Pancake ile yapılan bu diyet türünde ise kahvaltının ya da ara öğünün yerini gayet hafif malzemeler ile hazırlanan pancakeler almakta. Böylece hem diyet yapanlar için değişiklik olmakta hem de pancakelerin hazırlandığı malzemelerin hafifliği sayesinde alınan kaloriler kontrol edilebilmekte.

Diyet Pancake Hazırlarken Kullanılan Malzemeler

Kullanılan malzemeler kişinin kalori ihtiyacına göre değişebilir. Vücut endeksi düşük ve metabolizması hızlı çalışan birisi için malzemelerin arasına daha yüksek kalorili besinler girebilirken; vücut endeksi yüksek ve metabolizması yavaş birisine hazırlanan pancakeler olabildiğince standart ve temel malzemelerden hazırlanmaktadır.

Standart olarak hazırlanan pancakelerin içinde:

  • 2 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1/2 paket vanilin tozu
  • 1 kaşık light tereyağı

Yer alır. Ekstra olarak kişinin kalori ihtiyacına göre değişen şekillerde muz, bal, şeker, tuz gibi malzemeler de eklenip çıkartılabilir.

Diyet Pancakelerin Hazırlanması

Diyet listelerinin kahvaltı bölümlerindeki standart malzemelere alternatif olarak tariflenen pancakelerin hazırlanması herkes için oldukça kolay sayılabilir. İki adet yumurta sarısı ve beyazıyla derin bir kabın içerisine kırılır. Sonrasında yulaf ezmesi, kabartma tozu, vanilin kaba eklenerek homojen hale gelene kadar karıştırılır. Kulak memesi kıvamından biraz daha akışkan hale gelmesi için su veya yağsız süt eklenerek kıvam sağlanır. Sonrasında önceden ısıtılan krep tavasına kepçe yardımıyla porsiyon halinde dökülerek pancakeler pişirilir. Alınması arzulanan kalori miktarına bağlı olarak piştikten sonra üzerine bal, reçel veya peynir ilave edilerek tüketilir.

Ne Zaman Tüketilmelidir

Pancake diyetinin ortaya çıkma amacı, içerdiği malzemelerin kalori bakımından zayıf olması ve tüm diyet listelerindeki standart malzemelere alternatif oluşturmasıdır. Genelde tüketim zamanı olarak kahvaltı gösterilse de diğer öğünlerde tüketilmesinde herhangi bir sakınca yoktur. Önemli olan öğünler arasındaki dengenin iyi kurulmasıdır. Günlük alınacak kalori miktarı diyetin türüne göre önceden belirlenmiş olsa ve pancake ile alınan kalori miktarı, toplam alınan kalori miktarında artışa sebep olmuyor olsa bile, toplam miktarın öğünler arasında dengeli dağılımı önemli bir kriter olarak karşımıza çıkar. Sonuç olarak, eklendiği öğünde kalori miktarı açısından denk bir besinin o gün için listeden çıkarılması, toplam kalori miktarının korunarak, diyet listesindeki kalori dengesinin kurulmasını sağlar.