Diyet Pizza


Diyet Pizza

Diyet pizza, kolaylıkla evde yapılabilir, porsiyon kontrolü sağlandığı sürece rahatlıkla tüketilebilir. Diyet pizzanın içeriğini kendi tercihinize göre belirleyebileceğiniz gibi bu yazıdaki tarifte ufak değişiklikler de yapabilirsiniz önemli olan nokta yağ miktarını sınırlamak ve özellikle sucuk-sosis-salam gibi işlenmiş et ürünlerini bu pizzalara eklememektir. Canınız pizza istiyor ancak rejiminizi bozacak diye yiyemiyorsunuz. Günler içerisinde gördüğünüz ilk pizzacı da yada arkadaşlarınız yanınızda yerken kokusunu aldığınız ilk anda kendinizi durduramayacaksınız. Bu yüzden canınızın istediği besinleri diyetinize uygun hale getirmek için aşağıda yer alan tarifi sizlerle paylaşıyoruz.

Diyet Pizzanın Diğer Pizzalardan Farkı Nedir ?

Pizza denildiğinde akla kalori açısından oldukça zengin, yağlı ve karbonhidratlı büyük porsiyonlar içeren yiyecekler gelmektedir. Tüm bu özelliklerinden dolayı da pizzaların kilo aldırdığı düşünülmektedir. Bu, kalori açısından zengin pizzalar hazırlandığında ve tüketilen kaloriye uygun bir yaşam tarzı oluşturulmadığı takdirde oldukça geçerli bir önermedir. Ancak diyetlerde önemli olan şey neyin yenildiği değil, nasıl ve ne kadar yenildiğidir. Pizzanın kaloriden zengin yapısını değiştirerek diyet hale çevirmek mümkündür. Diyetlere uygun hale dönüştürülen diyet pizza ile standart pizzalar arasında da farklar oluşmaktadır. Özenle hazırlanmış bir diyet pizzanın hazırlanmasının altında yatan felsefe ve bu felsefenin sonucu olarak ortaya çıkan özellikleri şunlardır:

  • Diyet pizzalarda kullanılan yumurtaların organik olması gerekmektedir. Bu organik lafı bir etiketten ziyade gerçeğe bürünmüş bir şey olmalıdır. Yani alınan yumurtanın kaynağına kadar takip edilebiliyor olması gerekir. Ekstra yemlemenin çok az yapıldığı, yapılan yemlemede organik yemlerin kullanıldığı, gezerek büyümüş ve yumurtlamış bir tavuktan alınan yumurta kullanılmalıdır.
  • Diyet pizzalarda kullanılan yoğurdun da pastörize edilmiş sütten hazırlanmaması gerekir. Güvenilir bir kaynaktan organik köy sütü alınması faydalıdır. Bu süt ile mayalanan yoğurt oldukça kaliteli ve besin değerleri açısından yüksek; koruyu madde açısından fakir olacaktır.
  • Diyet pizzaların hazırlanmasında kullanılan zeytinyağı soğuk sıkımdır. Genelde küçük üreticilerden alınır. Böylece besin değerleri korunur.
  • Diyet pizzalarda kullanılan un çok önemlidir. Kullanılan unun tam buğday unu olması gerekir. Ayrıca normalden ince hamurlu pizzalar yapmak zorunluluktur.
  • Pizzanın üstü için kullanılacak malzemelerin de yağdan yoksun olması gerekir. Kaşar veya muadili diğer peynirlerin tamamen yağsız olması gerekmektedir. Ayrıca bol bol mantar, domates ve sebze kullanılabilir. Sucuk, sosis, salam gibi işlenmiş etlere yer verilmez. Kabak, karnabahar ve buna benzer sebzelerin kullanımı ise serbesttir.
  • Tat farkını kapatmak için zeytin kullanılabilir ancak kullanılan zeytinin doğal ve asit açısından dengeli olması gerekmektedir.
  • Mantar kullanımı oldukça faydalı olacaktır. Özellikle istiridye mantarı ile yapılan pizzalar oldukça besleyicidir.
  • Üst malzeme için mantar ve sebze yerine ıspanak da kullanılabilir.
  • Eğer protein ağırlık bir diyet yapılıyorsa yağsız etlerde kavurma halinde pizzanın üstüne konulabilir.

Diyet pizzaların hazırlanmasında amaç karbonhidrat açısından fakir olan pizzalar yapmaktır. Ayrıca yağ tüketimini sınırlamak için olabildiğince az yağ kullanılır. Genel olarak protein ağırlıklı pizzalar yapılır ve öğünlere renk katılır.

Diyet Pizza İçeriği

Diyet Pizza Malzemeleri

  • 1 adet tortilla ekmeği veya tam tahıllı lavaş

  • 60 gram haşlanmış tavuk göğüsü veya ton balığı

  • 30 gram rendelenmiş kaşar (yağsız tercih edilebilir)

  • 1 yemek kaşığı salça (biber veya domates, isteğe bağlı)

  • İstenilen baharatlar (kekik, sarımsak tozu, pul biber, nane vb…)

  • İsteğe bağlı roka vb yeşillikler

Diyet Pizza Neden Diyet Listesine Eklenebilir?

Öncelikle diyet pizzanın içeriğine bakıldığından kullanılan malzemelerin hepsi sağlıklıdır. Önemli olan porsiyon kontrolü sağlayabilmektir. Yukarıdaki malzemeler iki kişilik diyet pizza için de kullanılabilir. Böylece kalori değeri düşürülmüş olur. Hem karbonhidrat hem de protein açısından kaliteli bir yemek tercihi olabilir. Aynı zamanda diyet sürecinde kişinin motive olmasını sağlayacak bir tariftir.

Küçük kaçamaklar yapmak istenildiğinde rahatlıkla diyet pizzayı tüketebilirsiniz. Fakat dikkat edilmesi gereken nokta porsiyon kontrolüdür. Bir besinin sağlıklı veya diyet olması o besini sınırsız yeme hakkımız olduğu anlamına gelmez. Sağlıklı besinleri de ihtiyacımızdan fazla yediğimizde kilo alırız.

Kaçamak olarak diyet pizzayı tercih ettiyseniz diyet listenizdeki ekmek değişiminin 3 değişimini, et değişiminizin 3 değişimini, ilaveten 1 değişim de yağı kullanmış olursunuz.

Dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta ise bu pizzayı hangi öğünde tercih edeceğinizdir. Mümkünse öğle öğününde tercih edilmelidir. Akşam öğünü için biraz kalorisi yüksek bir tercih olacaktır. Öğle yemeğinde yanında ayranla birlikte gönül rahatlığıyla diyet pizzanızı tüketebilirsiniz.

Diyet Pizzanın Tarifi

Tortilla ekmeği veya lavaş yağsız bir tavaya alınır. Ekmeğin üzerine sırayla salça, tavuk veya ton balığı ve kaşar peyniri ilave edilir. Baharatlar eklenir ve tavanın üstü kapanır. Piştikten sonra diyet pizzanın üzerine roka ve benzeri yeşillikler eklenerek afiyetle tüketilir.

Diyet Pizzanın Enerji ve Besin Değeri

  • Diyet pizza yaklaşık 400-450 kcal enerji içerir.

  • Karbonhidrat: 50 g

  • Protein: 25 g

  • Yağ: 15 g