Fevzi Özgönül Diyeti


Fevzi Özgönül Diyeti

Beden Aklıyla Zayıfla kitabının yazarı Fevzi Özgönül diyet sistemi ile aç kalmadan, sadece yaşam tarzı ve beslenme alışkanlıklarınızı değiştirerek ideal kilonuza ulaşmanız çok kolay olacaktır. Tek yapmanız gereken beslenme kurallarına uymak ve egzersizi hayatınızın parçası haline getirmek.

Fevzi Özgönül’ün Diyet Kuralları

  • Kahvaltı günün en önemli öğününü oluşturuyor. Bu süreçte kahvaltı saatleride önem kazanıyor. Etkili kilo vermek için en geç saat 8:00’de yapmış olmak gerekiyor. Hızlı bir metabolizma için kahvaltı öğününü atlamamak kuralların en başında gelir.
  • Güne protein içeriği yüksek besinlerle başlamak gün içerisindeki kan şeker seviyelerini düzenlediğinden ve vücudun yapılanmasını sağladığı için çok önemlidir. Yumurta, peynir kahvaltı için en ideal öğün tercihidir. Yumurta ve peynirin yanında tüketilen mevsimiinde yeşillikler günlük alınması gereken vitamin- minerali karşılamak için idealdir.
  • Diyet boyunca ekmek, unlu mamülleri ve şekeri hayatınızdan çıkartmak bağırsak sisteminin düzelmesi ve boş kalorilerden uzak durmak adına önemlidir.
  • Beslenme sisteminin en önemli kuralı bu diyette ara öğünlere yer yoktur. Ana öğünlerin sindirimlerinin tamamlanması için ara öğün yapıp sindidirimi engellemek yasaktır. Ana öğünler arasında 5-6 saat olmalıdır. Öğün aralarında bitki çayı, çay, kahve içmek serbesttir.
  • Öğlen yemeği için en ideal saat 12.00 ile 14:00 arasındadır. Öğle öğününde et/ tavuk/ balık/ hindi gibi protein içeriği yüksek besinler tercih edilmelidir. Yanına bol miktarda salata veya sebze yemekleri tercih edilmelidir. Sebze seçimleri mevsimine uygun olmalıdır.
  • Akşam yemekleri saat 18:00-19:00 arasında olmalıdır. Akşam yemeğinde kahvaltılık gibi hafif besinler tercih edilmelidir. Ana öğünlerde sağlıklı yağlar içeren ceviz, badem gibi kuruyemişlerin tüketilmesi yağ yakımını arttıracaktır. Akşam yemeğinde sindirimi uzun süren çiğ sebzelerden ve meyveden uzak durmak uyku kalitesini arttıracaktır.
  • Akşam yemeğinden sonra gece atıştırmalıkları yerine yürüyüş yapılmalıdır. Gece yapılan yürüyüşler akşam uykunuzun daha kaliteli olamasını sağlar. Ayrıca metabolizma hızınızı arttırır böylelikle kilo verme süreci hızlanır. Egzersiz kilo veririken sarkmaların olmasını da engeller.
  • Bu dönemde probiyotikler sindirim sistemini, bağışıklık sistemini destekleyeceği için sabah akşam aç karnına olmak üzere probiyotik takviyesi almak gerekir. Bağırsakların düzenli çalışması hem kilo verme sürecini destekleyecek hemde mutlu edecektir.

Dr. Fevzi Özgönül Kurallarıyla Göbek Nasıl Eritilir?

Tıp fakültesi kökenli zayıflama uzmanları arasında oldukça ünlü olan Dr. Fevzi Özgönül, ülkemiz insanlarının en büyük problemlerinden birisi olan göbeğe çözüm bulmak amacıyla çalışmalar yapmakta ve çalışmalarının sonucu kitap olarak yayınlamaktadır. Binlerce hasta üzerinde yaptığı çalışmalar sonunda da göbeğin eritilmesi için yapılması gerekenleri belirlemiştir.

Bilindiği üzere hareketsiz bir yaşamın ve yanlış beslenmenin sonucu olarak bölgesel yağ birikimleri görülmektedir. Ülkemizdeki genetik haritanın bir sonucu olarak da göbek bölgesinde yağlar toplanmaktadır. Bu sorunun çözülmesi ciddi bir efor gerektirir. Beslenme, spor ve yaşam tarzı değişiklikleri beraber yapılmalıdır.

Dr. Fevzi Özgönül’ün belirlediği elli kuralın uygulanması sonucunda vücut yeniden yapılanma sürecine girer. Hücreler, dokular tamir edilir; metabolizma olması gereken hıza gelir. Bunun sonucu olarak da bölgesel yağlanmalar tamamen ortadan kalkar. Bu faydaları elde etmek için uygulamanız gereken kurallar şunlardır:

  1. Zihinsel olarak kendinizi kilo verme fikrine alıştırın. Dışsal faktörlerden etkilenmemek için tartı kullanmayın. Kilo verme süreciniz, vücudunuzun durumu ve diğer konular üzerinde kimse ile tartışmaya girmeyin. Yalnızca diyetisyeniniz ile konuşun.
  2. Bölgesel yağlanmanın sebebini tam olarak kestirebilmek için diyetisyeninize başvurun ve tahliller yaptırın.
  3. Hayatınızı düzene koymak amacıyla restorasyon sürecine girin. Sabah altıda uyanın, akşam on birde uyuyun.
  4. Az kalori tüketmek için su tüketimini artırın. Sabah kalkar kalkmaz su için.
  5. Aşırı uçların tamamından kaçının. Aşırı spor yapmayın, aşırı uyumayın ya da aşırı uyanık kalmayın. Tek bir besini aşırı tüketmekten kaçının. Aşırı sıcak ya da aşırı soğuk yemekler tüketmeyin. Duş alırken bile ılık su kullanın.
  6. Sabah uyanınca mutlaka yarım saatlik hafif bir spor yapın.
  7. Öğünlerinizi özenle hazırlayın, günün tüm öğünlerini aksatmadan yapın.
  8. Mutlu hissedin, hissetmeye çalışın. Hayatın pozitif yanlarını görün.
  9. Hayatınızdan şekeri tamamen çıkarın.
  10. Kilo vermek için aç kalmanız gerektiği fikrini kafanızdan tamamen silin, doyarak yemek yiyin.
  11. Ara öğün yapmayın. Ana öğünleri kullanın.
  12. Hayvansal ve bitkisel proteinleri dengeli biçimde alın.
  13. Önce tatlıyı, sonra ana yemeği en son çorbayı yiyin.
  14. İşlenmiş gıdalardan uzak durun.
  15. Karbonhidratı azaltın.
  16. Çok efor sarf ettiğiniz günlerde öğlen ile akşam arasına bir öğün daha sıkıştırın.

Tüm bu kurallar ile Dr. Fevzi Özgönül’ün kitabında belirttiği diğer hususlara dikkat edilirse kısa sürede göbekten kurtulursunuz. Ayrıca kitaptaki önerilere uygun beslenmeye devam ederseniz de uzun süre ideal kilonuzu korursunuz.

Dr. Fevzi Özgönül Sıcak Su Kürü Diyeti Nasıl Uygulanmalıdır?

Tüketilen besinlerin içerisindeki kaloriler kadar tüketim sıcaklıkları da vücut üzerinde çeşitli etkiler doğurur. Günümüzde uygulanan diyetlerin neredeyse tamamı bu bilimsel gerçeği göz ardı ederek hazırlanır. Bu gerçeğin göz ardı edilmesi de vücudun tam verimle kilo vermesinin, bölgesel yağları eritmesinin önüne geçer. Dr. Fevzi Özgönül’ün geliştirdiği metot yardımıyla uygulanan diyetlerde yiyeceklerin kalorileri kadar sıcaklıklarına da dikkat edilir. Eğer sıcaklık yemek üzerinden kontrol edilemiyorsa, su üzerinden kontrol edilir ve vücuda alınan besinlerin sıcaklığı dengelenir.

Fevzi Özgönül’ün sıcak su kürünü uygularken sıvı tüketimini hayatınızın merkezine koymanız gerekmektedir. Sıvı tüketimi sayesinde metabolizma hızlanmakta, vücudun hormon dengesi sağlanmaktadır. Ayrıca asit oluşumunun önüne geçilerek vücudun toksinlerden arınması sağlanmaktadır. Gün içerisinde soğuk su içilirse midenin iç zarı şoka uğramaktadır. Soğuk suyun içilmesinden sonra midenin yüksek miktarda asit sağlayarak soğuk suyun etkilerini nötr hale getirmeye çalıştığı gözlemlenmiştir. Mideyi asit salgılamaktan alıkoymak ve asidin olumsuz etkilerini ortadan kaldırmak için yapılması gereken şey soğuk su yerine sıcak su tüketmektir.

Fevzi Özgönül’ün hazırladığı sıcak su küründe tüketilen sıvıların tamamı oda sıcaklığının dört – beş derece üzerindedir. Ayrıca her öğünden önce ve sonra mutlaka bu sıcak su içilmelidir. Bu sayede hem iştah kesilmekte hem de sindirim sistemi koruma altına alınmaktadır. Sağlam bir diyet ile beraber uygulanan sıcak su kürü sayesinde diyetin etkileri yüzde on ile yüzde yirmi arasında artmaktadır.

Gece Yemeği Gerçekten Zayıflatır Mı?

Popüler diyetlerin neredeyse tamamında akşam belli bir saatten sonra besin tüketilmesi yasaklanmıştır. Bazılarında ise olumsuz etki oluşturacağı düşünüldüğü için kısıtlanmıştır. Dr. Fevzi Özgönül gibi ünlü diyetisyenler ise bunun tam tersi bir durumu savunmakta, savunmalarına da dayanak noktaları bulmaktadırlar.

  1. Besinlerin sindirim süreleri farklılık gösterir. Bu sürelere uygun olarak besin tüketilmesi halinde gece yemeği yemenin herhangi bir sakıncası bulunmaz.
  2. Zor parçalanan karbonhidratlar, proteinler ve çeşitli yağlar öğlen yemeğinde tüketilmelidir. Tüketimden hemen sonra sindirim sistemi harekete geçer ve yaklaşık üç – dört saat boyunca çalışır. Bu süreyi aşan sindirim süresine sahip olan besinler ise sindirilmez. İşte oldukça yararlı olan bu kısmın sindirilmesi için akşam yemeğinin, öğle yemeğinden minimum beş saat sonra tüketilmesi gerekmektedir.
  3. Aynı durum akşam yemeği için de geçerlidir. Akşam yemeğin yendikten sonra besinlerin büyük bir kısmı sindirilir ancak bir kısmı da sindirilemeden kalır. Kalan bu yararlı besinlerin sindirilmesi için, akşam yemeğinden yaklaşık altı saat sonra, şeker açısından zengin olmayan besinlerin tüketilmesi gerekmektedir.
  4. Yaklaşık gece bir ya da ikiye denk gelen zaman diliminde yapılan bu tüketim sayesinde çok az yemek yiyerek vücuda fazlaca besin alınabilir. Alınan besinlerin, değerlerin ve minerallerin bir kısmı gece tüketilen besinlerden gelirken; bir kısmı da akşam yemeğinden kalanlardır.
  5. Gece ikide yapılan tüketimden kalan besinler de kahvaltıdan sonra sindirileceği için döngü tamamlanmış olur.

Sonuç olarak, gece yemeğinin vücudun besin ihtiyaçlarını karşılamada, atıl kalori kalmamasında yeri büyüktür. Gece yemek tüketilerek midenin daha tok hissetmesi sağlanabilir. Ayrıca yasaklarla icra edilen diyetlerdeki psikolojik bunalımların önüne geçilebilir. Kişi gece de yemek yiyeceğini bildiği için akşam yemeğinde fazladan besin tüketmez.

Gece yemeği tüketirken miktara çok dikkat edilmeli, yavaş bir tüketim sağlanmalıdır. Ayrıca kalori açısından düşük besinler tercih edilmelidir. Zor parçalanan karbonhidratlardan kesinlikle kaçınmalı, mümkünse meyve tüketmelisiniz. Yoğurt, süt, kefir, yulaf oldukça idealdir.

Tüm bu kurallara uygun şekilde tüketilen gece yemeğinden sonra genel olarak besin tüketimi azalacak; uzun vadede ciddi miktarda kilo verilecektir. Günümüzde çok az insan bu teknikle zayıflama yolunu tercih etmekte, irade gösterirlerse de ciddi miktarda kilo vermektedirler. Gece yemeği ile zayıfla yöntemi sayesinde verilen kilolar, spor egzersizleri ile desteklenirse oldukça sağlıklı ve kalıcıdır.