Fırında Pişirme


Fırında Pişirme

Diyet yapan insanların oluşturduğu mantığın temelinde hayatı aksatmayacak derecede alınan minimum kalori ve yağ yakımı yatar. Kalori alımının minimum veya istenilen seviyede tutulması seçilen gıdalar kadar pişirme yöntemiyle de doğrudan alakalıdır. Pişirmeye yardımcı araçlar arasından yağı en az kullanarak besinin özünü bozmadan pişirebilen yöntemler, diyet yapanlar tarafından oldukça fazla tercih edilir.

Fırında pişirme, diyet listesi uygulayanların başvurduğu pişirme teknikleri arasında başı çeker. Çoğu zaman hiç yağ kullanmadan uygulanan bu teknik sayesinde besinlerin kalori değerlerinin artmaması sağlanır. Ayrıca çoğu sebzenin ve diğer gıdanın yapısına zarar vermeden stabil ısı ile pişirdiği için lezzet unsuru da öne çıkmaktadır.

Fırının Özellikleri

Günümüzde gelişen fırın teknolojisi sayesinde diyet yapanların arzu ettikleri fırınlar da ortaya çıkmıştır. Diyet listesi uygulayanların arzuları genelde yağ kullanımına gerek bırakmayan fırınların varlığıdır. İçerisinde ampul barındıran hem alttan hem üstten ısı verebilen, ısıyı eşit şekilde dağıtacak fanı olan fırınlar tercih edilir.

Fırında Pişirmenin Lezzete Olan Etkisi

Fırında pişirilen gıdaların, diğer pişirme tekniklerindeki gıdalardan daha lezzetli olduğu bilinen bir gerçektir. Pişirilirken tüm yönlerin aynı sıcaklığa maruz kalmasından dolayı her yeri eşit pişen gıdalar daha lezzetli olurlar. Ayrıca gıdaların iç yapısına ani şoklar uygulamadığından dolayı sebzelerin ve diğer gıdaların suları içlerinde kalarak lezzete ekstra bir kazanç sağlamaktadır.

Fırında Pişirmenin Besin Değerine Olan Etkisi

Fırında pişirilen gıdalar besin değerlerinin neredeyse tamamına yakınını korurlar. Herhangi bir protein ya da yağ kaybı gerçekleşmez. Yani diyet listesi uygulayanlar beklediklerinden daha az kaloriyle karşı karşıya kalmazlar.

Diyetlerde Neden Fırında Pişirme Tavsiye Edilir

Diyetisyenlerin ve diğer uzmanların fırında pişirmeyi tavsiye ediyor oluşunun birkaç sebebi var. Bunlardan birincisi gıdaların daha lezzetli olması. Bu etki sayesinde listeyi uygulayan kişinin diyete olan bağlılığı artmakta. Sırf yemekler lezzetsiz olduğu için diyetini bırakanlar düşünüldüğünde bunun ne kadar kıymetli olduğu anlaşılabilir. İkinci sebep ise besin değerlerinin fırında pişirme tekniği sayesinde korunuyor olması. Diyet listeleri hazırlanırken en çok dikkat edilen noktaların başında besin değerleri ve bu besin değerlerinin ortaya çıkardığı kalori gelir. Yapılan ince hesaplar sonrasında hastaya yazılan liste eğer besin değerlerinin pişirme tekniği yüzünden kaybolmasıyla sonuçlanırsa kişinin diyetle ilgili beklentileri gerçekleşmeyecektir.

Fırında Pişirmenin Püf Noktaları

Sağlıklı beslenmek amacıyla tüketilen gıdaların pişirilmesinde, diyet dönemlerinde diyet olmanın sınırlarını zorlamayacak gıdaların pişirilmesinde kullanılan tekniklerin başında fırında pişirme gelmektedir. Esasen basit gibi görünse de işin detaylarına inildiğinde fırın pişirme yöntemi oldukça komplekstir. Her besin türünün farklı ısıda ve farklı sürede pişmesi gerekir. Ayrıca pişirme sürecini daha kaliteli hale getirebilecek ek materyaller kullanılması da söz konusudur.

1. Fırının Isısını Kontrol Altında Tutun

Tariflere ve usta şeflerin önerilerinden hareketle, fırının kullanım öncesinde ısıtılması gerektiğini biliriz. Bunun sebebi ivmeli bir ısıda yemeği bekletmeyip, pişirme süresini daha verimli kullanmaktır. Yani fırın önceden ısıtıldığında ve yemek doğru ısıda fırına verildiğinde pişme süresi boyunca aynı ısıya maruz kalır. Diğer durumda ise fırın arzu edilen ısıya gelene kadarki ısınma süreci yemeğin üzerine etki eder. Toplamda yemeğe nüfuz eden ısı daha az olur.

2. Yağlı Pişirme Kağıdı ve Alüminyum Folyo Kullanımı

Fırının ısıtıcılarından dağınık olan gelen ısıyı bir bölgede toplamak, yemeğin sıvılarının fırına bulaşmasını engellemek amacıyla alüminyum folyo kullanılır. Normalden daha yüksek ve izole bir pişirme ortamı elde etmek için ideal materyaldir. Dikkat edilmesi gereken husus, kullanılan alüminyum folyonun gıda pişirmeye uygun olması gerektiğidir. Aynı şekilde yağlı kağıt yardımıyla yemeklerin tavaya ya da diğer materyallere yapışmadan pişmesi sağlanır.

3. Yemeklerinizin Kurumaması İçin Su Kullanın

Fırında pişirme yaparken başınıza gelebilecek en büyük sıkıntı yemeklerinizin kuruyor oluşudur. Yüksek ısıda yapılan pişirmelerde bu sorunun ortaya çıkmaması için yemeğinizin piştiği fırına ısıya dayanıklı bir kabın içerisinde bir miktar su koyun. Bu su kaynayarak ortamı nemlendirecektir.

4. Fırının Kapağını Sürekli Açmayın

Fırının içerisinde oluşturduğunuz ısı, fırın kapağını açtığınız anda yüzde kırka varan oranda azalır. Bu da yemeğinizin pişme seviyesini azaltır ya da daha uzun süre fırında tutmanız gerekir. Hem yemeğin lezzetinden hem de cebinizden yer. Bu sebepten ötürü fırının kapağını sadece bir kez açın. Bu açış da yemeği fırından çıkarmak için olsun. Mümkünse termometre kullanarak yemeğinizin iç ısısını ölçün.