Karbonat ile Zayıflama


Karbonat ile Zayıflama

Sodyum bikarbonat olarak da adlandırılan asidin baz ile birleşmesinden oluşan karbonat Sodyum, magnezyum, kalsiyum, amonyum, baryum’dan oluşan bir tuzdur. Ph dengeleyicisi olarak da bilinen Karbonat ile zayıflama kilo vermek isteyenler tarafından ilgi gören bir yöntemdir. Vücudun asit dengesini düşürerek metabolizma hızlandırdığı söylenmektedir. Dünyaca ünlü olan kişilerin diyetlerinin yanı sıra karbonatlı su kullandığını belirtmesi kilo verimi olduğunu ortaya koymaktadır. Karbonat su ile tüketildiği ve suyu alkali hale getirdiği için kilo verimi olmaması kaçınılmazdır. Kilo veriminin yanı sıra vücuttaki atık maddelerin atımını sağlar. İştah kapatıcı ve tok tutucu olduğu da kullananlar tarafından söylenmektedir. Fakat kontrollü şekilde kullanılmadığı zaman yarardan çok zarar sağlar.

Midenin çeşitli yöntemlerle tok tutulması gerekir. Karbonatlı su tüketimi de bunu sağlayan etmenler arasında gösterilir. Ayrıca karbonatlı su sayesinde mideden salgılanan açlık hormonu da belirli bir oranda bastırılmış olur. Bilindiği üzere kişiye yemek yemesini telkin eden başlıca hormon mideden salgılanır. Aşırı kilo problemi olan kişilerde midenin hacmi oldukça geniş olduğundan dolayı salgılanan hormon miktarı da oldukça yüksektir. Aşırı kilolu kişilerin bir şekilde salgılanan bu hormonu aşırı kalori tüketimine girmeden bastırması gerekir. Çeşitli ilaç tedavileri de bu amaç uğruna geliştirilmiştir. Bu amacı yerine getirebilmenin en doğal yollarından birisi de düzenli beslenmeye ek olarak alınan karbonatlı sudur.

Ancak karbonatlı suyun fazla tüketimi insan vücudunda çeşitli olumsuz etkilere sebep olabilir. Bu etkilerin yaşanmaması için alınan karbonatlı su miktarının makul bir seviyede tutulması gerekir. Bunu her birey için geçerli bir ölçü halinde vermek ne yazık ki mümkün değildir. Kişiler alacakları karbonatlı su miktarını zaman içerisinde kendileri bulacaktır. Öncesindeki süreç ise deneme – yanılma yoluyla geçirilecektir.

Karbonatlı Suyun Zayıflamaya Faydaları

Sağlıklı beslenme, sağlıklı yaşama ve diyet dönemlerinde vücudun birçok yönden desteklenmesi gerekmektedir. Sindirim sistemi, dolaşım sistemi ve boşaltım sisteminin dengede olması vücudun sağlığına kavuşması için oldukça önemlidir. Tüm bu sistemlerin; ayrı ayrı organların sağlıklı çalışabilmesi için de vücudun asit dengesinin sağlanması gerekmektedir. Vücutta biriken fazla asidin vücudun çok çeşitli bölgelerine zarar verdiği, fonksiyonların olağan akşını bozduğu bilinmektedir. Vücuttaki fazla ve gereksiz asidin temizlenmesinde genelde detoks uygulamalarına başvurulur. Bu uygulamalarda tüketim radikal bir biçimde yeşil bitkilere kaydırılır.

İkinci bir yöntem ise karbonatlı su tüketimidir. Karbonat tuzların genel adıdır. Vücuda alındığında, yüksek su miktarıyla beraber vücuttaki asidi toplayarak atmaktadır. Vücuttaki asidin tamamen atılmasıyla da hücreler daha efektif çalışmakta; daha çok yağ yakılmaya başlamaktadır. Ayrıca karbonat tüketimi sayesinde sindirim sistemi de dengelenmektedir. Özellikle mide asidi seviyesinin kontrol edilmesinde karbonatın önemi çok büyüktür. Mide asidinin artarak yemek borusuna zarar verdiği durumların önüne geçmek, midenin kendisini asitten korumak ve bağırsaklara sıçrayarak zararları ortadan kaldırmak için düzenli olarak karbonatlı su tüketimi gerekmektedir. Karbonatın tek başına toz olarak tüketilmesi zararlı olmasa da emilim yavaşladığı için etkisiz kalmaktadır.

Karbonatlı su tüketimi sayesinde sindirim rahatlar. Bağırsak fonksiyonları daha etkin şekilde çalışmaya başlar. Bağırsakların daha etkin çalışması da kan şekerinin kontrol altına alınmasında rol oynamaktadır. Kan şekerinin kontrol altına alınmasıyla da açlık hissi kontrol altına tutulabilir. Yani karbonatlı su tüketiminin zayıflamaya olan faydası zincirleme bir reaksiyonu başlatması sayesinde olmaktadır.

Karbonatlı Su Tüketimi Nasıl Olmalıdır ?

Karbonatlı su tüketimindeki temel amaç vücudun alkali hale getirilmesidir. Normalde, tükettiğimiz her besin bir miktar asidi vücutta bırakır. Su tüketiminin yoğun olması sayesinde bu asidin büyük bir kısmı atılsa da ufak bir kısmı vücutta kalmaya devam eder. Uzun süre yanlış beslenilmesi ya da müdahale edilmemesi durumunda ufak miktarlardaki asitler birleşerek ciddi bir sorun haline gelir. Başta kilo alımını hızlandırması olmak üzere birçok olumsuz etkiyi ortaya çıkarır. Bu olumsuz duruma müdahale etmek gerektiğinde ise karbonatlı su ve limon imdada yetişir.

Normalde tükettiğimiz suyun pH değeri altı civarındadır. Bu oran baza yakan olsa da ideal seviye değildir. Tükettiğimiz suyun pH değerinin artırılması için içerisine karbonat veya limon suyu katılması gerekmektedir. İkisi de suyun pH değerini yukarı çekmekte; sağlık içi en ideal noktalara doğru getirmektedir. Normalde, bir insanın günlük tüketmesi gereken su miktarı iki litredir. İki litrenin bir miktar üzerine çıkıp üç litreye doğru yanaşmakta oldukça faydalıdır. Tüketilen suyun ortalama pH değeri altı ise, tüketimden sonra vücudun genelindeki pH değeri de altıya yaklaşacaktır. Yani tüketilen su miktarı, vücudun pH değerinin belirlenmesinde oldukça önemli bir yere sahiptir.

İki litrelik suya yarım yemek kaşığı karbonat ve yarım çay bardağı limon suyu eklenmesi halinde suyun pH değeri on bire doğru ilerleyecektir. Bu değer alkalidir. İki litre kadar pH değeri on – on bir olan suyun tüketilmesinden sonra vücudun genel pH değeri de bu değere yaklaşacak; vücutta birikmiş olan asitler atılacaktır. Asidin atılması sayesinde de başta kilo verme olmak üzere birçok olumlu etki ortaya çıkacaktır. Karbonatlı su tüketimini her saat başı bir bardak olacak şekilde yapmak ilgili faydaların elde edilmesi için yeterlidir. Ayrıca uyumadan önce mutlaka bir bardak karbonatlı su tüketimi yapılmalıdır.

Karbonatlı Su ile Kaç Kilo Verilir?

Karbonatın vücuda olan faydaları oldukça fazladır. Vücudun geneli etkisi altına alan ve oldukça olumsuz bir durum olan asit birikmesini ortadan kaldırması en büyük faydasıdır. Bu etki sayesinde zayıflamayı kolaylaştırmaktadır. Ayrıca sindirim sistemini düzenlemesi de bir diğer önemli faydasıdır. Özellikle mide asidini düzenlemesi sayesinde alınan besinlerin daha kolay ve hızlı bir şekilde sindirilmesini sağlamaktadır. Bağırsak iç duvarına müdahale ederek buradaki asit yapılarını da ortadan kaldırmakta; emilimi düzenleyerek başta kan şekeri olmak üzere birçok metabolizma unsuru üzerinde etkili olmaktadır.

Karbonatlı su tüketiminin günde iki litre kadar yapılmasında herhangi bir sakınca yoktur. Bilimsel olarak kanıtlanabilmiş bir zararı da olmadığı için tüketilecek karbonat miktarına dikkat edilmesi gerekmez. Ancak tavsiye edilen miktar günde bir litre karbonatlı, geri kalanı da karbonatsız olacak şekilde su tüketilmesidir. Karbonatlı suyun ne kadar tüketildiği kadar ne zaman tüketildiği de önemlidir. Uykudan uyandıktan hemen sonra bir bardak; uykuya dalmadan hemen önce bir bardak olacak şekilde tüketim mutlaka yapılmalıdır. Gün içerisindeki karbonatlı su tüketimi ise yemek yendikten hemen sonra bir bardak olacak şekilde yapılmalıdır. Bu sayede sindirim rahatlar ve kaloriler daha dengeli bir şekilde alınır.

Tek başına karbonatlı su tüketerek kilo vermek imkansızdır. İyi bir diyet ve spor egzersizleri ile zayıflamak mümkündür. Karbonatlı su bunları destekler niteliktedir. Genel olarak iyi bir diyet, spor egzersizleri ve karbonatlı su ile bir ayda dört ile altı kilo arasında vermek mümkündür. Bu miktarın duruma göre dört kilo civarına sabitlenmesi daha sağlıklı olacaktır.

Karbonatlı Su ve Limonun Zayıflamaya Etkisi

Bilindiği üzere ortalama bir insanın günlük tüketmesi gereken su miktarı iki litre kadardır. Minimum iki litre su tüketilmesi halinde vücut sağlıklı şekilde çalışabilir. Suyun yeterli miktarda tüketimi sayesinde hücre fonksiyonları, organ fonksiyonları, beyin fonksiyonları dengeye girer, sağlıklı şekilde çalışır. Ayrıca zayıflama aşamasında da yoğun su tüketimi yapılmalıdır. Mide hacminin doldurulması ve kalori alımının kesilmesi başta olmak üzere suyun zayıflamaya olan etkileri oldukça fazladır.

Su bu kadar etkili olmasına rağmen besleyicilikten uzaktır. Ayrıca zayıflamayı esas başlatacak reaksiyonları ortaya çıkarmaktan da geri kalmaktadır. Bunu sağlamak için suyla beraber bazı ek besinlerin tüketilmesi gerekmektedir ki bunların başında da karbonat ve limon gelmektedir. Karbonat sindirim sistemini düzenlemesi, asit seviyesini ayarlaması ve kan şekerini düzenlemesi ile bilinen oldukça yararlı bir mineraldir. Limon ise vücuda olan faydaları açısından eşsiz bir kaynaktır. Bu ikisinin suyla beraber tüketilmesi halinde kilo verme süreci oldukça hızlanır.

Karbonatın düzenlediği sindirim sistemi etkin çalışmaya başlar. Limonun etkisiyle kan şekeri olabilecek en iyi dengede tutulur. Ayrıca midenin su, limon ve karbonat tarafından baskı altına alınmasıyla açlık hissi büyük oranda bastırılır. Yemek yenilmesinden sonra karbonatlı ve limonlu su tüketimi sayesinde sindirim hızlanır. Sindirim hızlanmasına rağmen kan şekeri hızlı yükselmez. Bağırsaklar daha az çalışır, daha az zarar görür. Yani, karbonatlı ve limonlu su hem sindirimi düzenlemekte hem de kilo vermeye yardımcı olmaktadır.

Karbonat Nasıl Kullanılmalıdır?

2 litre suya 1 tatlı kaşığı karbonat ekleyerek gün içinde tüketmelisiniz. Her gün taze olarak hazırlanmalıdır ve fazla miktarda tüketilmemelidir. Eczanelerden alınan İngiliz karbonatı da kullanılabilir.

Karbonat ile Ne Kadar Kilo Verilir?

Diyetinizin ve sporunuzun yanı sıra kullanacağınız karbonatlı su ile ayda yaklaşık 6 ila 7 kg verilebilir.

Karbonatlı Suyun Zararları Nelerdir?

  • Midede ağrı , yanma ve kramplara neden olabilir.

  • Halsizlik ve baş ağrılarına sebep olabilir.

  • Vücutta uyuşma ve karıncalanmaya neden olabilir.

  • Tansiyonu yükseltebilir veya düşürebilir.

  • Bulantı ve kusmalara neden olabilir.

  • Uzun süreli kullanımda vücudun asit baz dengesini bozarak sorunlara neden olabilir.

İlaç kullananların gebelerin , emziren annelerin ve herhangi bir rahatsızlığı olan kişilerin kullanmaması ,kullanmak istiyorsa bile öncelikle doktoruna danışması gerekir.