Karın Bölgesi Zayıflama


Karın Bölgesi Zayıflama

Karın bölgesinde(göbekte) yağlanma elma tipi vücut olarak adlandırılır. Karın bölgesinin yağlanmasının yanı sıra kişi fazla kiloluysa hastalığı android obezite olarak tanımlanır. Elma tipi vücuda sahip kişiler armut tipi(kalça bölgesi yağlanması) vücudu olanlardan daha riskli grupta yer alır. Karın bölgesindeki yağlanma beraberinde iç organların yağlanmasını(visseral yağlanmayı) getirir. Elma tipi vücudu olan kişilerde kardiovasküler hastalıklar, hipertansiyon, Tip2 DM, insülin direnci daha sık görülmektedir. Karaciğerdeki yağlanmayla insülin sekresyonu ve lipoprotein metabolizasyonu bozulur. Karın bölgesindeki yağlanma testesteron ile uyarıldığından daha çok erkeklerde veya menopoz sonrası dönemdeki kadınlarda görülür.

Bel-Kalça Oranı:

Erkekte; >1.0 , Kadında; >0.8 kişi risk grubundadır acilen kilo kaybı sağlanmalıdır.

Bölgesel zayıflamada beslenme tedavisi ile en iyi sonuç alınan bölge karın bölgesidir.

Rafine şeker ve yüksek fruktozun karın bölgesinde depolandığına dair makaleler bulunmaktadır. Burada yüksek fruktozdan kasıt meyvelerde bulunan doğal fruktoz değil, yüksek fruktozlu mısır şurubu(YFMS)’dur. YFMS 1970’lerden sonra seri üretime geçmiş ve çoğu paketli gıda ve pastacılık ürünlerinde sukrozun yerini almıştır. Sukrozdan çok daha ucuz ve tatlı oluşu nedeniyle tercih edilmektedir fakat kat kat fazla zararlıdır.

Karın bölgesinde zayıflama sağlamak için diyetten eklenti şeker,ambalajlı ürünler, boş kalori alımına neden olan gazlı içecekler çıkarılmalıdır.

Ayrıca posa ve lif içeriği zengin meyve ve sebzelerin diyette arttırılması da büyük önem taşır.

Düşük karbonhidratlı diyetlerde karın bölgesinde zayıflama için önerilen bir yöntemdir. Günlük 50 gramdan az karbonhidrat tüketilerek vücut ketolize sokulur böylelikle daha hızlı bir yıkım süreci başlar. Fakat TÜBER ve WHO günlük alınması gereken en az CHO miktarın 130 g olarak belirlemiştir. Bu sadece beynimizin kullanması için gerekli olan CHO miktarıdır.

Bu nedenle ketojenik diyet fayda ve zararları ile hala tartışılan bir konudur.

Bunun yanı sıra diyetteki kaliteli protein miktarını arttırmak daha uzun süre tok kalmayı ve metabolizmanın hızlanmasını sağlar. Yapılan bazı araştırmalar da kaliteli protein ile beslenen insanların karın çevresindeki yağlanma daha az iken rafine karbonhidrat ve bitkisel yağların karın çevresindeki yağlanmayı arttırdığı gözlemlenmiştir. Yüksek proteinli diyette alınan enerjinin %25-30’unun proteinden gelmesi istenir.

Bir başka karın bölgesinde zayıflama yöntemi ise egzersizdir. Fakat egzersiz sadece mekik çekmek veya karındaki kasları çalıştıracak hareketlerden oluşmamalı aynı zamanda tüm büyük kas gruplarını çalıştıran egzersizler olmalıdır. Böylece daha etkili yağ yakımı sağlanır.

Bu yöntemlerle birlikte karın bölgesine bazı yağlarla masaj da bu bölgedeki yağların yakımında yardımcı olabilir.

Tüm bu yöntemlerin uygulanmasına rağmen hala karın bölgesinde zayıflama sağlanamıyorsa diğer estetik yöntemler tercih edilebilir. Yapılan bir araştırmada , kavitasyonel ultraporasyon ve ultrasonlu radyofrekans yönteminin 12 seans uygulanmasının basen ve kalça bölgesinde pek bir sonucu yokken, karın bölgesinde anlamlı incelme gözlemlenmiştir. Bunun yanı sıra lazer lipoliz, liposuction ve abdominoplasti(karın germe ameliyatı) başvurulabilecek diğer invaziv yöntemlerdir.

Fakat dikkat edilmesi gereken nokta tüm bu işlemlerin etkili olabilmesi için beraberinde uygun beslenme tedavisi, yeterli sıvı alımı ve egzersiz yapılmalıdır.