Keten Tohumu Zayıflama


Keten Tohumu Zayıflama

Kilo verme aşamasında diyet programlarının yanında zayıflamaya yardımcı kullanılan bitkisel kürlerden biri de keten tohumudur. 100 gr. keten tohumunda 28 gr. diyet lifi bulunur, bu sebepten dolayı keten tohumu tüketen kişiler daha geç acıkırlar.

Keten Tohumunun Sağlığa Faydaları

  • Keten tohumu bölgesel yağların giderilmesine ve sindirim sistemini düzenleyerek kabızlık probleminin önüne geçilmesine etki eder.
  • Omega 3 ve 6 yağlarını içerdiğinden dolayı kalp sağlığına olumlu yönde etki eder.
  • Stresi azaltır.
  • İçeriğindeki lif nedeniyle bağırsak hareketlerini hızlandırır.
  • Vegan beslenme de balık yerine geçebilecek iyi bir alternatiftir. Omega 3 ve 6 yağ asitlerini barındırmaktadır.
  • C, E ve K vitaminleri ve az miktarda magnezyum , demir içerir.
  • Kan şekerinin dengelenmesini sağlayarak iştahı baskılar.
  • Deri hastalıklarına iyi gelir.

Keten Tohumu Zayıflama Etkisi

Genel olarak tohumların zayıflama üzerindeki etkisi bilinmektedir. Parçalanmamış ve kuvvetli yapıları sindirim sistemi üzerinde ciddi etkilere sahiptir. Keten tohumu da diyet listelerinin, özellikle de uzun sürede düzenli kilo vermenin amaçlandığı diyet listelerinin vazgeçilmezidir. Modern ölçütlere göre yazılan birçok diyette keten tohumuna veya keten tohumu ile hazırlanmış bir karışıma mutlaka yer verilmektedir. Özellikle kalori kontrolünün olduğu, tokluk hissinin kontrol altında tutulmak istendiği diyetlerde sık sık kullanılmaktadır.

Keten tohumunun içerisinde doymamış yağ asitleri oldukça fazladır. Balıklarda bulunan OMEGA3 yağ asidi keten tohumunda da bol miktarda bulunmaktadır. OMEGA3 alımı sayesinde metabolizma düzenlenmekte; metabolizmayı baskı altına alarak hormon düzenini bozan kötü kolesterolün azaltılması sağlanmaktadır. Bu sayede metabolizmanın normal hızında çalışması sağlanarak yağ yakma kapasitesi artırılmaktadır. Keten tohumunun tüketimiyle birlikte metabolizma olması gerekenden hızlı değil, olması gerektiği gibi çalışır. Uzun vadede yavaş yavaş kilo verdiriyor oluşunun temel sebebi de budur.

Keten tohumu iki şekilde tüketilebilir. Ya öğütülerek ya da bütün halinde. Öğütülerek tüketildiğinde etkilerinin hissedilmesi daha kolaydır. Bağırsaklara parçalanmış halde giden keten tohumunun içerisindeki maddelerin kana karışma hızı yüksektir. Tokluk üzerinde sağladığı etki de bu sayede ortadan kalkmaktadır. Genelde aşırı kilolu olmayanlarda, ideal kilosunu korumak isteyenlerde öğütülerek tüketim tavsiye edilir. İkinci yöntem ise bütün olarak tüketilmesidir. Keten tohumunun bütün tüketimi halinde bağırsaklar tarafından parçalanması zorlaşır. Tamamen kana karıştırılması ise oldukça uzun süreleri alır. Bu sayede kan şekeri kontrol altında tutulabilir. Ayrıca hacimli yapısından dolayı tokluk hissini uzun süre muhafaza edebilir.

Keten tohumunun içerisinde bulunan aktif maddeler bölgesel yağlanmaların çözünmesinde oldukça etkindir. Yakılmaya karşı direnç kazanan, metabolizma hızının yakmak için yeterli gelmediği yağ dokularını çözerek kolayca yakılmalarını sağlar. Özellikle chia tohumu ile birlikte tüketildiğinde bu etkisi katlanarak artar. Keten tohumunun genelde kahvaltıda tüketilmesi tavsiye edilmektedir. Nadiren de olsa öğle yemeğinde de tüketilebilir. Tokluk hissi sayesinde iki ana öğün arasını ara öğün olmadan geçirebilirsiniz.

Keten tohumu üzerine kurulan diyetlerin spor egzersizleri ile desteklenmesi gerekmektedir. Ekstra bir metabolizma hızı sunmadığı için, yağ yakımı sürecinin hızlanması için mutlaka günde bir saat kadar hafif ya da yarım saat kadar orta tempolu spor yapılmalıdır.

Keten Tohumu ile Zayıflamak Sağlıklı Mı ?

Kişilerin aşırı şekilde kilolandığı ya da durdurulamaz bir şekilde kilo almaya başladığı dönemlerde diyetler ile müdahale zorunluluk haline gelir. Sağlıklı beslenmekten ziyade, kalorilerin kontrol edilmesi prensibine dayanan ciddi bir süreç başlar. Bu sürecin fiziksel ve psikolojik açıdan desteklenmesi ile de fazla kilolar rahatça verilebilir. Kiloların verilmesi için kurgulanan diyetler üç temel mantık üzerine kurgulanır. Protein diyetleri, karbonhidrat diyetleri ve dengeli diyetler. Her diyet türünün kilo verme hızı üzerinde etkisi bulunmaktadır. En hızlı kilo verdiren diyetler protein diyetleri iken en yavaş kilo verdiren; hatta dikkat edilmediğinde kilo aldıran diyetler ise karbonhidrat diyetleridir.

Keten tohumu diğer tüm besinler gibi diyetlerin amacını yerine getirmek için kullanılan araçlardır. Yavaş kilo verilen diyetlerde kullanılan keten tohumunun vücuda faydaları makul seviyelerdedir. Bu faydaların birçoğu da kilo verme sürecini ve süresini yakından ilgilendirmektedir. Protein diyetlerinde dengeleyici, karbonhidrat diyetlerinde ise yardımcı olarak kullanılmaktadır. Özellikle yavaş kilo verilmesini sağlıyor olmasından dolayı kişinin vücudunu ve sistemlerini şoka uğratmamaktadır. Bu da keten tohumu ile zayıflamanın sağlıklı olduğu anlamını doğurmaktadır.

Keten tohumunun en temel etkisi kan yağlarını düzenlemesi ve tokluk hissi oluşturmasıdır. Oluşturduğu tokluk hissi iştahın kesilmesine sebep olur. Diğer bazı tohumlarla ve besinlerle kombine edilerek tüketilmesi halinde ise vücuda olan etkileri katlanarak artar. Kişinin kilo verme sürecinde tok hissetmesi psikolojik rahatlama getireceği için keten tohumunun tüketimi çok önemlidir. Öğütülmeden, tohum halinde tüketildiğinde etkileri hissedilebilir seviyededir. Bağırsaklar tarafından parçalanması zor olduğundan dolayı kan şekerini de düzenlemektedir. Vücut tok olmasına rağmen kan şekeri dengelidir. Bunun tek sebebi de keten tohumunun bağırsaklarda geç parçalanıyor olmasıdır. Kan şekerinin dengede olması sebebiyle açlık hissi tamamen kontrol altına alınmaktadır.

Kontrollü, uzun süreçli ve müdahale edilebilir bir kilo verme etkisi oluşturduğundan dolayı keten tohumu merkezli yapılan diyetler ve zayıflama oldukça sağlıklıdır. Hatta tüm besinler arasında en sağlıklı şekilde kilo verdiren besindir diyebiliriz.

Keten Tohumu Nasıl Kullanılır ?

  • Salatalarınıza ekleyerek tüketebilirsiniz.
  • Yoğurda ekleyerek tüketebilirsiniz.
  • Keten tohumu ile sağlıklı protein barlar yapabilirsiniz.
  • Keten tohumu yağını salatalara ekleyebilirsiniz.
  • Müsli ve yulaf lapasına ekleyebilirsiniz.
  • Ara öğünlerde kayısı içine koyup tüketebilirsiniz.
  • Diyet kurabiye ve keklere ekleyerek tüketebilirsiniz.
  • Öğüterek tüketebilirsiniz.

Keten Tohumu Kürü

Her sabah aç karnına 1 yemek kaşığı keten tohumu çiğnenip su ile yutulmalıdır.

Günde 1 yemek kaşığından fazla tüketilmesi uygun değildir.Doktorunuza danışmadan tüketilmesi her besin takviyesinde olduğu gibi keten tohumunda da geçerlidir. Keten tohumunu kullanırken yüksek ısı ile etkileşime girmemesine özen gösterin. Olgun olmayan keten tohumlarını kullanmayınız.Bilinçsiz tüketildiği takdir de karın ağrısı , gaz şişkinlik gibi problemler baş gösterebilir. Ayrıca hamile ve emziren anneler ile çocukların kullanması uygun değildir.

Keten tohumunu içeriğindeki besin değerleri sebebiyle çocuklarınıza da yedirmenizi öneririz. Çocuklarınıza keten tohumu yedirmek için bisküvi, kek ve kurabiye gibi yiyecekler içerisinde kullanabilirsiniz.

Sporcular için ise spor öncesinde keten tohumunun yağ yakıcı özelliğinden yararlanmak amacı ile toz halindeki keten tohumunu su ile karıştırarak 3-4 dakika kadar karıştırarak kaynatın. Sıcak veya ılık bir şekilde spor öncesi tüketebilirsiniz. Dışarıda hazır olarak satılan yağ yakıcılar kadar spor esnasında size katkı sağladığını göreceksiniz. Hazırlamış olduğunuz içeceği içtikten 20 dakika sonra spora başlanılmasına özen gösteriniz.

Keten tohumunun özelliklerini ve zayıflama etkisini öğrendiniz. Artık kullanım alanı tercihlerini tamamen size bırakıyoruz. Afiyet olsun.