Kısa Sürede Zayıflama Yöntemleri


Kısa Sürede Zayıflama Yöntemleri

Kısa sürede kilo verebilmek için öncelikle kilonun nasıl alındığının ve nasıl verildiğinin anlaşılması gerekir. İkisi de oldukça basit süreçler olmasına rağmen etkileyen birçok faktörün bulunmasından dolayı anlaşılması zorlaşabilmektedir. Kilo alımını ve verimini etkileyen süreçlerin başında beslenme alışkanlıkları gelir. Sonrasında spor yapma alışkanlığının olup olmaması, çevresel faktörler ve son olarak da genetik faktörler şeklinde sıralanabilir. Tüm bu faktörlerin bileşkesi kilonun alınacağının mı verileceğinin mi belirlenmesinde belirleyici olarak karşımıza çıkar. Kilosuna, boyuna, yaşına ve cinsiyetine göre değişmekle birlikte kişinin vücuduna alması gereken günlük kalori miktarı bellidir. Bu miktar minimumda yaşamsal fonksiyonların sürdürülebilmesi amacıyla kullanılır. Sonrasında ise sosyal yaşamın devam ettirilebilmesi için belli bir miktar kalori de üzerine eklenerek kişinin alması gereken günlük kalori miktarı bulunur. Yaşamsal fonksiyonlarımızı beyin faaliyetleri, organ faaliyetleri, motor yeteneklerin icrası oluşturur. Sosyal faaliyetlerimizi ise bir birey olarak toplumda tutunmamız için gereken durumlar oluşturur. Kişinin gereken miktardan daha az kalori alması zayıflamaya; daha çok kalori alması ise şişmanlamaya sebebiyet verir. Bu süreç günlük bazda değil de daha uzun sürelerde devamlı tekrarlanırsa zayıflama ve şişmanlama gibi etkiler daha belirgin şekilde gözlenir. Yani kilo alma ve verme durumlarında ölçek olarak zaman kavramından bahsedilebilir. Günlük kalori alım miktarı günlük bazda da bu etkilere sahip olabilir fakat bu kişi tarafından gözlenebilir büyüklükte olmadığından dolayı hissedilmez. Tüm bu zamanların üst üst binmesiyle söz gelişi bir – iki – üç aylık sürelerde kilo alımının gerçekleştiği ya da zayıflamanın başarıldığı söylenebilir.

Kilo verme yani zayıflama faaliyetinde de zaman kavramının çeşitli etkileri olduğu söylenebilir. Vücut kilo alırken derisi gerginleşir ve belirli bölgelerde yağ toplar. Bu yağ, biraz önce bahsettiğimiz fazla kalorilerin dönüştürülmesi sonucu oluşur. Aynı şekilde zayıflarken de deride sarkmalar oluşur. Bu sürecin ideal sürelere yayılması kötü görüntünün ortaya çıkmamasını sağladığından dolayı, büyük miktarlarda kilonun kısa sürelerde verilmesi tavsiye edilmez. Yani günlük ihtiyacı diyet yaparken 3000 kalori olan aşırı kilolu bir bireye bir anda 1000 kalorilik diyet listeleri oluşturulmaz. İki aylık sürelerle 500’er kalori indirilerek düzenli bir kilo verme faaliyeti amaçlanır. Kısa sürede kilo vermek isteyenlerin vücut görünümlerinde ve bilişsel faaliyetlerinde sıkıntılar olabilir.

Kısa sürede kilo vermek isteyen kişiler genelde yaza hazırlık gibi durumlar için bu isteklerini yinelemekte; vermek istedikleri kilolar da oldukça düşük miktarlarda olmaktadır. Bu gibi durumlarda kilo hızlı verilebilmesi için alınan kalori miktarının yukarıda sayılan fonksiyonları etkilemeyecek şekilde düşük olması, harcanan kalori miktarının ise yine yukarıda sayılan fonksiyonları etkilemeyecek şekilde olabildiğince yüksek olması gerekir. Alınan ve yakılan kalori miktarının arasını büyütmek, kısa sürede kilo vermenin besin tarafındaki anahtarı olarak görülebilir. Yani hızlı kilo vermek için birkaç farklı anahtarın olduğunu söylemek mümkündür. Bu noktada kişilerin kullanabileceği bir diyet listesini paylaşmakta fayda var. Bu liste kişilerin özelliklerine göre değişiklikler içerebilir. Ortalama bireyler için oluşturulmuş bir liste olduğunu söylemek gerekir. Bir aylık uygulamasında beş ile sekiz kilo arasında zayıflamanızı sağlayacaktır.

Kısa Sürede Zayıflama Örnek Diyet Listesi

Kısa Sürede Zayıflama Diyeti 1.Gün

Sabah: Bir dilim kepekli ekmek, bir dilim yağsız peynir, yarım salatalık ve yarım domates, şekersiz içecek Öğle: Bir dilim kepekli ekmek, haşlanmış tavuk göğüs veya tavuk but, yarım kâse yoğurt Akşam: Bir dilim kepekli ekmek, bir kâse az yağlı ve tuzsuz çorba, yarım porsiyon bulgur pilavı, yarım kâse yoğurt

Kısa Sürede Zayıflama Diyeti 2.Gün

Sabah: Bir dilim kepekli ekmek, bir adet haşlanmış yumurta, yarım salatalık ve yarım domates, şekeriz içecek Öğle: Bir porsiyon az yağda pişirilmiş sebze yemeği, bir dilim kepekli ekmek, bir kâse yoğurt Akşam: Bir dilim kepekli ekmek, bir kâse çorba, doyuracak kadar yağsız ve tuzsuz salata

Kısa Sürede Zayıflama Diyeti 3.Gün

Sabah: Bir dilim kepekli ekmek, Altı adet zeytin, bir adet salatalık ve bir adet domates, şekersiz içecek Öğle: Bir porsiyon et yemeği, bir kâse yoğurt Akşam: Bir kâse sebze çorbası, bir dilim kepekli ekmek, bir porsiyon salata

Kısa Sürede Zayıflama Diyeti 4.Gün

Sabah: Bir dilim kepekli ekmek, bir dilim yağsız peynir, bir adet salatalık ve bir adet domates, şekersiz içecek Öğle: Bir porsiyon yoğurt çorbası, bir porsiyon salata Akşam: Bir dilim kepekli ekmek, bir adet orta boy balık, bir porsiyon salata

Kısa Sürede Zayıflama Diyeti 5.Gün

Sabah: Bir dilim kepekli ekmek, bir adet haşlanmış yumurta, bir adet salatalık ve bir adet domates, şekersiz içecek Öğle: Bir porsiyon et yemeği, bir kâse yoğurt Akşam: Bir porsiyon sebze yemeği, bir dilim kepekli ekmek, bir porsiyon salata

Kısa Sürede Zayıflama Diyeti 6.Gün

Sabah: Bir dilim kepekli ekmek, altı adet zeytin, bir adet salatalık ve bir adet domates, şekersiz çay Öğle: Bir porsiyon makarna Akşam: İki adet haşlanmış patates, bir porsiyon salata

Kısa Sürede Zayıflama Diyeti 7.Gün

Sabah: Bir dilim kepekli ekmek, bir dilim yağsız peynir, bir adet salatalık ve bir adet domates, şekersiz içecek Öğle: Bir adet simit, bir bardak ayran Akşam: Bir dilim kepekli ekmek, bir adet orta boy balık, bir porsiyon salata

Bu diyet listesinin dört hafta arka arkaya uygulanmasıyla kısa sürede kilo verme için gereken kalori desteği ideal şekilde sağlanacaktır. Ayrıca çeşitli yağ yakıcı kürlerin ara öğünlerde uygulanmasıyla etkisi büyük oranda artacaktır.

Kısa Sürede Kilo Verme Formülleri

Kısa sürede kilo vermek komplike bir faaliyet olduğundan dolayı oldukça büyük disiplin gerektirir. Uygulama yapılan kişilerden geri dönüşler sayesinde kısa sürede kilo vermeyi sağlayabilecek çeşitli formüller aşağıda sıralanmıştır. Bu tavsiyeleri yapılması gereken zorunluluklar olarak değil de hayat tarzınıza tam uyum gösterecek faaliyetler olarak almanız hem motivasyon açısından hem de hayat tarzınız açısından daha iyi olacaktır.

  • Şeker kullanımını kesin. Siz farkında olmasanız da hayatınızın büyük bir alışkanlığı olan şekerden tamamen kurtulmanız, kısa sürede kilo vermeniz için en önemli tavsiyelerden bir tanesidir. Şeker kullanımının çaya şeker atmakla sınırlı olmadığını hatırlayın. Yediğiniz birçok hazır ürünün içerisinde doğal olmayan şeker olduğunu bilmeniz gerek. Bu yüzden kısa sürede kilo vermek niyetindeyseniz, hazır ürünleri alırken içerisindeki şeker miktarına dikkat ederek alın.

  • Olabildiğince taze besinleri günlük tüketin. Bu durum hem damak zevkinizi geliştirecek hem de yalnızca taze gıdalarda bulabileceğiniz bazı besinleri almanızı sağlayacaktır.

  • Spor egzersizlerini olabildiğince arttırın. Spor sizin için canınız sıkıldığında yaptığınız bir faaliyet değil hayat tarzı haline gelsin. Koşun, yüzün, bölgesel hareket yapın. Ama kısa sürede kilo vermek istiyorsanız günde en az iki saatinizi spora ayırın.

  • Bol bol su için. Hem tokluk hissi yaratması hem de vücuttaki toksinlerin temizlenmesi açısından su, oldukça önemlidir.

  • Uykunuzu düzene sokun. Hangi saatte uyuduğunuz, hangi saatte uyandığınız belli olsun. Vücudunuzun biyolojik saati buna uyum sağladığında kilo verme faaliyetine daha hızlı adapte olacaktır.

  • Alkol tüketimini azaltın. Özellikle şeker içeren alkollü içeceklerden özellikle uzak durun.

  • Yiyeceklerinizi evde kendiniz pişirin. Bunun temel dayanağı içerisine konulan yağ, tuz ve şeker miktarını kontrol edebilmektir.

  • Sebze yemeği ağırlıklı beslenmeye özen gösterin. Sebze yemekleri hem tok tutarlar hem de düşük kalori içerirler.

  • Tüm öğünlerinizi kalori hesabı yaparak özel olarak planlayın. Hiçbir öğünü atlamayın. Özellikle de kahvaltıyı…

  • Yemek yerken porsiyonu ikiye bölün ve iki yarım porsiyon arasında beş dakikalık mola verin.

Kısa Sürede Zayıflama Kürleri

Zayıflama kürleri, spor egzersizlerinin ve uygulanan diyetlerin destekçisi konumundadır. Diyet ve egzersiz olmadan başlı başına kilo verme yöntemi olarak işe yaraması ne yazık ki mümkün değildir. Ancak bu ikisine ek olarak kullanıldığında oldukça iyi sonuçlar vermesi muhtemeldir. Kürlerin amacı metabolizmanın çalışma hızını arttırmak, yağ parçalayıcı etki oluşturmak ve sindirimi düzenlemek olarak açıklanabilir. Kısa sürede zayıflama arzu eden kişiler için oldukça etkili bir kür formülü paylaşmakta fayda var: Bu kür ile hazırlanan toplam malzeme iki porsiyon halinde tüketilmeli. Diyet programının ilk ara öğününde birinci porsiyon, akşam yemeğinden iki saat sonra da ikinci porsiyon tüketilmeli.

Kürün hazırlanması: 200 mililitre taze sıkılmış limon suyu, 200 mililitre akçaağaç şurubu, yarım çay kaşığı kurutulmuş kırmızı biber, oda sıcaklığında beklemiş iki litre taze su iyice özleşinceye kadar karıştırılır. İyice birleştikten sonra çorba gibi kaşıkla tüketilir.

Kısa Sürede Zayıflama Çayları

Bitki çayları da kürlerle aynı etkiyi gösterirler. Yine kürlerde olduğu gibi spor ve diyete yardımcı olarak tüketilmeleri gerekir. Başlı başına kilo verme yöntemi olarak kullanılmaları söz konusu değildir. Etkileri ise sindirimi düzenlemek, metabolizmayı hızlandırmak ve yağ parçalanmasını sağlamaktır. Kişilerin kilo verirken kullanabileceği bitki çayları çok çeşitlidir. Bu yüzden kişinin damak tadına uyan çayı bulması oldukça kolaydır.

Tarçın Çayı

Tarçının vücutta gösterdiği çeşitli etkiler mevcut. Bunlardan birincisi kan şekerini düzenlemesi ikincisi ise vücut ısısını arttırması. Kan şekerinin düzenlenmesi açlık hissinin bastırılması açısından önemli bir etmendir. Yani tarçın çayının acıkmayı engellediğini söyleyebiliriz. Vücut ısısını yükseltmesi ise kalori yakımının arttırmasını sağlar.

Maydanoz Çayı

Maydanoz çayı, sindirimi düzenlemesi, içerdiği besin değerlerinin oldukça yüksek olması ve vücutta bulunan fazla suyu atabilmesiyle diyet listelerinde oldukça fazla yer bulan çay tiplerinden. Kısa sürede kilo vermek için ödem olarak adlandırılan fazla suyun vücuttan atılması önemli bir etmen.

Zencefil Çayı

Zencefil çayının en önemli etkisi mide faaliyetlerini düzene sokması ve sindirime büyük oranda yardımcı olması. Bunun dışında yağ parçalama ve metabolizmayı hızlandırma gibi etkilerinin olduğu söylenemez. Ancak mide ve sindirim sisteminin düzenli olması, kısa sürede kilo vermek için en önemli etmenlerden olduğundan dolayı zayıflama isteğindeki kişiler tarafından oldukça sık tercih ediliyor.

Beyaz Çay

Beyaz çayın en büyük özelliği yağın depolanmasını azaltması. Yani alınan yağ henüz vücutta depolanmadan beyaz çayın içerdiği maddeler sayesinde vücuttan atılabiliyor ya da yakılabiliyor.