Kolay Kilo Verme Yöntemleri


Kolay Kilo Verme Yöntemleri

Doktor eşliğinde ve kontrolünde verilmesi gereken kilolarınız yoksa ise evinizde uygulayabileceğiniz yöntemlerle kolay bir şekilde kilo vermeniz mümkündür. Hangi kilo ve vücut tarzının doktor yardımına ihtiyaç duyduğu ise ancak kilonun sebeplerinin incelenmesi sonucunda belli olur. Bilindiği üzere kilo alımının birçok sebebi mevcut. Bu sebepler hayat tarzı değişiklikleriyle kolayca aşılabilecek çevresel faktörler olabileceği gibi sadece hormon tedavileriyle ortadan kaldırılabilecek genetik faktörler de olabilir. Her ne sebeple olursa olsun ekstrem bir durum olmadığı sürece hayat tarzı değişikliği ve gerekli medikal takviyelerle verilemeyecek kilo yoktur.

Bilindiği üzere kilo almanın matematiksel fonksiyonu kalorilerle alakalı. Kişinin günlük ihtiyaç duyduğu kalori miktarından fazla kaloriyi düzenli olarak alması, alınan fazla kalorilerin yağa dönüştürülerek vücutta depolanmasıyla sonuçlanıyor. Günlük bazda dahi bu süreç gerçekleşse de alınan kilonun miktarı oldukça düşük olduğundan dolayı kişiler tarafından fark edilmesi imkansıza yaklaşıyor. Bu günlük ufak miktarlarda kilo alımları üst üste bindiğinde ise aylık ve yıllık bazda aşırı kilo alımı ortaya çıkıyor.

Bu açıklamadan da anlaşılacağı üzere kişinin kilo vermek için yapması gereken şeylerin başında, vücuduna aldığı kalorileri kontrol etmesi geliyor. Bu kontrol mekanizmasını kurmanın birçok bileşkesi mevcut. Önemli olan ise kilo vermek isteyen kişinin hangi miktarda ne kadar kilo vermeyi amaçladığı. Bu kritik girdi tüm diyet, egzersiz programlarını değiştiriyor. Ayrıca yöntem belirlenmesinde de kişinin amaçları önemli bir hal alıyor. Yüksek miktarlarda kiloyu kısa zamanda vermek isteyenler için bu makalede anlatılanlar çözüm olarak kullanılamaz, bu durum daha komplike ve ağır diyetler ile daha sıkı bir egzersiz yönetimini içeriyor. Bu makalede anlatacağımız teknikler ise az ya da çok miktarda kiloyu, kilonun miktarına göre uzun sayılabilecek sürede yavaş yavaş vermeyi düşünenleri ilgilendiriyor.

Bu makalede anlatılan yöntemlerin bir diğer olumlu etkisi ise aşırı hızlı kilo alımı ve aşırı hızlı kilo verimi sonrasında ortaya çıkan problemlerin büyük oranda engellenebiliyor oluşu. Aşırı kilo alımı durumunda vücut derisi gerginleşiyor, bölgesel yağ toplanmaları vücudun çirkin bir görünüm almasına sebep oluyor. Ayrıca kişi, aşırı kiloları sebebiyle sosyal yaşamında da büyük kayıplara uğruyor. Sosyal yaşamları ile sağlıklarında ortaya çıkan problemlerden dolayı bu kişiler kısa sürede büyük kilolar verme eğiliminde olduklarından dolayı, bu amaçlarını başardıklarında da çeşitli problemler ortaya çıkıyor. Aşırı kilo alırken gerginleşen ve büyüyen deri, altını dolduran yağ tabakalarının ortadan kalkmasıyla birlikte sarkıyor. En az bölgesel yağ toplanmaları kadar kötü bir görüntü oluşturan bu durum ancak estetik operasyonlar ile düzeltilebiliyor. Ayrıca ağır diyet şartlarından dolayı çoğu zaman vücudun temel besinlere erişimi kısıtlandığından dolayı bilişsel faaliyetlerde azalmalar gözlenir. Burada anlatacağımız ve ana temasını hayat tarzı değişikliğinin oluşturduğu kolay ve basit formüllere sahip yöntemler sayesinde vücuda aşırı kilo kaybı gibi bir şok yaşatmak yerine uzun süreye yayılmış kilo kaybı sayesinde deri kendi kendine toplanarak estetik bir görüntüye sahip oluyor. Ayrıca ağır diyet programları uygulanmadığı için de vücudun temel yapıtaşlarına erişimi kısıtlanmıyor. Doğal olarak bilişsel faaliyetlerde de herhangi bir kısıtlanma gözlenmiyor. Tüm bu sürecin bilimsel verilerle açıklanması önemli bir etmen. Vücutta bulunan bir kilo yağı yakmak için yakılması gereken kalori miktarı yedi bin. Bu yedi bin kalorinin yakılabilmesi için yapılması gereken iki şey var: ya az kalori alacaksınız ya da çok kalori yakacaksınız. Bunu sağlamanın da çeşitli yöntemleri mevcut. Diyet, spor egzersizleri, medikal yöntemler, cerrahi yöntemler ve doğal kürler. Hangisini tercih ederseniz edin az kalori alıp, çok kalori yakmaya çalışmalısınız.

Kolay Kilo Vermek İçin Hayat Tarzının Değiştirilmesi

Hayat tarzının değiştirilmesi çok daha üst bir seviyeyi ifade ediyor. Kişiler eski alışkanlıklarına devam ederek kalıcı kilo vermenin mümkün olduğunu düşünse de ne yazık ki bu doğru değil. Kilo vermek ve verilen kilolardan kalıcı olarak kurtulmak iki ayrı sürecin parçası. Yemeğin yani kalori alımının kesilmesi dahi kilo vermek için yeterliyken; verilen kiloların geri gelmemesi daha komplike bir süreci barındırıyor. Hayat tarzı değişikliğinin içeriğini ise uyku saatlerinde düzen, beslenmede düzen, günlük faaliyetlerde düzen, sindirim ve boşaltım sisteminde düzen, ulaşım alışkanlıklarında düzen gibi birçok kalem oluşturuyor. Kolay kilo verme yöntemleri de bu hayat tarzı değişikliğinin sağlanmasıyla ortaya çıkıyor.

  • Kilo vermeye başlamadan önce oturup düşünmenizde herhangi bir sakınca yok. Diyet listenizi, yapacağınız egzersizleri en ince ayrıntısına kadar düşünün ve gerekiyor bir profesyonelden yardım alın. Ve en önemlisi de muallak ifadeler yerine net ifadeler kullanın. Net ve gerçekçi hedefler belirleyin. Ayrıca hedeflerinizi kısa, orta ve uzun vadeli olarak kategorize edin. Hedeflerin bu şekilde parçalanması hem ulaşılmasını kolaylaştırır hem de ulaşıldığında büyük bir motivasyon sağlar.

  • Genel olarak gözlemlendiği kadarıyla kilo problemi olan hastaların su içmekle ilgili sıkıntılarının olduğu gözlemlenmiştir. Eğer kilo vermek niyetindeyseniz bol bol su için. Özellikle yemekten önce olmak üzere günde iki ile üç litre arasında su tüketin. Tüketilmesi gereken su kişiden kişiye değişmekle birlikte kilo başına kırk mililitre olduğunu söylemek gerekir. Su doygunluk hissinin oluşması ve metabolizmanın hızlı çalışması için önemli bir araçtır. Yani fazla yemek tüketmenizin önüne geçerken tükettiklerinizin de hızlı yakılmasını sağlar.

  • Protein içeren yiyecekleri bol bol tüketin. Özellikle sabah kahvaltısında mutlaka haşlanmış yumurta tercih edin. Haşlanmış yumurta protein açısından zengin, kalori açısından ideal besinlerden bir tanesidir. Gün boyu sizi tok tutabilir.

  • Kısa mesafelere dahi araçla gitmekten kaçının. Eğer imkânınız var ise mutlaka yürüyün. Yürünemeyecek mesafelere ise bisikletle ulaşmaya çalışın. Örneğin ilk dört kat için asansör kullanmayın. Metroya, trene binerken; alışveriş merkezlerinde kat çıkarken asansörü kullanmayın.

  • Metabolizma hızını arttıran, yağ parçalama ve sindirimi düzenleme gibi etkileri bulunan bitki çaylarından bol bol tüketin. Kalori fakiri olmalarından dolayı diyetinize herhangi bir olumsuz etki yapmayacaklardır. Ayrıca çay sevmeyenler için sadece kahve de oldukça iyi bir alternatif olacaktır.

  • Şeker kullanımını sıfırlayın. Şeker kullanımının sıfırlanmasının tek yolunun çaya şeker atmamak olduğunu düşünmeyin. Hazır olarak aldığınız ve tükettiğiniz birçok gıdada gizli şeker olduğunu unutmayın. Almadan ve tüketmeden önce mutlaka şeker değerlerini inceleyin. Almanız gereken şekeri meyvelerden alın, yapay yöntemlerden olabildiğince uzaklaşın.

  • Büyük tabaklar yerine küçük tabaklar tercih etmeye başlayın. Bu gözünüzün doyması için yeterli etkiyi oluşturacaktır.

  • Kan şekerinin anlık olarak fırlamasına sebep olan basit karbonhidratlardan olabildiğince uzak durun. Karbonhidrat ihtiyacınızı sindirilmesi daha zor olan kompleks karbonhidratlardan sağlayın. Örnek olarak bakliyatlar verilebilir.

  • Hayatınızdan tuzu çıkaramasanız da olabildiğince azaltın. Tuzun su tutma etkisi kilolu görünmenize sebep olacaktır. Bitki çayları ile fazla suyu vücudunuzdan atabilirsiniz.

  • Sindirim sisteminizi düzenlemek için elinizden geleni yapın. Kahvaltı ile öğle yemeği arasına beş saat; öğle yemeği ile akşam yemeği arasına da yedi saat koyun. Yani kahvaltı ile akşam yemeği arasında tam on iki saat olsun. Ara öğünlerle de açlık hissinizi bastırın.

Kolay Kilo Vermek İçin Spor Egzersizleri

Günlük hayatta herkesin günlük iki saat spora ayıracak vakti genelde olmuyor. Spor salonuna gitmek de bu süreden daha fazlasını günlük boş vaktimizden çalıyor. Eğer kısa sürede çok kilo vermek gibi bir planınız yoksa evinizde yapacağınız spor egzersizleriyle oldukça sağlıklı ve yavaş kilo verebilirsiniz. Unutulmaması gereken nokta spor egzersizlerinin işe yarayabilmesi için iyi bir diyet programının varlığı şarttır. Ayrıca uzun süreye yayılmış şekilde kilo vermek isteyenlerin hayat tarzlarında da değişikliklere gitmesi gerekir. Spor egzersizleri yaparken yağ toplanan bölgelere yönelik hareketlere ağırlık verin. Ayrıca vücudunuzun genel kondisyonuna katkıda bulunabilecek tempolu yürüyüşler de işe yarayabilir. Squat gibi hareketler sayesinde yağ toplanmasının en fazla olduğu kalça bölgesi bu yağlardan arındırılabilir. Basit spor egzersizlerinin olmazsa olmazlarından biri de pilates ve pilates topudur. Göründüğünün aksine evde spor yapanlar için oldukça zorlayıcı hareketlerin yapılmasını sağlayan bu egzersiz yöntemi sayesinde hem kilolarınızdan hem de ağrılarınızdan kurtulabilirsiniz.