Medyatik Diyetler


Medyatik Diyetler

Medyatik Diyetler Zayıflamada Etkili Mi?

Zayıflamak isteyenlerin yapması gereken tek faaliyetin diyet olmadığının bilinmesi gerekir. Zayıflamak daha doğrusu kalıcı zayıflamak yani verilen kiloları tekrar almamak için sürecin daha kompleks hale getirilmesi gerekir. İyi bir diyet süreciyle birlikte sağlıklı bir yaşam ve düzenli spor egzersizleri de beraber götürülmeli. Kilo vermenin oldukça basit bir matematiği olsa da zayıflama süreci boyunca da hissedileceği üzere oldukça zor ve irade isteyen bir dönem olduğu ortaya çıkacaktır.

Medyatik diyetler genelde bir sporcu veya sanatçının belli bir ürünü parlatmak için ortaya attığı, esasında kendi üzerinde dahi denemediği diyet listeleri şeklinde ortaya çıkıyor. Bu listelerin ortaya çıkması, gündem olması ve sonrasında kaybolması günlerle ifade ediliyor. Genel vaadleri ise çok kısa sürede yüksek kilo kaybının sağlanabilmesi oluyor. Burada bilinmesi gereken noktaların başında şu durum gelmekte: kilo verme faaliyeti ne kadar uzun süreye yayılırsa o kadar sağlıklıdır. Medyatik diyetler bu kuraldan bağımsız olarak kişilerin sağlıklarını hiçe saymak pahasına popüler medya mecralarında kendine alan bulabiliyor.

Hızlı kilo almak kadar aşırı kiloyu hızlı vermek de oldukça tehlikelidir. Kişinin yaşamsal fonksiyonlarını dahi tehdit edebilecek düzeyde olan bu sağlıksızlık hali, medyatik diyetler ile birlikte üst noktalara taşınıyor. Bu diyetlerde iddia edildiği üzere günlük bir kilo, haftalık yedi kilo gibi söylemler ne yazık ki gerçeği yansıtmıyor. Çoğu uzmanın da tavsiye ettiği üzere ideal bir diyet listesi, ortalama spor egzersizleri ve stressiz bir hayat tarzı ile haftalık verilmesi gereken kilo değeri maksimum bir olarak karşımıza çıkıyor.

Medyatik Diyetlerin Zararları Nelerdir?

Ortalama bir bireyin alması gereken günlük kalori miktarı değilse de genel olarak 1500 kalori civarında olduğu bilinen bir gerçek. Diyette olan bireyler uzman diyetisyenlerle de görüştükten sonra ideal kalori seviyelerinin altında kalori ile günlük yaşamlarını idame ettirerek zayıflamaya çalışıyor. Ekstra olarak yaptıkları egzersizler ve faaliyetler ile de kalori yakma sürecini hızlandırıyorlar. Örneğin günlük ihtiyacı iki bin kalori olan bir birey ideal bir diyet listesiyle günlük 1500 kalori alarak aradaki beş yüz kalorinin vücudunda depolanan yağdan karşılanmasını sağlıyor. Uzun ama etkili bir yöntem olarak birbirine yakın tutulan bu kalori değerleri sayesinde sağlıklı zayıflama etkisi gözleniyor. Sağlıklı şekilde kilo vermeyen bireylerde tüm iştahın kesilmesi, deri sarkmaları, bilişsel ve yaşamsal fonksiyonlarda kayıplar gözlemleniyor. Medyatik diyetler de bu sürecin bir parçası olarak karşımıza çıkıyor. İhtiyaç duyulan kalori ile alınan kalori arasındaki farkı olabildiğince arttırarak yaşamsal ve bilişsel faaliyetlerin geri dönülemeyecek şekilde ortadan kalkmasına sebep olabiliyor.

Medyatik Diyetler Yerine Hangi Diyetler Tercih Edilebilir?

Unutulmaması gereken nokta medyatik diyetleri ortaya çıkaran bireylerin vücut yapıları ile sizinkinin oldukça farklı olduğudur. Çevresel faktörler, genetik faktörler ve beslenme alışkanlıkları diyet listeleri oluşturulurken diyetisyenler tarafından göz önünde tutulmaktadır. İdeal diyet listesinin oluşturulması için çeşitli testler ve doktor tavsiye gerekse de ortalama bireyler için diyet listesi paylaşmakta herhangi bir sakınca yoktur. Kişiler kendi beslenme ihtiyaçlarına göre bu listelerde kalori hesabı yaparak ufak değişiklikler yapabilirler. Paylaşılan diyet listesi kişinin alması gereken kalori miktarına yakın değerlerde kalori imkânı sunduğundan dolayı zayıflama etkisinin gözlemlenmesi uzun bir süreç alabilir. Spor egzersizleri ve hayat tarzında yapılacak değişikliklerle bu süreç kısaltılabilir. Aşağıda verilen diyet listesini medyatik listelere tercih etmeniz sağlığınız açısından oldukça faydalı olacaktır.

Örnek Medyatik Diyet Listesi

Bu diyet listesi ile ortalama insan vücuduna yetecek kadar kaloriyi almakta herhangi bir sıkıntı çekmeyeceksiniz. Eğer vücudunuz ortalama değerlerin daha altında veya üstünde ise listedeki porsiyonları kendinize göre küçültmek ve büyütmek koşuluyla düzenleyebilirsiniz.

Örnek Medyatik Diyet 1.Gün

Kahvaltı: İki dilim kepekli ekmek, bir adet domates, bir adet salatalık, iki dilim yağsız beyaz peynir, şekersiz içecek. Kahvaltıdan sonra ara öğün olarak dört adet diyet bisküvi tüketilebilir.

Öğle Yemeği: İki dilim kepekli ekmek, bir porsiyon ızgara tavuk göğsü, bir porsiyon yoğurt, yağsız ve tuzsuz bol limonlu salata. Öğle yemeğinden sonra ara öğün olarak bir adet orta boy muz tüketilebilir.

Akşam Yemeği: Bir porsiyon sebze yemeği, bir porsiyon yoğurt, yağsız ve tuzsuz bol limonlu salata, bir porsiyon makarna.

Örnek Medyatik Diyet 2.Gün

Kahvaltı: İki dilim kepekli ekmek, bir adet domates, bir adet salatalık, iki dilim yağsız peynir, şekersiz içecek. Kahvaltıdan sonra ara öğün olarak yarım avuç kuruyemiş tüketilebilir.

Öğle Yemeği: İki dilim kepekli ekmek, bir porsiyon ızgara bonfile, bir porsiyon yoğurt, yağsız ve tuzsuz ama bol limonlu salata. Öğle yemeğinden sonra ara öğün olarak bir adet orta boy elma tüketilebilir.

Akşam Yemeği: Bir porsiyon pirinç pilavı, bir porsiyon iyi haşlanmış sebze yemeği, az yağlı bol limonlu salata, bir porsiyon yoğurt.

Örnek Medyatik Diyet 3.Gün

Kahvaltı: İki dilim kepekli ekmek, bir adet domates, bir adet salatalık, iki dilim yağsız peynir, dört – beş adet zeytin, şekersiz içecek. Kahvaltıdan sonra ara öğün olarak bir paket diyet bisküvi tüketilebilir.

Öğle Yemeği: Bir porsiyon haşlanmış tavuk göğsü, bir bardak ayran, az yağlı ve bol limonlu salata, bir adet haşlanmış orta boy patates. Öğle yemeğinden sonra ara öğün olarak yarım porsiyon yoğurt ile karıştırılmış kuru üzüm tüketilebilir.

Akşam Yemeği: Bir porsiyon iyi haşlanmış sebze yemeği, bir porsiyon yoğurt, az yağlı salata, bir porsiyon makarna.

Örnek Medyatik Diyet 4.Gün

Kahvaltı: İki dilim kepekli ekmek, bir adet domates, bir adet yeşil biber, bir adet salatalık, iki dilim az yağlı beyaz peynir, şekersiz içecek. Kahvaltıdan sonra ara öğün olarak bir adet orta boy elma tüketilebilir.

Öğle Yemeği: Bir porsiyon sebze yemeği, iki dilim kepekli ekmek, bir porsiyon yoğurt. Öğle yemeğinden sonra ara öğün olarak bir porsiyon yoğurtla karıştırılan kayısı tüketilebilir.

Akşam Yemeği: Bir porsiyon buğulama balık, bol limonlu ve yağsız roka salatası, iki dilim kepekli ekmek.

Örnek Medyatik Diyet 5.Gün

Kahvaltı: İki dilim kepekli ekmek, bir adet domates, bir adet salatalık, bir adet yeşil biber, iki dilim yağsız beyaz peynir, şekersiz içecek. Kahvaltıdan sonra ara öğün olarak bir adet kuruvasan tüketilebilir.

Öğle Yemeği: Bir porsiyon haşlanmış tavuk göğsü, bir bardak ayran, az yağlı ve bol limonlu yeşillik salatası, bir porsiyon az yağlı pirinç pilavı. Öğle yemeğinden sonra ara öğün olarak bir yarım avuç kuruyemiş tüketilebilir.

Akşam Yemeği: Bir porsiyon bulgur pilavı, bir porsiyon sebze yemeği, iki dilim kepekli ekmek, bir porsiyon yoğurt.

Örnek Medyatik Diyet 6.Gün

Kahvaltı: İki dilim kepekli ekmek, bir dilim yağlı kaşar peynir, bir adet domates, bir adet yeşil biber, bir adet salatalık, şekersiz içecek. Kahvaltıdan sonra ara öğün olarak yarım simit ve bir adet üçgen peynir tüketilebilir.

Öğle Yemeği: Bir porsiyon haşlanmış sebze yemeği, iki dilim kepekli ekmek, bir porsiyon yoğurt. Öğle yemeğinden sonra ara öğün olarak bir adet orta boy muz tüketilebilir.

Akşam Yemeği: Bir porsiyon ızgara bonfile, bir porsiyon pirinç pilavı, az yağlı ve bol limonlu çoban salata.

Örnek Medyatik Diyet 7.Gün

Kahvaltı: İki dilim kepekli ekmek, dört – beş adet yeşil zeytin, bir adet domates, bir adet yeşil biber, bir adet salatalık, iki dilim yağsız beyaz peynir. Kahvaltıdan sonra ara öğün olarak bir avuç kuru üzüm tüketilebilir.

Öğle Yemeği: Bir porsiyon sebze yemeği, bir porsiyon bulgur pilavı, bir porsiyon salata, bir porsiyon yoğurt. Öğle yemeğinden sonra ara öğün olarak bir paket diyet bisküvi tüketilebilir.

Akşam Yemeği: Bir porsiyon balık ızgara, bir porsiyon az yağlı roka salatası, iki dilim kepekli ekmek.