Mehmet Öz Diyet


Mehmet Öz Diyet

Dr. Mehmet Öz Diyeti Nedir?

Amerika’da yaşayan Türk asıllı Kalp Cerrahı Prof. Dr. Mehmet Öz’ün hazırladığı ve Day Off adını verdiği diyet programıdır. Meyve ve sebzeleri, düşük yağlı veya yağsız süt ürünlerini ve tam tahılları bir araya getirerek sadece 14 günde yüksek tansiyonu düşürdüğü kanıtlanan bu program kişilere 2 haftada 9 kilo verdiriyor. Bu diyet programı ile hazır ve şekerli gıdaların tüketimiyle ortaya çıkan çağımızın popüler hastalığı olan obeziteye karşı, hızla ve sağlıklı bir şekilde kilo verebilmek artık mümkün. Pek çok hastalığın da şişmanlık ve obezite ile ilişkili olduğunu belirten Dr. Mehmet Öz’ün hazırladığı diyet programı sayesinde bu hastalığa maruz kalan birçok hasta uygulamalı ve rahat bir şekilde zayıflamış ve eski sağlığına kavuşabilmiştir.

Dr. Mehmet Öz Diyeti Nasıl Yapılır?

2 haftada 9 kilo verdiren diyeti ile birçok kişiyi obeziteden kurtaran Mehmet Öz, kahvaltıya dikkat çekmekte ve kahvaltısız güne kesinlikle başlanmaması zorunluluğunun altını çizmekte. Güne enerjik bir şekilde başlayabilmeniz ve kendinizi iyi hissedebilmeniz için kahvaltı öğününü atlamamanız gerekmekte. 2 haftada 9 kilo verebilmek için her sabah kalkar kalkmaz sıcak suyun içerisine yarım limon suyu sıkıp için. Eğer organik bal bulabiliyorsanız suyun içerisine bal da katabilirsiniz. Az da olsa kahvaltı yapmalısınız. Kahvaltıda tüketeceğiniz zeytin, peynir, domates, salatalık, kepek ekmeği ve az miktarda zeytinyağı Mehmet Öz diyetinin ana öğününü oluşturmakta. Metabolizmayı hızlandırarak kilo vermeyi kolaylaştıran besinleri ise ara öğünlerde tüketmelisiniz. Yine ara öğünlerde tüketilen süt ya da yeşil çay, ada çayı ve rezene çayı gibi bitki çayları vücuttan toksinlerin atılmasına yardımcı olacaktır. Yanı sıra günlük su tüketiminizi 2 ila 3 litre arasında sabitlemek daha hızlı kilo vermenizi sağlayacak, her sabah yapacağınız egzersiz ve yürüyüş de metabolizmanızı hızlandırarak kilo vermenizi kolaylaştıracaktır.

Uygularken Nelere Dikkat Edilmeli?

Karbonhidrat değeri oldukça yüksek ve kilo alımında da etkili olan şeker, nişasta, un ve tuz gibi beyaz gıdalardan mümkün olabildiğince uzak durulmalıdır. Kan şekerini yükselterek tatlı yeme isteğinizi artıran ve sürekli kendinizi aç hissetmenize neden olan makarna, pirinç, beyaz ekmek ve patates gibi besinleri de tüketmemelisiniz. Tuzun fazla tüketilmesi vücutta suyun birikerek ödem oluşturmasına neden olmaktadır. Yine karbonhidrat değerleri yüksek olan börek, poğaça gibi hamur işlerinden de metabolizmayı yavaşlatarak vücutta yağ oluşumuna neden oldukları ve yakılması kolay olmadığı için kesinlikle uzak durmalısınız.

Mehmet Öz Diyetinin Faydaları Nelerdir?

Her sabah kalkar kalkmaz aç karına içtiğiniz limonlu ılık su, bağırsaklarınızı çalıştırarak midenizi rahatlatacak aynı zamanda da karaciğerinizi temizlemenizi de sağlayacaktır. Limonlu suyun içerisine kattığınız organik bal da tatlı isteğinizi kesecek ve yorgunluğunuzu gidermeye yardımcı olacaktır. Sunulan yüksek lif ve düşük yağlı beslenme programı ile besin ögelerinden sodyum alımı azaldığı için yüksek tansiyonu da düşürebilmek mümkün. Beslenme programınıza bitki sterolleri de ekleyen bu program sayesinde kolesterolün vücut tarafından emilimi önlenir. 3 saatte bir küçük öğünler, metabolizmanızın sürekli çalışmasını sağlayacaktır. Bunun sonucunda sindirim sisteminiz düzenli ve hızlı bir şekilde çalışacak, vücudunuzda yağ hücrelerinin birikmesinin önüne geçeceksiniz. ‘Metabolik termostat’ görevi gören tiroidiniz, vücut ısınızın ve vücudunuzun kalori yakma oranının kontrolünü sağlamada çok önemli rol oynayan hormonlar salgılar. Tiroidinizin yüksek derecede çalışması metabolizmanızı da sürekli hızlı çalışır vaziyette tutacaktır. Tiroidinizin iyi çalışmasını sağlamanın en önemli yolu da tahıl, kök sebze ve fasulye gibi besinler tüketmekten geçmektedir. Ara öğünlerde vücudunuzdaki toksinlerin atılması için tüketeceğiniz yeşil çay, ada çayı ve rezene gibi bitki çayları sizi sürekli dinlenmiş hissettirecektir. Genellikle yoğun stresten ve uyku eksikliğinden dolayı çok sık görülen gerilim tipi baş ağrılarına karşı da koruyacaktır.

Mehmet Öz Diyeti ile Kaç Kilo Veririm?

Haftada 1 gün serbest olmanızı sağlayan bu diyet zayıflarken öte yandan sağlığınızı ve mutluluğunuzu korumayı hedefliyor. Mehmet Öz’ün bugüne kadar hazırladığı ve tüm diyet listelerinin içerisinde en sağlıklısı dediği Day Off diyet programı ile yalnızca 14 günde 9 kilo verebilmeniz mümkün. Bunun için yapmanız gereken en önemli şey ise kurallara uymak. Sabah kalkar kalkmaz bir bardak suyun içerisine yarım limon sıkıp için. Her gün düzenli olarak organik yeşil çay tüketin. Her gün yaklaşık 150- 170 gram tavuk, hindi ya da balık yiyerek protein ihtiyacınızı karşılayın. Günde yarım tabak esmer pirinç tüketerek karbonhidrat ihtiyacınızı karşılayın. Yağ ihtiyacınızı sadece zeytinyağı ve avokado yağıyla karşılamanız şart. Her gün düzenli olarak 1 kâse yoğurt tüketin. İstediğiniz kadar sebze yiyebilirsiniz. Bu sizi sadece tok tutacak aynı zamanda yağ yakımınızı da hızlandıracaktır.

Nelerden Uzak Durmalıyım?

Esmer pirinç dışında buğday ve buğday ürünleri tüketmeniz kesinlikle yasak. Nişasta bazlı şekerden, örneğin diyet kola gibi yapay tatlandırıcı ve bunu içeren içeceklerden uzak duracaksınız. Beyaz şeker, alkol ve kafein yasak. Öğünlerinizi ise yalnızca sabah saat 08.00 ile akşam 20.00 arasında tüketebilirsiniz. Cips, patlamış mısır vb. atıştırmalıklardan vazgeçmelisiniz. Ayakta yemek tüketmekten kaçınmalısınız.

Örnek Mehmet Öz Diyet Programı

1.Gün

Kahvaltı:

Göbek eriten kahvaltı sandviç 2 dilim tam tahıllı ekmek, 1 tane haşlanmış yumurta, süzme peynir 1 dilim, 1 marul yaprağı, dilim domates, dörtte bir oranında avokado dilimi.

Öğle Yemeği:

Köfte- kalori miktarı 343: 2 tane köfte, yarım tam tahıllı lavaş veya tam tahıllı ekmek, lor peyniri 1 çorba kaşığı, 1 çorba kaşığı kadar zeytinyağı.

Akşam:

Tavuklu makarna- kalori miktarı 344: 1 paket kepekli makarna, 80- 100 gram ızgara tavuk göğüs, 5- 6 adet çeri domates, yarım kâse kadar rendelenmiş havuç, 1 çorba kaşığı lor peyniri.

2.Gün

Kahvaltı:

Yoğurtlu meyve ve badem

Öğle Yemeği:

Tavuklu marul sandviçi

Akşam:

Kaliforniya sandviç

3.Gün

Kahvaltı:

Çilekli cevizli yulaf

Öğle Yemeği:

Somon sandviç

Akşam:

Izgara tavuk ve yanında salata

4.Gün

Kahvaltı: Muz parçalı yulaf ekmeği

Öğlen Yemeği:

Acılı tavuklu makarna

Akşam:

Meksika salatası

5.Gün

Kahvaltı: Fındık ezmeli menü

Öğlen Yemeği:

Ton balığı sandviç

Akşam:

Sucuklu pizza

6.Gün

Kahvaltı:

Peynirli tost

Öğlen Yemeği:

Vejetaryen Lavaş

Akşam:

Somon bifteği

7.Gün

Kahvaltı:

Meyveli yoğurt ve badem

Öğlen Yemeği:

Piknik menü (2 dilim tam tahıllı ekmek, 1 çorba kaşığı hardal, 10 dilim sucuk, 8 tane siyah üzüm, 2- 3 dilimlenmiş havuç, 2 çorba kaşığı humus)

Akşam Yemeği:

Fırında peynirli ıspanaklı makarna