Oryantal ile Zayıflama


Oryantal ile Zayıflama

Oryantal Nasıl Bir Danstır?

Oryantal, bel ve kalça figürleriyle zarif el hareketlerinin buluştuğu bir dans türüdür. Çok eski çağlardan beri olan oryantal ilk dans türlerinden biridir. Oryantal dansı, temel olarak kalça ve göğüs hareketleriyle birlikte sert adımları ve zarif el hareketlerini bütünleştirir. Kadının tüm zarifliğini gösterdiği bu dansta hoplama ve zıplama hareketleri kullanılmaz.

Oryantal Dansın Sağlığa Faydaları Nelerdir?

Oryantal dansı yapmak özellikle kireçlenme, kemik erimesi ve eklem ağrıları çeken kişilerin iskelet ve destek sistemine olumlu etki sağlamaktadır. Bu sebeple sıklıkla tercih edilen bir egzersiz olarak bilinmektedir. Aynı zamanda duruş bozukluklarının düzeltilmesinde de yardımcı olmaktadır.

Oryantal ile Zayıflanır mı?

Evet, oryantal ile zayıflamak mümkündür. İyi bir oryantal eğitmeniyle birlikte yapılan bir saatlik dansın yaklaşık 600-800kcal enerji harcaması sağlandığı bilinmektedir. Zayıflamak için sağlıklı beslenmenin yanı sıra enerji harcamasını arttırıcı ekstra egzersizlere ihtiyaç duyulur. Bu durumda spor salonlarında kardiyo yapmak kadınlar için sıkıcı gelebilir. Eğlenerek kalori harcama yöntemlerinden biri olan oryantal spor salonlarında ders olarak verilmektedir.

Zumba gibi oryantal derslerinde de müziğin akışı ile dans ederek çoğu kas grubunu çalıştırmak mümkündür. Oryantal derslerinde ilk etapta yavaş Latin müzikleriyle başlanır daha sonra göbek dansı müziklerine geçilmektedir. Son zamanlarda ilginin arttığı oryantal dansı kadın bedeninin esnekliğini ve kıvraklığını artırırken karın, bacak, kalça, bel, göğüs ve boyun kaslarını çalıştırmaya da yardımcı olarak zayıflama sağlayabilir.

Kilo vermek için uğraşan kişilerin en büyük probleminden biri kısa sürede istenilen sonucu alamamalarıdır. Bu yüzden hevesi kırılan kişiler kilo verme sürecini bırakır. Fakat dans ile kilo kaybı kısa sürede etki göstermektedir. Bu sayede de kişiyi heveslendiren, motivasyonunu yükselten bir egzersizdir.

Oryantal hareketlerin doğru yapılması sayesinde 700 kcal harcandığı varsayılırsa günlük 1 saat oryantal dansı beslenmeyle de desteklendiğinde aylık yaklaşık 3-4 kg kayıp sağlayabilmektedir. Fakat spor salonlarında genellikle dersler haftada 3 gün yapılmaktadır. Bu nedenle oryantal dans ile ayda 2 kg kayıp mümkün olabilmektedir.

Oryantal dansı her yaş grubu yapabilir, çok eğlenceli bir egzersizdir.

Oryantal dansın beraberinde diyet uygulanması ve yeterli su tüketimi istenilen sonuca ulaşılmasında yardımcı olmaktadır.

Oryantal Yaparak Kaç Kalori Harcanır?

Zayıflamak ya da bel bölgesini inceltmek oldukça sıkıntılı bazı süreçleri içerisinde barındırabilmektedir. Diyet yapmak ve bunu spor egzersizleri ile desteklemek olmazsa olmazdır ancak bazı insanlar için bu süreç sıkıcı, uyum sağlanamaz bir hal almaktadır. Hem zayıflama isteğinde olanlar hem de ilgili sürece uyum sağlayamayanlar için spor egzersizlerinin oryantal ile değiştirilmesi mümkündür. Özellikle kadınlar zayıflama süreçlerini daha sosyal daha eğlenceli hale getirmek için oryantal yaparak zayıflama yolunu seçebilmektedir.

Oryantal dansı bizim coğrafyamızda çok uzun sürelerdir icra edilmektedir. Göz aşinalığı ve kültür aşinalığı, zayıflama sürecindeki kullanımına kolayca uyum sağlanabilmesini sağlamaktadır. Kişiler dansın temel kaidelerini dahi yapsalar çok yüksek miktarda kalori yakmakta; özel bazı hareketlerle de bölgesel zayıflamayı sağlayabilmektedir. Yani oryantal yaparak hem yağ dokularından kurtulmak hem de vücudun genelini ilgilendirecek şekilde kilo vermek mümkündür.

Oryantal yapan dansçılar incelendiğinde başta bel bölgeleri olmak üzere vücutlarının genel olarak zayıf ve şekilli olduğu görülecektir. Bunun temel sebebi oryantalin oldukça yüksek miktarda kalori yaktırıyor oluşu ve özel bazı hareketlerle vücudu şekillendiriyor oluşudur. İyi bir icra sonrasında, yaklaşık bir saatlik oryantal sekiz yüz kaloriye denktir. Bu da, bir insanın günlük aldığı kalorinin yaklaşık olarak yüzde kırkına denk gelmektedir. Yani bir saatte, aldığınız toplam kalorinin yaklaşık olarak yarısını yakma gibi bir şansa erişmektesiniz.

Başlangıç seviyesinde bir saat boyunca oryantal dans yapmak mümkün değildir. Kondisyonunuz buna elverişli olmadığı için on dakikalık oryantal ile başlamalı; haftada beş dakika artırmalısınız. On dakikalık, orta seviyeli icra sonucunda yüz kalori yakmak mümkündür. Az gibi görünse de ileriye yapılan yatırımdan dolayı ideal bir miktar olduğunu söyleyebiliriz.

Oryantal Yaparak Belinizi İnceltebilir Misiniz?

Bel bölgesinde, görece hareketsiz bir bölgede meydana gelen yağlanmaların alışıldık diyetlerle veya spor egzersizleri ile ortadan kaldırılması mümkün değildir. Ülkemizdeki kadınların genetik olarak bu bölgeye kilo alma eğiliminde olduğu da göz önünde bulundurulursa, bazı özel yöntemlerin geliştirilmesi gerektiği görülecektir. İşte, Ortadoğu bölgesinde binlerce yıldır icra edilen bir dans çeşidi olan oryantal, bel bölgesindeki çalışmayan kasları baskı altına alarak çalıştıran oldukça eşsiz bir dans çeşididir.

Oryantal yaparak, oryantalin bazı özel hareketlerini icra ederek yağ toplanmasının olduğu bölgelerdeki kasları çalıştırmak; bu kaslar sayesinde de yağlardan kurtulmak mümkündür. Ancak, oryantal ile bel inceltmek için dans tekniğinin, duruş tekniğinin ve iradenin kusursuz olması gerekmektedir. Başlangıçta bu faktörlere hakimiyet az olacağından dolayı bel bölgesinde incelme olmuyormuş gibi görünse de bir aylık uzun bir çalışma döneminden sonra bel bölgesinde yağları eritmek yani beli inceltmek için gereken tecrübe kazanılacaktır.

Günümüzde oryantal yapan insanlar incelenirse bellerinin oldukça ince olduğu görülecektir. Bunun sebebi de oryantalin temelinin bel bölgesi merkezli olmasıdır. Yani icra edilen hareketlerin neredeyse tamamı bu bölgedeki kasların çalıştırılması ile olmaktadır. Bu durumda da vücudun diğer bölgesindeki kaslar görece atıl durumda iken; normalde atıl durumda olan bel kasları büyük bir efor seviyesinde çalışmaktadır.

Bu kasların çalışmasıyla beraber de yakılan kalori miktarı artmakta; vücudun ihtiyacı olan kalorilerin tamamı da bel bölgesinden karşılanmaktadır. Yani oryantal ile bel bölgesini inceltmek iradeli bir duruş sergilendiği takdirde mümkündür.

Oryantal ile Zayıflama Diğer Dans Tiplerine Göre Neden Daha İyidir?

Dans ederek zayıflamak belki de yüzlerce yıldır kullanılan bir yöntemdir. Eğlenceli ve sürdürülebilir olması bunun başlıca sebebidir. Ayrıca dans edenlerin daha sosyal olması da bu sebepler arasında sayılabilir. Tarih boyunca, zayıflamak amacıyla kullanılan dans yöntemlerine sürekli olarak yenileri eklenmiştir. Oryantal ise bu amaçla geliştirilmese de zaman içerisinde bu alandaki faydası fark edilmiştir. Diğer dans tipleri zayıflamak amacıyla kullanıldıkları için eğlenceli olma vasfından uzaklaşmaktadır. Oryantal ise bunun tam tersine eğlenceli olma vasfını sürekli olarak korumaktadır.

Diğer dans tipleri genel olarak vücudun tamamını doğal hareketler kapsamında çalıştırmaz. Oryantal de ise süreç çok daha farklı işler. Bel merkezli olarak vücudun tamamını etki altına alan hareket icra edilir. Merkezin bel olması, bölgesel zayıflama için büyük avantaj sunmaktadır çünkü en çok yağlanma bel bölgesinde olmaktadır. Bu bölgenin yoğun baskı altına alınmasından dolayı da dans ile zayıflama etkisi çok erken fark edilmektedir. Diğer dans tiplerinde ise sonuca ulaşmak çok daha çetrefilli ve uzun bir süreç almaktadır.

Oryantal ile zayıflarken yağlardan kurtulmak ortaya çıkan ilk etkidir. Yağlardan kurtulurken derinin sarkmaması, kaslı bir vücuda sahip olmak gibi ikinci faydalar da söz konusudur. Yani oryantal ile hem kilo verilmekte hem de vücut direnci artırılmaktadır. Diğer dans tiplerinin icrasında ise vücut direncini sağlamak için spor egzersizlerine başvurulmaktadır.

Ülkemizdeki kadınların oryantali tercih ediyor olmasının başlıca sebebi bel bölgesindeki yağlanmalardır. Ülkemizin genetiği bel bölgesindeki yağlanmalara daha açıktır. Oryantal de bu bölgeyi hedef aldığı için, zayıflamak yönünde biçilmiş kaftandır.