Sayarak Zayıflama


Sayarak Zayıflama

Kalori sayımı yapmak şok diyetlere göre daha sağlıklı bir zayıflama yöntemidir. Alınan kalorinin yakılan kalori ile eşit olması durumunda kilo korunurken, alınan kalorinin azaltılıp yahut yakılan kalorinin arttırıldığı durumlar da kilo kaybı gözlenmektedir. Kilo vermek isteyen kişiler tarafından en çok tercih edilen ve kolaylıkla uygulanabilen yöntemler arasında yer almaktadır. Gün içerisinde ana ve ara öğünlerinizde yediğiniz gıdaların kalori içeriğini sayarak günü tamamlamanız gün sonunda farklı alternatif arayışlarına girmenize neden olacaktır. Bu sayede yediklerinizin farkına varacak ve düşük kalorili ancak besin değeri yüksek gıdaları tüketmeye başlayacaksınızdır. Günlük almanız gereken kalori miktarına bağlı kalarak aşırı kalori alımına engel olan bu yöntem zaman içerisinde daha sağlıklı öğünler seçmenizi sağlarken beslenmeye bağlı oluşan yaşam tarzı değişikliğinize de destek olacaktır.

Sadece kalori saymak ile sağlıklı kilo vermek garanti olmasa dahi seçimleriniz ile bu sonuca daha çok yaklaşabilirsiniz. Hem sağlıklı besinler seçip hem kalori sayımı yaparak kilo verimi ideale yakın olabilir. Bu sayede kişi gün içerisinde hangi gıdadan ne kadar kalori aldığının farkına varır ve günlük aldığı kalori miktarına göre kalori kısıtlamasına gidebilir. Bu sayede hedeflediği kilo miktarına en kısa sürede kavuşabilir.

Öğünlerinizde sebze grubu, tahıl grubu, protein grubu ve yağ grubu besinlerin bulunması dikkat edilmesi gereken noktalar arasındadır. Bunun yanı sıra paketli ve işlenmiş gıdalar, asitli ve şekerli içecekler ile boş kalori alımının önüne geçilmelidir. Gün içerisinde en önemli öğün olan kahvaltının kalori değeri biraz daha yüksek tutulup öğle ve özellikle de akşam yemeği öğünlerinizde kalori kısıtlamasına gidilmelidir. Öğle ve akşam yemeklerinde hayvansal ve bitkisel protein içeren öğünler tercih edilirken ara öğünlerde ise kalsiyum-protein içeriği yüksek gıdaların tercih edilmesi ideal kiloya gelme sürecinizde size yardımcı olacaktır.

Sayarak Zayıflama Ne Demektir? Kolay Kilo Verilir Mi?

Zayıflamak büyük oranda matematiksel bir hesabın sonucudur. Günlük olarak harcadığınız kaloriden daha az kalori almaya başladığınızda ve bunu sağlıklı şekilde yaptığınızda uzun vadede sağlıklı şekilde zayıflarsınız. Ancak, basit olan matematiksel hesap uygulama kısmına gelindiğinde zorlaşmaktadır. İnsanların psikolojik olarak kilo vermeye hazır olmaması gibi durumlardan ötürü kişinin kilo verme süresi uzamakta; bazen ise kilolarını hiç verememektedir.

Alınan ve verilen kalori miktarını hesaplarken insanlar hep diyet listeleri üzerinden giderler. Klasik kitaplar, klasik makaleler hep diyet listeleri paylaşmak üzerine kurulmuştur. Bu diyet listeleri ideal insan tiplerine göre oluşturulur ve ufak nüanslarınız dahi başarıyla aranıza engel olarak girebilir. Sayarak zayıflama yönteminde ise kişi, zayıflama yöntemini kendi hayat tarzına uydurmaktadır. Yani o ufak nüanslar ortadan tamamen kaldırılmakta; başarı kaçınılmaz hale gelmektedir.

Sayarak zayıflama yönteminin en güzel taraflarından bir tanesi de ufak kaçamaklara, hatalara izin veriyor olması. Klasik diyet yöntemlerinde ufak kaçamaklar ya da hatalar göz ardı edilebilir durumda değildir. Sayarak zayıflarken her türlü hatanın ve kaçamağın dönüşü bulunmakta. Bir öğünde fazla tükettiğinizde bunu bir sonraki öğünde veya ondan sonraki iki öğünde telafi edebiliyorsunuz. Bu psikolojik rahatlık da beraberinde diyete tam bağlılığı getiriyor.

Sayarak zayıflama formülünde ise size verilen sayılar almanız gereken tahılı, eti, sütü, meyveyi veriyor. Yani sayılan şey aldığınız kalori, verdiğiniz kilo, diyete uyduğunuz zaman değil. Sağlıklı beslendiğiniz, kilo vermek istediğiniz süre boyunca tüketmeniz gereken besin türleri. En bilinen 5333 üzerinden gidecek olursak: Beş adet tahıl türü besin, üç adet et türü besin, üç adet süt türü besin, üç adette meyve türü besin tüketmelisiniz. İşte bu özgürlükten dolayı sayarak zayıflama ile kilo vermek mümkün hale geliyor.

Günümüzde birçok insan sayarak zayıflamayı yanlış anlıyor. Bu yanlış anlamadan hareketle de kilo veremiyor. Tüketilen besinlere azami özen gösterilmesi, vücudun doğal beslenme sürecinin sekteye uğratılmaması, her besin türünün sayılarak tüketilmesi halinde sayarak zayıflama diyeti ile kilo vermek mümkündür. Birçok insan bu yöntemi kullanarak ciddi miktarda kilo vermekte; ideal kilosuna geldikten sonra da bu kilo etrafında yaşamına devam etmektedir.

Sayarak Zayıflama Diyeti Nasıl Yapılır?

Sayarak zayıflama diyeti her zaman yanlış anlaşılan diyetlerden bir tanesidir. Sayılan şeyin genelde kalori olduğu düşünülmekle birlikte uygulamada bu durum oldukça farklıdır. Sayarak zayıflama diyetinin temel amacı diyete, zayıflama sürecine, besinlere ve insanın kendi vücuduna karşı bir bilinç oluşturmaktır. Yani tüm bunlar arasındaki bağlantının kurulmasını sağlamaktır. Besin türleri belirli gruplara ayrılır. Tahıllar, etler, sütler ve meyveler… Bu gruplara yönelik beslenme listeleri oluşturularak vücut aşırı bir baskı altına alınmadan, doğal beslenme alışkanlıklarından uzaklaştırılmadan diyet sürecine başlanır. Diyet süreci, diğer diyetlere göre oldukça hafiftir.

Diyetin uygulama aşamasında özel listeler yer almaz. Bunun yerine besinler ve besin grupları hakkında detaylı bilgiler vardır. Ayrıca bu grupların uygun şekilde kullanılabilmesi için de sayı grupları. En popüler olan sayıdan hareketle gidersek: 5333 sayısı çok basit bir diyet sürecini bize şifreli olarak vermektedir. Günün tamamında beş adet tahıl grubundan, üç adet et grubundan, üç adet süt grubundan ve üç adet meyve grubundan besin tüketilmesi gibi.

İşte sayarak zayıflama diyetinin uygulama aşamasına geçildiğinde bu sayılar ile karşılaşılır. Kişi uygun olduğu döneme göre sayıları görerek hareket eder. Vücudunun durumuna göre de şifre olarak verilen sayılar değişir. Uygulama aşamasında yoğun bir diyet temposuna girilmez. Bunun yerine besinler ve besin grupları hakkında araştırma yapılır. Beslenmenin temel kaideleri daha sağlıklı bir çizgiye getirilir ve kilo verme sürecinin doğal olarak başlaması arzu edilir.

Diyetin uygulama aşamasının yani besin tüketme sürecinin serbest bırakılmasından dolayı insanlar daha büyük bir motivasyonla diyetleri icra etmektedir. Yani diğer diyetlerin aksine zayıflamak isteyenlerin bu diyete olan bağlılıkları daha fazladır. Sonuç kısmına bakıldığında ise sayarak zayıflama yöntemini seçenlerin başarıya ulaşma oranı çok yüksektir.

Kalori Sayımı Yapılarak Kalıcı Kilo Vermek Mümkün Mü?

Kilonun yalnızca kalori alımı ile alakalı olduğu; kalori alımının azaltılması durumunda kalıcı şekilde kilo verileceği gibi yanlış bir bilgi bulunmaktadır. Kilo almak, kilo vermek, kiloyu koruyabilmek gibi kavramlar onlarca değişik faktörün etrafında şekillenmektedir. Yani herhangi bir şeyi tek başına ve sürekli icra ederek kalıcı şekilde kilo vermek mümkün değildir. Bazı durumlarda ise bırakın kilo vermeyi, kilo vermek isterken kilo almak daha mümkündür. Bu sebepten ötürü de birkaç farklı anlayışı tek potada eriterek vücudunuzun özel durumuna göre kilo verme sürecine başlamanız tavsiye edilir.

Sayarak zayıflamak, kalori sayımı ile icra edilen bir süreç değildir. Tüm diyetlerin, spor egzersizlerinin ve benzer uygulamaların tabanında alınan – verilen kalori miktarı yer alsa da kilo verilmesindeki tek etki kalori değildir. Genetik yapı, çevresel faktörler, hastalık varlığı gibi durumlarda kilo vermek zorlaşmakta ya da kolaylaşabilmektedir. İşte, kalıcı şekilde kilo vermenin anahtarı da vücudunuzu tanımaktan geçmektedir.

Vücudun tanınmasından ve en uygun diyetin belirlenmesinden sonra sürece uygun spor egzersizlerine başlanmalıdır. Genelde, normalde alınandan yani vücudunuzun ihtiyacı olandan yüzde yirmi daha az kalori tüketmeniz; aldığınız kalorileri de karbonhidratlardan değil, proteinlerden karşılamanız tavsiye edilir. Bu sayede kan şekeri dengeye oturtularak kilo verme süreci hızlıca başlayabilir.

Kilo verme sürecinin devamında ideal kiloya yaklaşma süreci gerçekleşir. İdeal kiloyu her iki yönlü korumak da oldukça zor olduğu için, ideal kiloya gelenlerin ekstra bazı önlemleri alması gerekmektedir. Bu önlemler alınmadığı takdirde kilo alma sürecinin tekrar başlaması kaçınılmazdır. Kalıcı kilo vermenin altında yatan temel unsur da bu önlemlerdir. Günümüzde birçok yöntem kalıcı kilo verdirdiğini iddia etse de bu yanlıştır. İdeal kiloya ulaştıktan sonra hayat tarzı değişiklikleri, spor egzersizleri ve diyetler devam ettirilmeli; genel olarak ise sağlıklı bir yaşam sürülmelidir.

Bazı Besinlerin Yaklaşık Kalori Miktarları

  • Beyaz ekmek (25 gr) : 90 kalori

  • Kepekli ekmek (25 gr): 60 kalori

  • Yoğurt (100 gr): 70 kalori

  • Süt (100 gr): 70 kalori

  • Sebze yemeği (100 gr): 54 kalori

  • Meyve (100 gr): 48 kalori

  • Tavuk ızgara (30 gr): 47 kalori

  • Balık (200 gr): 164 kalori

  • Çorba (100 gr): 54 kalori

  • Bulgur pilavı (2 yemek kaşığı): 50 kalori

  • Kepekli galeta (1 büyük): 68 kalori

  • Zeytin (5 adet): 41 kalori

  • Ceviz (1 adet): 33 kalori

  • Pekmez (1 Çorba kaşığı): 34 kalori

Not:Paketli ürünlerin kalori miktarı üzerinde yazmaktadır.