Sırt Bölgesi Zayıflama


Sırt Bölgesi Zayıflama

Sırt bölgesinde yağlanma, göbekte artan yağlanmanın devamında oluşmaktadır. Genel olarak vücutta yağlanma başladığında, sırtta bulunan yağ hücreleri de genişler ve sırtta kötü bir görüntü oluşmasına neden olur.

Sırttaki yağlanmanın temel sebebi fiziksel aktivite yetersizliğidir. Gerekli egzersizler yapılmadığında sırtın anatomik yapısı bozularak, eğrilmeler, sarkmalar, yağlanmalar artar. Sırt yağlarının oluşumunda etkili egzersiz, sırt yağlarından kurtulmak için zor bir yöntemdir. Bu sebeple vücuttaki bölgesel yağlanmalar oluşmadan önce egzersiz yapılması oldukça önemlidir. Sırtta oluşmuş yağlanmanın egzersizle azalması için düzenli ve istikrarlı olunmalıdır. Özellikle sırt kaslarını çalıştıran barfiks ve şınav benzeri hareketleriyle birlikte kardio yapılması vücuttaki yağ yakımını hızlandırır. Uzun vadede sağlıklı beslenme ve egzersiz ile sırt yağlarının erimesi mümkündür.

Sırt Bölgesi Neden Yağlanır?

Kilo alma, bölgesel yağlanma dendiğinde akla gelen son bölgelerden bir tanesi sırt bölgesidir. Bunun temel sebebi de bu bölgenin gözden uzak olmasıdır. Ayrıca bu bölgenin görece kaslı yapısı da yağ birikimini engellemektedir. Vücudun genelindeki aşırı kilo artışlarında dahi son yağlanan bölge sırt bölgesidir. Oldukça geniş olmasından dolayı farklı faktörler sırt bölgesinin yağlanmasına sebep olabilmektedir. Hangi faktörün etkili olduğu ise sırttaki yağlanmanın şekline bakılarak ayırt edilebilir.

Sırt bölgesinin yağlanması üç faktöre bağlı olarak gerçekleşir. Bu faktörler bir arada görülebileceği gibi ayrı ayrı da etki edebilir.

Hormon Bozuklukları

Bilindiği üzere iştahı, metabolizmayı, hücre fonksiyonlarını etkileyen faktörlerin başında hormonlar gelmektedir. Hormonların bileşimi ile vücut kimyası oluşur. Vücut kimyası da kişinin hangi bölgelerinin yağlanacağını, nasıl ve ne kadar yağlanacağını belirler. Hormonlarda meydana gelen dengesizliklerin sonucunda vücudun geri kalanından bağımsız olarak sırt bölgesi yağlanabilir. Hormon dengesizliğine bağlı olarak sırtta yağlanma gözleniyorsa genelde üst bölgelerde olmaktadır. Enseye yakın bölgelerdeki yağlanma oldukça net bir işarettir.

Genel Kilo Alımına Bağlı Olarak

Sağlıksız beslenme, hareketsizlik ve diğer faktörlere bağlı olarak kişi genel bir kilo alma trendine girebilir. Başta kasların az çalıştığı bölgeler olmak üzere vücudun tamamında yağlanma görülür. Bu yağlanmanın son ayaklarından bir tanesi de sırt bölgesidir. Genel kilo alımına bağlı olarak gelişen sırt bölgesi yağlanmalarında yağlar sırtın alt bölgelerindedir. Sonrasında yavaş yavaş enseye doğru hareket ederler.

Sırt Kaslarının Hareketsizliğine Bağlı Olarak

Yaşam tarzı, iş koşulları gibi faktörlere bağlı olarak sırt bölgesinde kaslar yeterince hareket ettirilmeyebilir. Bu hareketsizliğe bağlı olarak da sırt bölgesinin tamamında yağlanma gözlenir. Bu bölgesel yağlanma çeşidi sırt estetiğini en çok bozan çeşittir. Bu sebepten ötürü de fark edildiği anda gerekli spor egzersizleriyle müdahale edilmelidir.

Sırt Bölgesinden Kilo Vermek için Beslenmede Nelere Dikkat Edilmelidir?

Sırt bölgesinde yağlanma diğer tüm bölgelerden daha sonra olmaktadır. Bu bölgedeki aktif kaslardan dolayı yağların tutunması oldukça zordur. Ancak çeşitli faktörlere bağlı olarak sırt bölgesi yağlandığında spor egzersizlerine ek olarak diyetin de yapılması gerekmektedir. Erimeye karşı direnç kazanan yağları yakmak oldukça zordur. Tek başına hiçbir yöntem bunu başaramaz. Bölgedeki yağlara yönelik olarak uygulanan egzersizlere ek olarak diyet yapılması da mecburidir.

Sırt yağlarını eritmek için diyete bağlandığında öncelikle besinlerin değil, öğün sayılarının düzenlenmesi gerekmektedir. Daha da öncesinde uyku saatlerinin düzenlenmesi faydalı olacaktır. Gündüz erken kalkılmalı gece de erken yatılmalıdır. Sonrasında ise öğün sayısının artırılması tavsiye edilir. Günde en az beş öğün olmazsa olmazdır. Bunlardan üç tanesi ana öğün iken geriye kalan iki tanesi ara öğündür.

Öğün sayılarının da düzenlenmesinden sonra öğün içeriklerinin düzenlenmesine gelir sıra. Bilindiği üzere bazı besinler yağlanmayı hızlandırırken bazıları da yavaşlatmakta hatta tersine çevirmektedir. Sırt gibi yağların erimesinin oldukça zor olduğu bir bölge için de yağ eriten gıdaların tüketimine ağırlık verilmelidir. Genel olarak ise protein ağırlıklı bir beslenme düzenine geçilmesi faydalı olacaktır.

Yağlarla uğraşıldığı süre boyunca günde en az bir adet meyve tüketilmelidir. Meyvenin yeşil elma olması tercih sebebidir. Ayrıca hızlı parçalanan karbonhidratların tüketimi büyük oranda azaltılmalıdır. Bunun yerine yapısı parçalanmamış tam tahıllar tüketilmeli; beyaz un, rafine şeker hayattan tamamen çıkarılmalıdır. Normalden yüzde on daha az kalori almakta oldukça faydalı olacaktır. Yağ tüketimine ise özel önem verilmelidir. Trans yağ tüketimi tamamen kesilmeli; kızartmalar tüketilmemelidir. Yağ tüketilecekse zeytinyağı veya tereyağı olmasına dikkat edilmelidir.

Sırt Bölgesi İçin Yapılması Gereken Egzersizler

Sırt bölgesi vücudun en son yağlanan bölgelerinden birisidir. Üç farklı faktöre bağlı olarak yağlanma gerçekleşir. Yağlanma gerçekleştikten sonra da eritmek oldukça zor olduğu için spesifik bazı bölgesel zayıflama hareketlerinin icra edilmesi gerekmektedir. Egzersizlerin temel amacı, sırt yapısının geniş yüzeyindeki tüm kasları çalıştırmak; yağ dokularını kaslardan ayırarak erimeye karşı olan dirençlerini kırmaktır. Yapılan egzersizler sayesinde yağlar erirken aynı zamanda sırt yapısı da güçlenir.

T Egzersizi

Hareket için düz bir zeminde, ayaklar omuz hizasında açık şekilde pozisyon alınır. Sırtın dik olması hareketten maksimum verim alabilmek için oldukça önemlidir. Sağ ayak havaya kaldırılır, vücut öne doğru eğilir. Vücudun sol ayak hariç tamamı yer ile paralel bir pozisyona gelir. Kolların da avuç içleri birbirine dönük olacak şekilde tam karşıya bakması gerekmektedir. Hareket setler halinde uygulanır. Tek ayak üzerinde kalma süresi on saniyedir. Her sette üç hareket; toplamda ise yedi set olması idealdir.

Salıncak Egzersizi

Hareket sırt kaslarını ters yönde baskı altına aldığı için oldukça faydalıdır. Düz bir zemine yüz üstü uzanılır. Bacaklar dizlerden kırılarak yukarı doğru kaldırılır. Bu sırada kollar sırtın arkasında bir yerde bacakları bileklerden tutarak vücudu sabitler. Hareket setler halinde uygulanır. Her hareketin on saniye sürmesi gerekmektedir. Her sette beş hareket; toplamsa ise sekiz set uygulanmalıdır.

Yüzüstü Durma Egzersizi

Omuz bölgesindeki sırt kaslarının çalışması için ideal bir harekettir. Yüzüstü uzanılır. Kollar dirseklerden kırılır ve el ile dirsek arasındaki mesafe yere sabitlenir. Vücut üst bölümden havaya kaldırılırken aynı zamanda parmak uçlarında da yükselmek gerekmektedir. Yükseldikten sonra on saniye kadar sabit durulur ve ikinci harekete geçilir. Hareket setler halinde uygulanır. Her sette on hareket; toplamda ise üç set olması oldukça faydalıdır.

İp Atlama Egzersizi

İp atlamak birçok kasla beraber omuz kaslarını da çalıştırır. İki ayağı ayrı ayrı yere basacak şekilde ip atlanması oldukça faydalıdır. Günde on dakika ip atlanarak üst sırt bölgesindeki yağlar yakılabilir.

Bulut Egzersizi

Hareket oldukça zorlayıcıdır. Başlarda az sayıda uygulanması faydalı olacaktır. Hareket için bacaklar omuz hizasının iki katı olacak şekilde açılır. Sırt dik tutulurken hiç bükülmeden üst vücut sola ya da sağa eğilir. Hareketin tam olarak icra edilebilmesi için ön – yana eğilmek faydalı olacaktır. Eğildiğiniz taraftaki eli yere dik gelecek şekilde koymalı; bu haldeyken on saniye kadar beklemelisiniz. Hareket setler halinde uygulanır. Her sette beş hareket; toplamda ise beş set vardır.

Köprü Egzersizi

Düz bir zeminde sırt dik olacak şekilde durulur. Ağırlığın tamamı bir ayağa verilir ve diğer ayak yüz kırk beş derece yapacak şekilde havaya kaldırılır. Dengeyi sağlamak için eğildiğiniz taraftaki elinizi yere doksan derece olacak şekilde koymalısınız. Ayrıca yere koymadığınız elinizi de havaya kaldırmalısınız. Hareket setler halinde uygulanır. Her sette beş hareket; toplamda ise on set vardır.

Yatay Selamlama Egzersizi

Düz bir zemine sağ ya da sol taraf aşağı gelecek şekilde uzanılır. Sonrasında ise yatılan taraftaki el yardımıyla vücudun üst bölgesi havaya kaldırılır. Kasların daha gergin olabilmesi için ters yöndeki kol havaya kaldırılır. Bu şekilde on saniye kadar durulur. Hareket setler halinde uygulanır. Her sette on hareket; toplamda ise on set vardır.

Masaj Yaptırmak Sırt Yağlarını Yakar Mı?

Sırt yağlarını ortaya çıkaran faktörler ve vücudun yağlanma süreci düşünüldüğünde sırt bölgesinin yağlanmasının oldukça zor olduğu görülecektir. Ancak, sırt bölgesi yağlandıktan hemen sonra bölgedeki yağlar erimeye karşı dirençli hale gelmektedir. Yani sırt yağlarından korunmak oldukça önemlidir. Ortaya çıkmalarından sonra vücudun estetik görünüşünü büyük oranda bozmaları da bir başka dezavantaj olarak karşımıza çıkmaktadır.

Sırt bölgesindeki yağları eritmenin yolu bölgesel zayıflama egzersizleridir. Bunun paralelinde uygun bir diyet ile süreç desteklenebilir. Ameliyatsız estetik yöntemler de sırt bölgesindeki yağlar için sıkça kullanılmaktadır. Bu gibi yöntemlere başvurmak istemeyen insanların ise spor egzersizlerini ve diyetleri desteklemek için kullanabileceği yegane yol masajdır. Masaj kas dokularının çalışma performanslarını artıran, uygun şekillerde yapılırsa da yağları daha dirençsiz hale getiren bir uygulamadır. Özellikle genel kilo alımına ve hareketsizliğe bağlı olarak ortaya çıkan sırt yağlarının ortadan kaldırılmasında masajın yeri büyüktür. Kas dokularına uygun şekillerde uygulanarak kasların daha efektif çalışmasını sağlarlar. Aynı şekilde bloklar boyunca yağ dokularını baskı altına alarak erimelerini kolaylaştırırlar.

Tek bir seans ile sırt bölgesindeki yağların yakılması söz konusu değildir. Yakım trendine girilebilmesi için masaj uygulamasının bir profesyonel tarafından sürekli olarak yapılması gerekmektedir. Genelde masajlardan önce yağların erimesini kolaylaştıran bazı bitki çaylarının, değişik bitkilerden oluşan kürlerin kullanılması da söz konusudur. Kısacası uygun bir uygulama süreci sonrasında masaj ile sırt yağları yakılabilir.

Yağ Yakıcı Kremler Sırt Yağlarını Yakar Mı?

Yağ yakıcı kremler oldukça tartışmalı konuları beraberinde getirmektedir. Yağların yakılmasının altında yatan temel sebep metabolizmanın çok hızlı çalışmasıdır. Ayrıca besin yoluyla alınan yağların da az olması, yağ dokularının yakılmasını teşvik eder. Yağ yakıcı kremler ise daha farklı bir mantık üzerinden çalışırlar. Yapılan araştırmalara göre yağ yakıcı kremlerin etkilerine dair şaibeler bulunmaktadır.

Sırt bölgesinde oluşan yağ dokularının erimeye karşı oldukça dirençli olduklarını söylemek mümkündür. Özellikle hareketsiz bir yaşam tarzı süren insanların sırt bölgesinde biriken yağ dokuları oldukça dirençlidir. Bu tür dirençli yağ dokularını ortadan kaldırabilmenin yegane yolu da spor egzersizleri olarak görülmektedir. Estetik müdahaleler ile de bu yağlar eritilebilse de herkes bu yöntemlere başvurmamaktadır.

Hem spor yapmaktan imtina eden hem de estetik yöntemlere başvurmayanların ellerindeki alternatiflerden bir tanesi yağ yakıcı kremlerdir. Çeşitli bitki özlerinden hazırlanan bu kremler kür şeklinde uygulanmaktadır. Yağlı bölgeye sürülmekte; özel bir kıyafet ile desteklenmekte ve yağ yakması beklenmektedir. İşte burada kremlerin yaptığı şey bölgedeki sıcaklığı artırmaktır. Vücutta, sıcaklığın arttığı bölgelerde metabolizma hızlanır. Daha çok kan hareketi görülür. Bu metabolizma hızının da yağ yakması umulur ancak bu durum her zaman böyle gerçekleşmez.

Yağ yakıcı kremlerin sıcaklık artıran ya da deri altına nüfuz eden mantıklarının ne kadar işe yaradığına dair tartışmalar olduğu için, sırt bölgesinden kilo vermek isteyenleri daha bilimsel ve kanıtlanmış yöntemlere davet etmekteyiz. Herhangi bir krem uygulamasına başlamadan önce mutlaka bir diyetisyene başvurulması gerekmektedir. Onun yönlendirmesi ile krem kullanmanız ya da kullanmamanız gerektiği ortaya çıkacaktır.

Sırt Bölgesinden Ameliyat ile Zayıflama

Sırt bölgesinde zayıflama için estetik-tıbbi yöntemlerde tercih edilebilir. Bu durumda en çok kullanılan yöntem liposuctiondur. Sırt bölgesindeki yağların alımında uygulanacak operasyonda en önemli kriterlerden biri dikiş izi kalmamasıdır.

Liposuction

Liposuction sayesinde yağlanmanın fazla olduğu sırt bölgesinde 2-3mm kesiler atılarak yağlı bölgeye ince kanallar ile girilip yağ hücreleri çekilir. Riskli, cerrahi bir operasyondur. Burada amaç sırtın olması gereken anatomik yapısını tekrardan kazandırabilmektir. Operasyondan sonra 30 gün boyunca korse kullanılır.

Vazer Liposelection

Liposuctiondan farkı ultrasaund ile cilt altındaki yağ dokusunu sadece yağ hücrelerine etki eden özel bir ses dalgası sayesinde parçalar. Parçalanan yağ hücresi sonrasında ince kanüller ile çekilir. Bu sayede Liposuction’a göre tek seferde daha fazla yağ hücresi alınır.

Vaser Liposelection ile sırt bölgesinden alınan yağlar, kişinin vücudunda istediği herhangi bir bölgesinde dolgu olarak kullanılabilir. Sırt bölgesinden alınan yağ hücreleri sırttaki zayıflamayı sağlarken, kişi yüzüne alınan yağlar ile dolgu yaptırabilmektedir. Kişinin kendi yağı ile yapılan bu dolguların ortalama %30’u, uygulandığı bölgede ömür boyu kalıcıdır. Geri kalan %70 orandaki dolgu uygulamasının kaybolma süreci ise kişiden kişiye göre değişebilmektedir.

Lazer Lipoliz

Lazer lipoliz diğer iki yönteme nazaran daha az risklidir. Lazer lipolizde, sırtta açılan küçük kesilerden içeri lazer atışı yapılır. Bu sayede yağ hücresinin zarı patlatılarak karaciğer ve lenf yoluyla yağ hücrelerinin vücuttan atılımı sağlanır.