Tarçınla Zayıflama


Tarçınla Zayıflama

Tarçın, ağacının kabuklarından elde edilen, uzun yüzyıllardır kullanılan, sağlık için birçok faydası bulunan bir baharattır. Tarçın tatlılarda lezzet vermesi, soğuk algınlığında tedavi etmesi için uzun zamandır kullanılmaktadır.

Tarçının Faydaları

Fakat son 20 yıldır yapılan çalışmalarda tarçının Tip2 DM hastalığının tedavisindeki rolü araştırılmaktadır. Normal bireylerde yemek yedikten sonra kan şekeri yükselir. Kanda bulunan glikozun hücre içine alınabilmesi için pankreas tarafından insülin hormonu salgılanmalıdır. Tip2 DM hastalığında, insülin reseptörleri bozulduğu ve/veya insülin direnci oluştuğu için, glikozun hücre içine alınması için gerekli insülin miktarı artmaktadır. Bu nedenle hastaların açlık kan şekerleri 126mg/dl’nin üzerindedir. İnsülin hormonunun fazla salgılanması sonrasında ani kan şekeri düşmelerine de sebep olabilir. Yapılan son araştırmaların göre tarçının insülin duyarlılığını arttırarak ve kan şekeri seviyelerini düzenleyerek, Tip2 DM tedavisinde faydalı olduğu kanıtlamıştır.

Kan şekerindeki artış yağların depolanmasını da arttırarak kilo alımına neden olmaktadır. Tarçın kan şekeri seviyelerini düzenleyerek zayıflamaya yardımcı olur. Yapılan bir araştırmaya göre glisemik indeksi yüksek bir gıdayı tüketmeden 12 saat önce tarçın tüketildiğinde, o gıdanın kan şekerini yükseltme potansiyelinde azalma görülmüştür. (Journal of Diabetes Science and Technology in May 2010.) Kan şekerindeki ani yükselme-düşüşler iştahın açılmasına sebep olur. Tarçın sayesinde daha uzun süre tokluk hissedilmektedir. Ayrıca tarçın mide boşalmasını geciktirerek de daha geç acıkmaya neden olur.

Glisemik indeksi yüksek besinlere tarçın ilave edildiği zaman da, kan şekeri seviyelerini yükseltme potansiyelinin azaldığı gözlemlenmiştir.

Tarçının bir diğer kilo kaybında yardımcı etkisi ise metabolizmayı hızlandırmasıdır. İnsülin salınımını düzenleyerek, fazladan yağ depolanmasını önlerken vücut metabolizmasını arttırarak enerji harcamasını ve yağ yakımını arttırır.

Bir başka araştırmada tarçının özellikle göbek bölgesindeki yağ yakımına yardımcı olduğu kanıtlanmıştır.

Araştırmalar aynı zamanda tarçının LDL (kötü) kolesterolün düşürülmesinde yardımcı olabileceğini ve kalp sağlığı için de faydalı olduğunu desteklemektedir. Yakın tarihli bir çalışmada diyabetli katılımcılar, araştırma süresi boyunca uygun beslenme tedavilerine ek olarak verilen dozda tarçın kullandığında BKI’deki azalmanın yanı sıra LDL kolesterolün de daha düşük olduğu gözlemlenmiştir.

Tarçın tadı, aroması ve kokusu sayesinde diyetteyken de tatlı isteğinin bastırılmasında etkili olmaktadır.

Tüm bunların yanı sıra unutulmaması gereken en önemli nokta; tarçının bir ‘’süper gıda’’ olduğu doğrudur, fakat sağlıklı beslenme ve egzersizle birlikte kullanılmadığında zayıflatıcı etkileri gözlemlenemez. En ideal zayıflama yöntemi sağlıklı bir diyet ve egzersizin birlikte uygulanmasıdır.

Tarçının Kilo Kaybı için Yiyecek/İçeceklerde Kullanım Önerileri

  • Gün içinde yulaf/müsliye tarçın eklendiğinde tatlı isteğini bastırır.
  • Çay ve kahvelerde aroma vermesi için kullanılabilir.
  • Su tüketimi sınırlı olan kişilerde suya aroma vermesi için çubuk tarçın atılabilir.
  • Sporcularda metabolizmayı hızlandırması için protein smoothie’lerine katılabilir.
  • Tarçın uçucu yağı bölgesel zayıflamanın istendiği bölgeye masaj yağı olarak uygulanabilir.
  • Ara öğünlerde kan şekerini düzenlemesi için süt veya yoğurda eklenerek tüketilebilir.

Tarçınlı Su Nasıl Hazırlanır?

Tarçının kilo vermeye yardımcı olduğu uzun yıllardır bilinmekte. Başta bölgesel yağlanmalar olmak üzere vücuttaki yağların tamamı üzerinde oldukça olumlu etkiler oluşturuyor. Çeşitli tatlıların içerisinde veya sıvılarla birlikte tüketildiğinde ise etkisi katlanarak artıyor. Tarçının, kilo verme sürecine yönelik olan bu olumlu etkilerinin ortaya çıkmasını sağlayan en temel nokta ise metabolizma üzerindeki etkisi. Tarçın tüketildikten sonra yarım saat içerisinde metabolizma normal hızının yüzde otuzu kadar hızlı çalışmaya başlıyor. Doğal olarak, metabolizmanın kaloriye duyduğu ihtiyaç da katlanarak artıyor. Doğru şekilde beslenildiği takdirde de bu ihtiyacı karşılamak için vücut daha önceden depoladığı yağları yakmaya başlıyor.

Tarçının tüketiminde sıvıların kullanılması oldukça önemli. Spesifik türdeki bazı tarçınların kilo verdirme etkisinin ortaya çıkabilmesi için sıvı tüketiminin maksimize edilmesi gerekiyor. Sıvı olarak her türlü doğal ve organik içecek kullanılabilmekte. Tarçının, insanların damak zevkine olan uyumu da süreci kolaylaştırıyor. Genelde süt veya su tarçın tüketimi esnasında kullanılıyor. Ayrıca limonlu ve tarçınlı karışımlar hazırlanarak kilo verme süreci daha da hızlı hale getirilebiliyor.

Tarçınlı su, tarçın tüketimini ideal seviyede tutmak ve metabolizmanın hızlanmasına sıvı ile destek vermek için oldukça önemli bir içecek. Tarçınlı suyun hazırlanma süreci de etkilerini artırma üzerinde önemlidir.

Tarçınlı suyu hazırlamak oldukça kolay. Bir sürahi kadar pH değeri yüksek olan temiz su tencerenin içerisine boşaltılır. Her bir bardak için bir çubuk tarçın tencerenin içerisine eklenir. Su kaynayana kadar tarçın çubukları tencerenin içerisinde bekletilir. Bu sırada tarçının aroması ve yararlı maddeleri suyun içerisine geçer. Kaynama tamamlandıktan sonra ocağın altı kapatılır ve su soğutulur. Uygun ekipmanla tarçın çubukları süzüldükten sonra tenceredeki su sürahiye boşaltılır ve tüketime hazır hale gelir. Tüketimden hemen önce ufak bir limon parçacığı atarak su daha da efektif hale getirilebilir. Tüketimi ise yemeklerden yarım saat önce bir bardak şeklinde olmalıdır. Ayrıca sabah hemen kalktıktan sonra ve akşam hemen yatmadan önce tarçınlı su tüketilmelidir.

Tarçınlı Su Ne Kadar Kilo Verdirir?

İnsanlar günümüzde kilo vermek için oldukça fazla çabalamaktadır. Bunun temel sebebi iş, hayat ve beslenme koşullarıdır. İnsan vücuduna yararlı olan süreçleri ve besinleri sürekli olarak sağlamak mümkün olmadığından dolayı kişiler sürekli olarak kilo alma eğiliminde olmaktadır. Bu sürecin durdurulup tersine çevrilebilmesi için de bazı ufak tüyoların uygulanması mecburidir ki tarçınlı su da bu tüyoların başında gelmektedir.

Kilo verme sürecini başlatabilmek için metabolizma hızını düzenlemek hayati önemdedir. Alınan ve verilen kalori kadar metabolizma hızı da önemlidir. İşte tarçınlı su bu sürecin başlaması için lokomotif görevi görmektedir. İçerisindeki maddelerin yardımıyla metabolizmayı olması gerekenden yüzde yirmi daha hızlı çalıştırmakta; bu hızlı çalışma süreci sonunda da yağ yakımı hızlanmaktadır. Tarçınlı su tüketiminin ideal seviyede sürekli olması halinde ise kişi kilo verme trendine girmekte, uygun destekçilerle beraber de kısa sürede ideal kilosuna ulaşmaktadır.

Hiçbir yöntem tek başına uygulandığında kilo vermeyi sağlamaz. Birden fazla yöntemin uygun bir bileşke içerisinde uygulanması gerekmektedir. Göz ile fark edilebilir derecede kilo vermek için tarçınlı suyu tek başına kullanmak yetmez. İyi bir diyet, düzenli spor egzersizleri, yaşam tarzı değişiklikleri ve tarçınlı su hep beraber kullanılmalıdır. Tarçınlı su bu sürecin dengeleyicisi, destekleyicisi durumundadır. Uzun yıllardır kullanılmasından dolayı sahadan alınan verilere göre tarçınlı su sayesinde kişilerin ciddi miktarda kilo verdiği gözlemlenmiştir. Ancak, aktarlarda ve marketlerde satılan ucuz tarçın çubukları kilo vermek için uygun değildir. Kilo vermeye uygun olan tarçınlar özel bir türdür ve bulunması oldukça zordur. Bu tür bir tarçın çubuğu bulunduktan sonra bir ay içerisinde dört – beş kilo vermek mümkündür. Yine de tarçın çubuğu ile yani tarçınlı su ile bir diyete başlamadan önce mutlaka uzman bir diyetisyene başvurmak, onun tavsiyeleri ışığında hareket etmek mantıklı olacaktır.

Fazla Tarçın Tüketiminin Zararları Nelerdir?

Tarçının kilo verme sürecine olan desteği uzun yıllardır bilinmektedir. İdeal miktarlarda ve zamanlarda kullanıldığı takdirde hem metabolizmayı hızlandırmakta hem de iştahı belli oranda kesmektedir. Tarçının kullanım alanları oldukça geniş olduğundan dolayı insanlar zaman zaman tarçın kullanım miktarını abartabilmektedir. Her şeyde olduğu gibi, tarçın tüketiminde de ayarı kaçırmak oldukça olumsuz sonuçlar ortaya çıkarabilmektedir. Bu sonuçlar hayati bir tehlike oluşturmasa da kilo verme sürecini durduran veya tersine çeviren cinstendir.

Metabolizma hızının artırılmasını sağlamasından dolayı tercih edilmektedir ancak tüketimin ayarı kaçırılırsa metabolizma kontrol altında tutulamaz. Aynı zamanda iştah kesmesi dolayısıyla da vücuda alınan kalori miktarı üzerinde olumsuz etkiler oluşturabilir. Genel olarak fazla tarçın tüketiminin zararlarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • İçerisindeki bazı maddeler karaciğer üzerinde baskı oluşturmaktadır. Tüketimin oldukça fazla olması durumunda karaciğer bu maddeleri ayrıştırmakta zorlanacaktır. Yani, karaciğer yetmezliği ile hafif dereceli de olsa karşılaşmak mümkündür. Ancak karaciğer yetmezliğinin ortaya çıkabilmesi için tüketilen tarçın miktarının çok çok fazla olması gerekmektedir.
  • Bazı bölgesel zayıflama kürleri tarçın içerir. Bu kürler bölgesel yağlanmanın olduğu bölgelere sürülerek kullanılır. Bazı hassas ciltlerde bu kürler uygulanırsa tarçından dolayı kızarmalar, kabarmalar oluşabilir.
  • Metabolizmayı gereğinden fazla hızlandırması gibi bir sonuç ortaya çıkabilir. Bu da kalp üzerinde olumsuz etki oluşturur. Fazla tarçın tüketimi sonrası kalp çarpıntısı ile karşılaşılabilir.
  • Tarçın tüketiminin çok fazla olması durumunda mide iç mukozası hassaslaşabilmekte; midede yanma oluşabilmektedir.
  • Fazla tarçın tüketimi sonrasında ağız kokusu, yemek borusunda yanma ve ağız yaraları oluşabilir.
  • Tarçındaki toksinleri atan boşaltım sistemi aşırı baskı altına girebilir. Yani böbrek sorunları ile karşılaşılabilir.
  • Kas dokuları üzerinde olumsuz etkiler oluşabilir. Sebepsiz seğirmeler, kasılmalar ile karşılaşmak olasıdır. Özellikle hamile kadınlara tarçının az ya da çok tüketimi tavsiye edilmez.

Bunlara ek olarak size özel koşullara bağlı olumsuz etkiler de ortaya çıkabilir. Ya da bu olumsuz etkiler sizde görülmeyebilir.