Tenis ile Zayıflama


Tenis ile Zayıflama

Tenis, iki kişi veya ikişer kişilik gruplarla oynanabilen, tenis topu ve raket kullanılan olimpik bir spordur. Ahşap, çim, beton veya toprak alanlar kullanılabilir. El-göz koordinasyonu, denge kontrolü, koşma ve etkili kas hareketlerinin tümünü kapsar. Tenis, birçok kişiye yabancı gelen bir spor olsa da öğrendikten sonra güçlü bir bedene sahip olmanızı sağlar. Her sporda olduğu gibi tenis oynamanın da belli kuralları olup dikkat edilmesi gereken noktaları vardır.

Her türlü fiziksel aktivitede olduğu gibi tenise başlamadan önce eklem ve kaslarınızı iyice ısıtmalısınız. Özellikle terlemeyi sağlayacağından sıvı tüketimine dikkat etmelisiniz. Yeni oynamaya başladıysanız bedeninizi incitecek veya zorlayacak hareketlerden kaçınmalısınız.

Tenisin Faydaları

Tenis, vücuda alınacak oksijen miktarını arttırır ve kasların daha verimli kullanılmasını sağlar. Yağ yakımını hızlandırır, kollara, bacaklara güç ve çeviklik kazandırır. Oyun sırasında yapacağınız hareketler vücudunuza esneklik sağlar. Yalnızca fiziksel olarak değil psikolojik ve sosyal açıdan da destekler. Disiplini, mücadele etmeyi, pratik yapmayı, mental açıdan rahatlamanızı ve zevk almanızı sağlar. Kişiden kişiye değişebileceği gibi ortalama olarak bu sporu yapan bir birey yaklaşık yarım saatte 250 kalori kaybeder.

Tenis oynayabilmek için oyun arkadaşı veya uygun bir saha bulmanıza gerek yoktur. Herhangi bir duvar veya topu atıp karşılayabileceğiniz bir alan bulmanız yeterli olacaktır. Topu kaçırmadan arka arkaya kaç atış yapabileceğinizi ölçün. Sürekli pratik yapmak vücudunuzun yağ yakımını hızlandıracaktır. Kaçırdığınız topları almak için sürekli hareket halinde olacak, koşup eğileceğinizden bedeniniz aktif durumda kalacaktır.

Yağ yakımını maksimuma çıkarmak için topu kaçırmadan en az 50-60 kez vuruş yapmaya çalışmalısınız.

Tenis; rakibe, ortama göre rüzgara ve güneşe de direnmeyi öğretir. Strateji geliştirmenizi sağlar. Tenis sayesinde edineceğiniz sosyal çevre size yeni bir ortam ve arkadaşlık ilişkileri kazandırır.

Günümüzde daha fazla popüler hale gelmeye başlaması tenise olan ilgiyi de arttırmaktadır. Aktif bir hayat sunacağından fit bir vücuda sahip olabilmenize destek sağlar. Birçok kasınızı çalıştırarak bölgesel incelmeler fark edilir. Yağ yakımını sağladığından kilo verme sürecinde destek olur. Yapılan spor ne olursa olsun düzenli bir beslenme programı ile süreci dengelemek kilit noktadır.

Teniste Dikkat Edilmesi Gerekenler

Zayıflamak, diyeti desteklemek ve sağlıklı yaşamak; sosyalleşmek ve yeni bir çevreye katılmak amacıyla yapılabilecek sporların başında tenis gelir. Tenis çok yönlü bir spor dalıdır. Kişinin zihinsel fonksiyonları ile fiziksel fonksiyonlarını bir paydada buluşturur. Hem zihinsel hem de fiziksel gelişimi destekleyerek kişiyi daha zinde hale getirir. Zayıflamak amacıyla uygulandığında ise vücudun yağlarını daha kolay yakmasını, buna bağlı olarak da fit bir görünüme kavuşmasını sağlar. Tenis oynarken dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:

  • Başlangıç aşamasında tenisi kavramak, onun kurallarına göre hareket etmek oldukça zorlayabilir. Bu zorluğa bir süre göğüs gerilirse tenis oynamak kolaylaşır, tenisin faydaları da tam olarak vücuda alınabilir.
  • Tenis oynanırken kaslar aşırı derecede zorlanır. Eğer ısınmadan sahaya çıkarsanız kaslarınız yırtılabilir. Bu sebepten ötürü mutlaka yarım saatlik bir ısınma sürecinden sonra sahaya çıkılmalıdır.
  • Tenis oynamak ciddi miktarda efor gerektirir. Kalori ihtiyacının tavan yapmasına sebep olduğu gibi vücudun su ihtiyacını da artırır. Sahadan önce ve maç sırasında az su tüketmeniz iyidir ancak maçtan sonra yeterli miktarda su tüketmeniz gerekir. Tüketeceğiniz suyun mineral bakımından yüksek değerlere sahip olması oldukça önemlidir.
  • Tenis oynarken mikro sakatlanmalar olabilir. Maçın heyecanı ile ufak bir acı olarak hissedilen şeyler ileride ciddi problemleri doğurabilir. Eğer maç sırasında böyle bir acı hissetmiş iseniz mutlaka maçı bırakıp bir doktora görünün.
  • Başlangıç aşamasında ekstrem hareketleri yapmaya çalışmayın. Kendinizi sakatlayabileceğiniz her türlü durumdan uzak durun.

Tenis oynarken dikkat edilmesi gereken hususlar kişinin fiziksel bütünlüğünü korumasına yöneliktir. Mutlaka bir uzmandan ders olarak tenis oynamaya başlayın. Vücudunuzun su ve mineral dengesine dikkat edin. Çok sıcak havalarda uzun süreli tenis maçlarından uzak durun. Bölgesel yağlanma probleminiz varsa tenise ek olarak pilates gibi bazı egzersiz yöntemlerinden de yararlanın.

Tenis Kilo Verdirir Mi?

Tenis günümüzün en gözde sporlarından bir tanesidir. Salon sporlarının yavaş yavaş popülarite kaybetmeye başlamasıyla beraber insanların bu spora olan ilgisi artmaktadır. Ayrıca birçok diyetisyen ve spor antrenörü de kilo vermek veya formda kalmak amacıyla tenis oynanmasını tavsiye etmektedir. Merkezi devlet kurumları ve yerel yönetimler insanların yararlanması için tenis kortları inşa etmektedir. Yani ülkemizin birçok yerinde tenis oynamak mümkündür.

Bilindiği üzere tenis sporu oldukça fazla efor harcamanızı sağlar. Efor harcanması demek metabolizmanın hızlanması, solunumun ve kan akışının düzene girmesi, fazla yağların yakılması demektir. Yani tenis oynayarak vücudu genel manada düzene sokmak mümkündür.

Birçok insan kilo verme sürecinin bir yerinde mutlaka ama mutlaka spora başlamak zorundadır. Tek başına yapılan, eğlenceli olmayan ve rekabet ya da başarı gibi bir sonuç elde edilemeyen sporlara ilgi zamanla azaltmaktadır. Kilo vermek amacıyla yapılan diyetler uzun süre devam ettirilse dahi bir hevesle başlanan diğer sporlar bırakılmaktadır. Teniste ise durum bunun tam tersidir. İnsanlar, karşılarında başka insanlar bulmakta; bu insanlarla rekabet etmekte ve başarıyı tatmaktadır. Bu da tenis sporunun uzun süreleri olarak icra edilmesini mümkün kılmaktadır. Bu sebepten ötürü de kilo vermek için en uygun sporlardan birisinin tenis olduğunu söyleyebiliriz. Eğer imkanınız varsa siz de mutlaka tenis oynamalısınız.

Tenis oynanan alanın geniş olması, topu fırlatmak ve karşılamak için yapılması gereken hareketlerin vücudun değişik kaslarını çalıştırıyor olması büyük avantajdır. Bu sayede atıl kaslar çalışarak yağ yakılmakta, vücut forma sokulmaktadır.

Tenis Vücutta Hangi Bölgeleri Çalıştırır?

Kilo verme sürecinde olanların sosyal bir spor yapma isteğinden hareketle en çok başvurdukları spor dallarından bir tanesi tenistir. Tenisin vücuda yönelik olumlu etkilerinin oldukça fazla olması bu yönelimi gayet güzel açıklamaktadır. Tenis ile kilo verme süreci oldukça düzenli bir şekilde devam ettirilebilir. Spordan sıkılmak ya da bir yerinde tamamen bırakmak söz konusu dahi değildir. Hatta kilo veren insanlar, ideal kilolarına ulaştıktan sonra dahi tenis oynamaya devam etmektedir. Spor yapılan alanların elit olması, burada kurulan dostlukların da ilginç olması bu süreci destekler niteliktedir.

Tenis oynana alan oldukça geniştir. Set süresinin uzun olması, ciddi bir kondisyon ve dikkat gerektirmesi, rekabet ortamı olması gibi sebeplerden ötürü kişi kendini daha motive hissetmektedir. Bu motivasyona bağlı olarak da vücudunu yoğun baskı altına almakta, başarılı olmak için çabalamaktadır. Bir süre sonra başarı kazanmak, kilo vermenin önüne geçmekte; kişi kilo verme sürecini bilinçaltında sürekli olarak devam ettirmektedir.

Tenis karşılıklı yapılan bir spordur. Karşı taraftaki insanın hareketlerinin kestirilemiyor oluşundan dolayı, kilo vermek isteyen kişinin yarı sahasında kalan her alan kilo vermek isteyen kişinin koşması gereken alanlardandır. Sadece koşma hareketi dahi ciddi miktarda efor sarf edilmesini sağlamaktayken, işin işine topu karşılamakta girdiğinde vücudun neredeyse tüm kasları çalışmaktadır.

Tenisin genel olarak alt bacakları, üst bacakları, kalçayı, karın kaslarını, omuz kaslarını, boyun kaslarını çalıştırdığını söyleyebiliriz. Bu kasların yoğun baskı altında olmasından dolayı da harcanan kalori miktarı pik yapmaktadır. Kaslar gelişmekte, yağlar yakılmakta, kişi kilo vermektedir. Tüm bu özelliklerinden dolayı birçok insan da kilo verme sürecinde tenisi tercih etmektedir.

Tenis ile Yağ Yakmak Mümkün Mü?

Konu kilo vermek olduğunda kalori hesabı yapılmaktadır. Her hareketimiz hatta hareketsizliğimiz bile kalori yakmamıza sebep olur. Beyin fonksiyonları ciddi miktarda kalorinin yakılmasını sağlamaktadır ancak tüm bu hareketsizlik halindeki kaloriler ile alınan kaloriler birbirini dengelememektedir. Alınan kalori lehine olan fazlalıktan dolayı da zaman içerisinde kilo alınmaktadır.

Kilo vermek için alınandan daha fazla kalori efektif bir şekilde yakılmalıdır. Bunu sürekli hale getirebilmenin yolu da mutlaka spor yapmaktan geçer. Salon sporlarının motivasyon derecesi düşük olduğundan ve tekli olarak yapıldığından dolayı uzun süre devam ettirilemez. Bunun için sosyal bir spor dalının uygulanmasında fayda vardır. Tenis de karşılıklı iki kişinin yapabileceği oldukça efektif bir spor dalıdır.

Tenis ile ciddi miktarda kalori yakmanın mümkün olduğunu söyleyebiliriz. Raket ile topa vurulurken ve gelen topa göre pozisyon alınırken vücut ciddi derecede zorlanır. Pozisyon alınan alanın oldukça geniş olması da efor seviyesini artırır. Profesyonel olarak tenis sporunu yapan insanlara bakıldığında hepsinin oldukça fit olduğu görülecektir. Bunun temel sebebi de tenis oynarken ve tenis antrenmanı yaparken çok fazla (hatta bir insanın günlük aldığı kadar) kalori yakılması söz konusudur.

Tenis oynarken yakılan kalori miktarı, yarım saat süresince tempolu bir oyundan sonra iki bin kadardır. Bu da birçok insanın aldığı günlük kalori miktarına denktir. Kısacası, tenis oynayarak kalori yakmak mümkündür. Ancak bu sporu ciddi olarak icra etmeden önce alışmak, ısınmak, kondisyon kazanmak lazımdır. Kondisyon kazanıldıktan sonra kilolarla olan derdiniz tamamen bitecektir.