Trambolinle Zayıflama

Yazar: Uzm. Diyetisyen Tuğba Yaprak
Trambolinle Zayıflama
Trambolinle Zayıflama

Trambolin daha çok çocuklar tarafından bir oyun aracı olarak görülse de son zamanlarda büyüklerin de sıkça kullandığı bir alet haline gelmiştir. Zayıflamak isteyen birçok bireyin eğlenceyi de işin içine katarak kullandığı bir egzersiz türüdür. Rebounding akımı olarak dünyada son zamanlarda oldukça popüler hale gelmiştir.

Trambolin, tüm bedeni harekete geçirerek özellikle dengede durmayı gerektirir. Bu sebeple tüm vücutta incelmeler görmek mümkün olur.

Trambolin bireylere birçok yönüyle cazip gelmektedir. Zayıflama sürecinde spor salonlarına gitmekten hoşlanmayan ve bunu alışkanlık haline getiremeyen, bu süreçte motivasyon olarak daha ilgi çekici şeylerin arayışına girenlerin tercih ettiği bir seçenektir. Ulaşılması kolay, açık havada yapılabilmesi, yaparken zevk duyulması avantajlı yönleridir.

Maliyet yönünden az, eve rahatlıkla edinebileceğiniz bu aleti zayıflamak için farklı egzersizlerle birleştirebilirsiniz. Örneğin ip atlamayı kardiyo hareketleriyle trambolin üzerinde gerçekleştirebilirsiniz.

Trambolin sanılanın aksine birçok egzersizden daha etkilidir. Nedeni ise denge gerektiren bir alet olmasıdır. Dengede durmayı sağlayabilmek için tüm kaslar aktif konumda tutulur ve kalori yakımı devam eder.

Trambolinde Zıplamanın Faydaları Nelerdir?

Vücut kaslarımızın büyük bir bölümü zıplama hareketine uygun olarak evrim geçirmiştir. Bu hareketi yaşamımızın birçok alanında kullanmaktayız. Düzenli olarak, trambolin kullanarak yaptığımızda ise zıplama yani sıçrama hareketinin faydalarını çok daha derinden hissetmekteyiz. Hem kilo verme hem güçlenme hem de motivasyon kazanma anlamında oldukça faydalı olan zıplama hareketinin diğer faydalarını ise şu şekilde sıralamak mümkündür:

  • Uygun tempoda icra edilen zıplama hareketi sonrasında kalbin çalışma hızı yüzde otuz kadar artmaktadır. Bu da kalbi ve damarları daha sağlıklı hale getirmekte; tıkanma riskini ortadan kaldırmaktadır. Otuz dakikalık bir zıplama egzersizi, bir saatlik bir koşma egzersizine denktir.
  • Kalp atış hızının artmasıyla beraber solunum hızı da artıyor. Vücuda giren oksijenin normalden daha fazla olması sayesinde baş ağrısı, doku ağrıları tamamen ortadan kalkıyor. Migrenin hafiflemesi sağlanıyor.
  • Strese ve sinire sahip olan sürecin dengelenmesini, bunların ortadan kalkmasını sağlıyor.

Bunlara ek olarak onlarca farklı faydadan da bahsetmek mümkündür. Diyetisyenler, spor antrenörleri ve diğer bazı uzmanlar çocukluktan itibaren trambolin üzerinde sıçrama hareketinin yapılmasını; bunun düzenli olarak yapılmasını tavsiye ediyor. Bu sayede vücudun daha efektif bir gelişim göstereceği söyleniyor.

Trambolin Öncesi Isınmanın Önemi

Trambolin eğlenceli olmasının yanında bazı riskler de içeriyor. Bu sebeple sağlık problemi yaşayan bireyler bir eğitmen kontrolünde destek alarak kullanmalıdır. Her sporda olduğu gibi harekete geçmeden önce ısınma yapmak çok önemlidir. Trambolin ani hareketlere ve vücudun ani ısınmasına sebep olacağından fiziksel zarar görmemek için öncesinde yapılacak ısınma hareketleri önem taşır.

Trambolin Vücutta Hangi Bölgeleri Çalıştırır?

Zayıflamak için kullanılabilecek yöntemlerin sınırı yoktur ancak tüm bu yöntemlerin kesiştiği temel nokta kasları çalıştırmaktır. Trambolin kullanımı sırasında da yapılan hareketlere veya zıplama yani sıçrama hareketinin şiddetine göre birçok kas çalışır. Esasen, trambolin kullanımına hakim olan insanların her türlü kas yapısını çalıştırması söz konusudur. Özel hareketler ile birlikte başta bölgesel yağlanmalar olmak üzere vücudun genelindeki tüm kilo problemlerine trambolin ile çözüm bulmak mümkündür. Hem kasları çalıştırmak hem de motivasyon sağlamak, eğlenmek için trambolin oldukça faydalı bir alettir. Trambolin ile uzun süreler boyunca icra edilebilen sıçrama hareketinin vücuda olan etkilerini şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Vücudun mikroplarla olan savaşında önemli olan bazı yapıların dolaşım hızını artırır. Bu sayede kas dokuları çalışırken vücudumuz olumsuz bazı etkilerden korunur.
  • Başta kalp kası olmak üzere, vücuttaki tüm kaslar çalıştırılır. Ayak bilekleri, alt bacak kasları, üst bacak kasları, kalça kasları, karın kasları, omuz kasları ve boyun kasları bunlara örnek olarak verilebilir. Ayrıca kalp kasının çalışma hızının artmasından dolayı metabolizma hızı da artar. Böylece ilgili bölgelerdeki yağ dokularının yakılma hızı artar.
  • Kas dokularının çalışması, yağ dokularının yakılması kadar önemli olan bir diğer husus ise sıçrama hareketi sayesinde kemikler güçlenmektedir. Kalsiyum kullanımının artmasıyla beraber kemik yoğunluğu da fark edilebilir oranda artmaktadır.
  • Sonuç olarak sıçrama hareketi oldukça faydalı, haftanın en az üç günü icra edilmesi gereken bir harekettir. Bu hareketi olabildiğince uzun süre, sağlıklı şekilde yapmanın yolu da trambolinden geçmektedir.

Zaman içerisinde, trambolin kullanımına alışılmasıyla birlikte belirli bölgelerin daha fazla çalıştırılması, daha az çalıştırılması, uygun şekilde çalıştırılması gibi avantajlar da ortaya çıkacaktır. Zıplama şiddetinin ayarlanması ve pozisyonun ayarlanmasıyla bu süreçler tamamen düzene girecektir.

Trambolin ile Ne Kadar Kilo Verebilirim?

Konu zayıflamak olduğunda kalori harcamanızı sağlayabilecek her türlü alet ve spor zayıflamak için kullanılabilmektedir. Pek akla gelmese de, çocukların oyuncağı gibi görülse de trambolin de zayıflama için kullanılabilen aletlerdendir. Kilo almanın altında yatan temel sebep fazla kalori almak – az kalori harcamaktır. Kullanılan kalori miktarını artırmayla beraber, bunu trend haline getirmeyle beraber kilo verme süreci de başlayacaktır.

Kilo vermek için diyet yapmak kadar önemli olan bir diğer nokta spor egzersizleridir. Monoton spor egzersizlerinin uzun süreler boyunca sürdürülmesi ise imkansıza yakındır. Kişi istese de istemese de bir noktada motivasyonunu kaybetmekte, diyet ile devam ettirdiği süreci sekteye uğratmaktadır. İşte bu motivasyon kaybını önlemenin yolu da eğlenceli sporlardan ve spor aletlerinden geçmektedir. Eğlenceli spor aletlerinin başında da trambolin gelmektedir.

Trambolin güçlü yaylar ile sabit bir zemine bağlanan elastik bir yapıdır. Yer çekiminin ve fiziki kuvvetin etkisiyle kişiyi havaya fırlatmakta ve düşmesiyle beraber de yakalamaktadır. Oldukça eğlencelidir ve harcattığı efora oranla çok uzun süreler yapılabilir. Kapalı ve açık alanlarda icra edilebiliyor olması da büyük bir avantajdır.

Trambolin ile verilebilecek kiloların miktarı zıplarken yapılan hareketlerle ve zıplama hareketinin ne kadar süre ile devam ettirildiği ile alakalıdır. Ortalama olarak yarım saat boyunca devam ettirilen, değişik kasların çalıştırıldığı bir süreç sonunda yaklaşık olarak üç yüz kalori vermek mümkündür. Eğer alınan kaloriler de kontrol edilir, sağlıklı beslenme süreci devam ettirilirse bunun aylık iki – üç kiloya denk geldiği söylenebilir. Yani trambolin ortalama bir uygulama temposuyla ayda iki ya da üç kilo verdirebilmektedir. Hareketlerin çeşitlendirilmesi, daha profesyonel hale gelmesi ve egzersizlerin uzatılması ile daha fazla kilo verilmesi de mümkündür.

Trambolin ile Ne Kadar Kalori Yakılır?

Ortalama olarak yarım saatlik bir trambolin antrenmanı 120 kalori harcamayı sağlar.

Sadece zayıflamak isteyenlerin yanı sıra büyüme dönemindeki çocuklar için de kullanımı tavsiye edilmektedir. Çocukların kemik ve kas koordinasyonunu güçlendirerek denge konusunda yardımcı olur. Bu antrenmanın çocuklara çeviklik ve dayanıklılık kazandırdığı belirtilmiştir. Her sporda olduğu gibi küçük riskler bunda da mevcut. Ancak bugüne kadar yapan bireylerde ciddi sorunlar yaşanmamış, ufak burkulma ve nadiren çatlaklar görülmüştür.

Diğer egzersizlere kıyasla kalp ve damar sağlığına karşı etkin bir koruma sağlar.

Yaşlı bireylerde, özellikle denge konusunda sıkıntı yaşayanlarda hafif ve kontrollü yapılan trambolin egzersizinin etkili olduğu bunun yanında denge kontrolü sağlamakta yararlı bulunduğu tespit edilmiştir.

Trambolinde Zıplamanın Faydaları Nelerdir?

Vücut kaslarımızın büyük bir bölümü zıplama hareketine uygun olarak evrim geçirmiştir. Bu hareketi yaşamımızın birçok alanında kullanmaktayız. Düzenli olarak, trambolin kullanarak yaptığımızda ise zıplama yani sıçrama hareketinin faydalarını çok daha derinden hissetmekteyiz. Hem kilo verme hem güçlenme hem de motivasyon kazanma anlamında oldukça faydalı olan zıplama hareketinin diğer faydalarını ise şu şekilde sıralamak mümkündür:

  • Uygun tempoda icra edilen zıplama hareketi sonrasında kalbin çalışma hızı yüzde otuz kadar artmaktadır. Bu da kalbi ve damarları daha sağlıklı hale getirmekte; tıkanma riskini ortadan kaldırmaktadır. Otuz dakikalık bir zıplama egzersizi, bir saatlik bir koşma egzersizine denktir.
  • Kalp atış hızının artmasıyla beraber solunum hızı da artıyor. Vücuda giren oksijenin normalden daha fazla olması sayesinde baş ağrısı, doku ağrıları tamamen ortadan kalkıyor. Migrenin hafiflemesi sağlanıyor.
  • Strese ve sinire sahip olan sürecin dengelenmesini, bunların ortadan kalkmasını sağlıyor.

Bunlara ek olarak onlarca farklı faydadan da bahsetmek mümkündür. Diyetisyenler, spor antrenörleri ve diğer bazı uzmanlar çocukluktan itibaren trambolin üzerinde sıçrama hareketinin yapılmasını; bunun düzenli olarak yapılmasını tavsiye ediyor. Bu sayede vücudun daha efektif bir gelişim göstereceği söyleniyor.

Trambolin Öncesi Isınmanın Önemi

Trambolin eğlenceli olmasının yanında bazı riskler de içeriyor. Bu sebeple sağlık problemi yaşayan bireyler bir eğitmen kontrolünde destek alarak kullanmalıdır. Her sporda olduğu gibi harekete geçmeden önce ısınma yapmak çok önemlidir. Trambolin ani hareketlere ve vücudun ani ısınmasına sebep olacağından fiziksel zarar görmemek için öncesinde yapılacak ısınma hareketleri önem taşır.

Trambolin Vücutta Hangi Bölgeleri Çalıştırır?

Zayıflamak için kullanılabilecek yöntemlerin sınırı yoktur ancak tüm bu yöntemlerin kesiştiği temel nokta kasları çalıştırmaktır. Trambolin kullanımı sırasında da yapılan hareketlere veya zıplama yani sıçrama hareketinin şiddetine göre birçok kas çalışır. Esasen, trambolin kullanımına hakim olan insanların her türlü kas yapısını çalıştırması söz konusudur. Özel hareketler ile birlikte başta bölgesel yağlanmalar olmak üzere vücudun genelindeki tüm kilo problemlerine trambolin ile çözüm bulmak mümkündür. Hem kasları çalıştırmak hem de motivasyon sağlamak, eğlenmek için trambolin oldukça faydalı bir alettir. Trambolin ile uzun süreler boyunca icra edilebilen sıçrama hareketinin vücuda olan etkilerini şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Vücudun mikroplarla olan savaşında önemli olan bazı yapıların dolaşım hızını artırır. Bu sayede kas dokuları çalışırken vücudumuz olumsuz bazı etkilerden korunur.
  • Başta kalp kası olmak üzere, vücuttaki tüm kaslar çalıştırılır. Ayak bilekleri, alt bacak kasları, üst bacak kasları, kalça kasları, karın kasları, omuz kasları ve boyun kasları bunlara örnek olarak verilebilir. Ayrıca kalp kasının çalışma hızının artmasından dolayı metabolizma hızı da artar. Böylece ilgili bölgelerdeki yağ dokularının yakılma hızı artar.
  • Kas dokularının çalışması, yağ dokularının yakılması kadar önemli olan bir diğer husus ise sıçrama hareketi sayesinde kemikler güçlenmektedir. Kalsiyum kullanımının artmasıyla beraber kemik yoğunluğu da fark edilebilir oranda artmaktadır.
  • Sonuç olarak sıçrama hareketi oldukça faydalı, haftanın en az üç günü icra edilmesi gereken bir harekettir. Bu hareketi olabildiğince uzun süre, sağlıklı şekilde yapmanın yolu da trambolinden geçmektedir.

Zaman içerisinde, trambolin kullanımına alışılmasıyla birlikte belirli bölgelerin daha fazla çalıştırılması, daha az çalıştırılması, uygun şekilde çalıştırılması gibi avantajlar da ortaya çıkacaktır. Zıplama şiddetinin ayarlanması ve pozisyonun ayarlanmasıyla bu süreçler tamamen düzene girecektir.

Trambolin ile Ne Kadar Kilo Verebilirim?

Konu zayıflamak olduğunda kalori harcamanızı sağlayabilecek her türlü alet ve spor zayıflamak için kullanılabilmektedir. Pek akla gelmese de, çocukların oyuncağı gibi görülse de trambolin de zayıflama için kullanılabilen aletlerdendir. Kilo almanın altında yatan temel sebep fazla kalori almak – az kalori harcamaktır. Kullanılan kalori miktarını artırmayla beraber, bunu trend haline getirmeyle beraber kilo verme süreci de başlayacaktır.

Kilo vermek için diyet yapmak kadar önemli olan bir diğer nokta spor egzersizleridir. Monoton spor egzersizlerinin uzun süreler boyunca sürdürülmesi ise imkansıza yakındır. Kişi istese de istemese de bir noktada motivasyonunu kaybetmekte, diyet ile devam ettirdiği süreci sekteye uğratmaktadır. İşte bu motivasyon kaybını önlemenin yolu da eğlenceli sporlardan ve spor aletlerinden geçmektedir. Eğlenceli spor aletlerinin başında da trambolin gelmektedir.

Trambolin güçlü yaylar ile sabit bir zemine bağlanan elastik bir yapıdır. Yer çekiminin ve fiziki kuvvetin etkisiyle kişiyi havaya fırlatmakta ve düşmesiyle beraber de yakalamaktadır. Oldukça eğlencelidir ve harcattığı efora oranla çok uzun süreler yapılabilir. Kapalı ve açık alanlarda icra edilebiliyor olması da büyük bir avantajdır.

Trambolin ile verilebilecek kiloların miktarı zıplarken yapılan hareketlerle ve zıplama hareketinin ne kadar süre ile devam ettirildiği ile alakalıdır. Ortalama olarak yarım saat boyunca devam ettirilen, değişik kasların çalıştırıldığı bir süreç sonunda yaklaşık olarak üç yüz kalori vermek mümkündür. Eğer alınan kaloriler de kontrol edilir, sağlıklı beslenme süreci devam ettirilirse bunun aylık iki – üç kiloya denk geldiği söylenebilir. Yani trambolin ortalama bir uygulama temposuyla ayda iki ya da üç kilo verdirebilmektedir. Hareketlerin çeşitlendirilmesi, daha profesyonel hale gelmesi ve egzersizlerin uzatılması ile daha fazla kilo verilmesi de mümkündür.

Trambolin ile Ne Kadar Kalori Yakılır?

Ortalama olarak yarım saatlik bir trambolin antrenmanı 120 kalori harcamayı sağlar.

Sadece zayıflamak isteyenlerin yanı sıra büyüme dönemindeki çocuklar için de kullanımı tavsiye edilmektedir. Çocukların kemik ve kas koordinasyonunu güçlendirerek denge konusunda yardımcı olur. Bu antrenmanın çocuklara çeviklik ve dayanıklılık kazandırdığı belirtilmiştir. Her sporda olduğu gibi küçük riskler bunda da mevcut. Ancak bugüne kadar yapan bireylerde ciddi sorunlar yaşanmamış, ufak burkulma ve nadiren çatlaklar görülmüştür.

Diğer egzersizlere kıyasla kalp ve damar sağlığına karşı etkin bir koruma sağlar.

Yaşlı bireylerde, özellikle denge konusunda sıkıntı yaşayanlarda hafif ve kontrollü yapılan trambolin egzersizinin etkili olduğu bunun yanında denge kontrolü sağlamakta yararlı bulunduğu tespit edilmiştir.

Trambolin Kimler İçin Sakıncalıdır?

Trambolin ile kilo vermek yani zayıflamak pek tercih edilmese de oldukça etkili bir yöntemdir. Ülkemizde yeni yeni popüler olmakla birlikte Dünya’da çok uzun süreler kullanılmaktadır. Esasen tek bir başına bir yöntem olmaktan ziyade, akıllıca planlanmış spor egzersizlerinin bir parçası olarak kullanılmaktadır. Kişinin, kaybolan motivasyonunu toplamasının en güzel araçlarından bir tanesidir. Motivasyon unsurunun sağlanmasıyla beraber hem diyet hem de spor süreci desteklenmektedir. Aynı zamanda da kalori yakılmaya devam etmektedir. Yani zayıflama sürecinde destekçi olarak trambolini kullanmak oldukça akıllıcadır.

Her ne kadar güzel olsa da bazı insanlar için trambolin kullanımı sakıncalı olabilmektedir. Net çizgiler olmasa da sakıncaları ortaya çıkan temel durum trambolinin yapısı, dayanım seviyesi, zıplama hareketinin etkileri, havadayken bilinç kaybına yönelik kaygılar olarak öne çıkmaktadır.

  • Bilindiği üzere trambolin denge aletidir. Yani denge ile alakalı fizyolojik ya da psikolojik sorunu olan insanların trambolin kullanması oldukça sakıncalıdır. Belirli bir merkezden yapılan zıplama hareketinde, inerken doğru merkezi tutturamamak sonucu ciddi yaralanmalar ortaya çıkabilir.
  • Belirli bir merkezden uzağa düşmek kadar tehlikeli olan bir başka durum, ters şekilde düşmektir. Zemin her ne kadar elastik olsa da kol veya bacağın ters bir şekilde gelmesi halinde kırıklar ile karşılaşılabilir.
  • Zıplama hareketinde oldukça dikkat olmak gerekmektedir. Eğer gereğinden fazla kuvvet uygulanırsa, kapalı alanlarda tavana çarpma gerçekleşebilir.
  • Şeker hastalığı, metabolizma hastalıkları bilinç sürecini etkisi altına alabilmektedir. Zıplama hareketinden dolayı havadayken bilincin kaybolması durumunda trambolinden düşmek söz konusu olabilmektedir. Yani bu hastalıklara sahip insanlar oldukça dikkatli olmalı, mümkünse trambolin kullanmamalıdır.

Genel olarak ilgili durumlara hassasiyeti olan insanlar için trambolinin kullanımı sakıncalıdır. Küçük yaşta olanların da bir ebeveyn gözetiminde trambolin kullanması tavsiye edilmektedir.

WhatsappInstagram