Yeşil Çay ile Zayıflama


Yeşil Çay ile Zayıflama

Çay, kültürümüzde geniş bir yer kaplamakta ve gün geçtikçe çeşitleriyle de adından sıkça söz ettirmektedir. Yeşil çay da bunların içinde şüphesiz en çok duyduğumuz. Şöyle arkamıza yaslanıp dinlenirken keyifle yudumladığımız bu çayın vücuda birçok etkisi vardır.

Yeşil Çayın Faydaları

Cildi içten beslemek tabi ki önemli, ancak bunun dışa yansımasını da görmek isteriz. Parlak ve pürüzsüz bir ten, ışıldayan saçlar, fit görünüm, estetik gülüşler hepimizin hakkı. Bu çay tüm bunlara etki edebilecek nitelikte.

Düzenli tüketildiği takdirde hazmı kolaylaştırır, obeziteden korur ve özefagus, mide kanserlerine karşı etkilidir.

Sağlıklı ve dengeli beslenmenin altın kurallarından biri yeterli sıvı tüketimidir. Günlük önerilen 2-3 litre sıvı tüketimi kimileri için fazla, içmesi zor gelen veya unutulan bir alışkanlıktır. Oysaki daha keyifli hale getirmek te sizin elinizde! İçeceğiniz suya ilave edeceğiniz yeşil çay poşetleri belki size farklı bir alternatif sunar. Ekstra kullanacağınız meyve, salatalık, limon dilimleri de bu unutulan veya zor gelen alışkanlığı size daha rahat kazandırabilir.

Yeşil Çay Zayıflama Etkisi

Yeşil çayın etkileri oldukça geniş olmasına rağmen en dikkat çeken yanı zayıflatıcı etkisinin olup olmadığı konusudur. Yeşil çayda bulunan polifenolik bileşenler termojenik etkiyi arttırarak metabolizmayı hızlandırır. Sabah içilen 1 fincan yeşil çay ile de içindeki kafein sayesinde güne daha dinç başlamanız mümkün olacaktır.

Günde içilen 2-3 fincan yeşil çay metabolizmayı hızlandırarak yağ yakımını destekler, toksin ve ödem atmada işe yarar. Aynı zamanda yeşil çayın içerisindeki kateşinin kalori yakımını arttırıp, bel çevresindeki yağları azalttığına dair araştırmalar da yapılmıştır.

Zayıflatıcı etkisini birkaç bileşimle daha etkili hale getirebilirsiniz.

Diyette Yeşil Çay Tüketimi Nasıl Olmalıdır ?

Diyet yapılan dönemler, sağlıklı beslenmenin hayat tarzı haline getirildiği dönemlerdir. Diyet yaparken vücuda alınacak her türlü katı ve sıvı besinin ciddi bir incelemeden geçmesi gerekir. Faydaları, zararları ve kalori değerleri açısından değerlendirmeler yapılmalıdır. Günümüzde diyet denilince akla gelen ilk içecek yeşil çay olmaktadır. Oldukça faydalı olması, diyetlerde kilo vermeyi kolaylaştırması gibi etmenlerden dolayı günlük tüketimi tavsiye edilmektedir.

Yeşil çay aktif bazı bileşenleri sayesinde metabolizmaya müdahale etmektedir. Müdahaleden sonra metabolizma olması gerekenden hızlı çalışarak vücutta depolanan yağları yakmakta; bunun sonucu olarak da uzun vadede yağ dokusundan kilo kaybedilmektedir. Yani yeşil çay kilo verilmesini sağlayacak süreci tetiklemektedir. Oldukça faydalı olmasının yanında fazla tüketildiği vakit ise çeşitli olumsuz durumları ortaya çıkarabilmektedir. Özellikle diyet yapılan dönemlerde fazla tüketimi ciddi sorunlar ortaya çıkarabilir. Bu sebepten ötürü diyet dönemlerinde yeşil çay tüketimine azami özen gösterilmesi gerekmektedir.

Protein, karbonhidrat ya da dengeli diyet fark etmeksizin sıvı alımının yapılması gerektiğinde ilk akla gelen su olmalıdır. Eğer su tatmin etmiyorsa yapılabilecek ikinci şey yeşil çay tüketimidir. Kilo verme sürecini desteklemesi için günde üç fincan yeşil çay tüketimi oldukça olumludur. Bu sayının üzerine çıkan durumlarda ise olumsuz durumların gelişme riski artmaktadır.

Diyetlerde yeşil çay tüketimi genelde kahvaltıda bir fincan, öğle yemeğinden sonraki ara öğünde bir fincan ve akşam yemeğinden sonra bir fincan şeklinde yapılmalıdır. İsteğe göre öğle yemeğinden sonraki ara öğünde tüketilen bir fincan yeşil çay akşam yemeğinden sonraki sürece kaydırılabilir. Böylece en çok yağ yakımı yapılan uyku vaktine daha efektif bir şekilde girilebilir. Akşam öğününden sonra yapılacak iki fincan yeşil çay tüketimi sayesinde olması gerekenin yaklaşık yüzde yirmi fazlası yağ yakılabilir.

Kimler Yeşil Çay İçmelidir ?

Diyet ya da sağlıklı yaşam denilince akla ilk gelen şeylerden bir tanesi bitki çaylarıdır. Ülkemizde bitki çaylarının farklı çeşitleri pek bilinmese de yeşil çay çok iyi bilinmektedir. Ülkemizin genel çay tüketimini oluşturan siyah çaydan sonra belki de en çok tüketilen çay çeşidi yeşil çaydır. Yeşil çay oldukça faydalı bir içecektir. Özellikle doğru zamanda tüketildiğinde vücudun yağ yakmasını sağlayarak kilo verdirmektedir. Genel olarak ise vücudu toksinlerden temizlemektedir. Yeşil çayın vücuda olan faydalarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Yeşil çayın kan şekerini kontrol altında tutmak gibi bir özelliği vardır. Şekersiz tüketilmesi zaruridir. Bu şekilde tüketildiğinde içerisindeki aktif maddelerin insülinin etkisi artırmaktadır.
  • Yeşil çayın yemeklerden sonra tüketilmesi halinde bağırsakların kolesterolü emme hızı yavaşlar. Çoğu zaman ise kötü kolesterolün büyük bir bölümü emilmez. Emilme gerçekleşmiş ise de yeşil çay sayesinde kötü kolesterol düşürülerek iyi kolesterol desteklenir.
  • Yeşil çayın cilt sağlığı üzerinde ciddi bir etkisi vardır. Hücre yenilenmesine, içerisindeki aktif maddeler sayesinde katkıda bulunur. Saçların tamir edilmesi, gözeneklerin daraltılması, ciltteki lekelerin yok edilmesi gibi olumlu bazı etkileri bulunmaktadır.
  • Yeşil çay tüketildikten sonra içerisindeki aktif maddeler kana karıştığında metabolizma olması gerekenden daha hızlı çalışmaya başlar. Eğer bu aşamada kalori alımı yapılmazsa vücut önceden depoladığı yağ dokularını yakmaya başlar. Yani bu etki sayesinde yeşil çay kilo verdirir.
  • Vücuttaki sert dokuların sağlığına kavuşmasında etkilidir. Başta kemik dokuları olmak üzere dişlerin de sağlığına kavuşmasını, korunmasını sağlar. Özellikle ağızdaki bakteri oluşumlarını engelleyerek ağız kokusunun oluşma sürecini baltalar.
  • Kan damarlarının esnekliğini sağlayan hücreleri destekleyerek damar tıkanıklığının önüne geçer. Kalp sağlığını da koruduğu bilinmektedir.
  • Bağırsakların sağlığının korunmasında oldukça etkilidir. Ağır besinlerin tüketilmesinden sonra içilen yeşil çay sayesinde sindirim hızlanmakta ve rahatlamaktadır.

Yeşil çayın faydaları olduğu gibi zararları da vardır. Bu zararların yeşil çayın zamansız veya aşırı tüketiminden dolayı kaynaklanır. Yeşil çayın zararlarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Uyku düzenini bozabilir. Özellikle akşam vakitlerinde tüketildiğinde uyumayı zorlaştırır.

  • İçerisindeki aktif maddelerin fazla alınmasına bağlı olarak sinir sistemini etkileyebilir. Eğer var ise stresi ve depresyonu destekler. Sebepsiz sinirlilik halini ortaya çıkarabilir.

  • Aşırı tüketilmesinden dolayı bağırsaktaki enzimleri fazlaca harekete geçirebilir. Bunun sonucu olarak da ishal ortaya çıkabilir. Mideyi etkilemesi durumunda ise mide asidi yemek borusuna doğru hareketlenebilir. Ağrı ve bulantı hissedilebilir. Unutulmaması gereken nokta, yeşil çay kararında tüketilmediği takdirde olumsuz etkilerin ortaya çıkıyor oluşudur. Faydalarından ve zararlarından hareketle şu kişilerin yeşil çay tüketmesi gerektiğini söyleyebiliriz:

  • İnsülin direnci olanlar veya diyabet hastaları,

  • Kolesterol hastaları,

  • Cildinde sorunlar olanlar,

  • Saçı cansız olanlar veya dökülenler,

  • Kilo vermek isteyenler,

  • Kemik ve eklem ağrısı çekenler,

  • Ağız kokusu sorunu ile uğraşanlar,

  • Bağırsak sorunları yaşayanlar,

  • Kalp – damar hastalığı olanlar veya riskini düşürmek isteyenler.

Yani çok geniş bir skalada yeşil çay tüketiminin yapılması faydalıdır. Herkesin günlük en az bir fincan yeşil çay içmesi tavsiye edilir. Üç fincandan sonrası ise aşırı tüketime girmektedir.

Zayıflatıcı Yeşil Çay İksiri

Zayıflatıcı Yeşil Çay Malzemeleri

  • Yarım litre kaynar su,
  • 2 Tatlı kaşığı yeşil çay,
  • Yarım limon,
  • 1 Şişe maden suyu

Zayıflatıcı Yeşil Çay Hazırlanışı

Yarım litre kaynar suya çayı atıp demlenmesini bekliyoruz. Limonun suyunu biraz sıkarak suya ilave ediyor ve kendisini de içine atıyoruz. Üzerine 1 şişe maden suyuyla çayı hazır hale getiriyoruz. Düzenli içildiğinde yağ yakımına yarımcı olacak ve zayıflamayı kolaylaştıracaktır.

Böylelikle günlük önerilen sıvı tüketiminize yaklaşmış olacak, sağladığı diğer yararlarla da vücudunuza yapacağınız sayısız iyiliklerden bir kaçını gerçekleştirmiş olacaksınız.