Yürüyüşle Zayıflama


Yürüyüşle Zayıflama

Yürüyüş günlük hayatta en sık yapılan aktivitelerden olmasına rağmen her zaman kilo kaybettirmeyebilir. Dışarıda alış veriş için gezmek, ağır tempoda yürümek zayıflama konusunda işinize yaramayacaktır. Yürüyüş yaparken de dikkat edilecek bazı noktalar vardır.

Her zaman aynı yerde ve aynı şekilde yürüyüş yapmak bir zamandan sonra bedeninizi alıştıracak ve kilo kaybı yavaşlayacaktır. Bunun önüne geçmek için farklılıklar yaratılabilir. Bedeninize bazı oyunlar oynayabilirsiniz. Bileklere minik ağırlıklar bağlayarak yürüyüş yapmak, her zaman gittiğiniz mekanları değiştirmek ve yürüyüş parkurunuzu zorlaştırmak küçük değişiklikler yaratabilir.

Dikkat Edilmesi Gerekenler

Yürüyüş esnasında önce ağır sonra hızlı ve tekrar ağır tempoda hız değiştirmek bedeni şaşırtacağından kilo verme sürecinde fayda sağlayacaktır.

Zorlama ve uzun adımlar atmamaya özen göstermelisiniz. Adımlar doğal olmalı, ne çok geniş ne de çok küçük adımlar atılmamalıdır. Bu zorlama durumlar kalori yakmayı azaltacaktır.

Bacak kaslarınız gevşek halde olup, dizler kasılmamalıdır. Kollar 90 derece vücuda yakın olarak hareket ettirilmelidir. Yürüyüş rutininizi aralıklarla değiştirmek için küçük notlar tutabilirsiniz. Ortalama olarak 2-3 haftada değişikliğe gidilebilir.

Yürüyüş yaparken özen gösterilmesi gereken en önemli konulardan biri de rahat ve mevsimine uygun, pamuklu hafif kıyafetler tercih etmektir. Doğru orantılı olarak yürüyüş kalitenizi etkileyen önemli bir unsurdur. Aynı şekilde ayakkabı seçiminiz de çok önemlidir. Ayağınızı rahatsız edecek, acıtacak, yürüyüşe uygun olmayan ayakkabılar seçmek aktif bir yürüyüş sağlayamaz.

Yürüyüş yapan kişilerin dikkat etmesi gereken konulardan bir tanesi de kilo verme sürecinde size en çok fayda sağlayacak etmenlerden bir tanesi olan sudur. Su tüketimini arttırmanıza özen gösteriniz.

Faydaları Nelerdir?

Yürüyüş yapmak hem fiziksel hem ruhsal hem de mental açıdan birçok fayda sağlamaktadır. Açık havada yapılan yürüyüş bol oksijen alarak hafızanızı güçlendirmenizi sağlar. Enerjik hisseder, stresinizi atarsınız. Metabolizmanızı ve bedeninizi aktif halde tutar böylece kilo verme sürecinizi hızlandırabilirsiniz. Yürürken eklem ve kaslarınız hareket halinde olacağından çeşitli bölgelerdeki ağrılarınız da kaybolur.

Doğru teknikle yapılacak yürüyüşler sayesinde sıkı bir karına sahip olabilirsiniz. Attığınız her adımda kalçanızın iki tarafında su dolu bardaklar olduğunu hayal edin. Bardaklardaki suları adım atarken taşırıp dökmemelisiniz. Yani kalçanızı yürüyüş yaparken sallamamalısınız. Bu durum kaslarınızı güçlendirerek, daha sıkı ve fit bir karın elde etmenizi sağlayacaktır.

Her gün yapılacak otuz dakikalık yürüyüşler büyük farklar ortaya koyacaktır. Yürüyüş yapmak doğru bölgelerden kilo kaybetmenizi sağlayacaktır.