Zayıflama İpuçları


Zayıflama İpuçları

Kilolarınızdan şikayetçisiniz ve zayıflamaya karar verdiniz. Ancak nerden başlamanız gerektiğini bilmiyorsunuz. İşte bu yazımda sizlere tamda bundan bahsedeceğim. Hayatınızda yapacağınız küçük değişikliklerde nasıl diyet yapmadan kilo verebileceğinizi göreceksiniz. Bu yöntemleri uygulayarak hem hayatınıza kalıcı sağlıklı alışkanlıklar kazandırmış olacaksınız hem de bir daha kilo almayacaksınız. Peki nasıl olacak nelere dikkat edeceğiz diyorsanız aşağıdaki maddeleri dikkatle okumanızı tavsiye ederim.

  • Kahvaltı alışkanlığı edinin. Bilindiği üzere kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Genelde insanlar kahvaltı yapmaktan imtina ederler. Bunun sebebi de uyku sersemliğidir. Diyet listelerini detaylı olarak incelediğinizde, günlük bazda almanız gereken kalori miktarının büyük bölümünün kahvaltıda alındığını görürsünüz. Bunun sebebi sindirimin gün boyunca sürdürülmesi ve akşama yani hareketsiz olunan saatlere bir şey bırakılmaması gerektiğidir. Kahvaltı, ara öğünler ve öğle yemeği kilo vermek isteyenlerin en çok önem vermesi gereken öğünlerdir.

  • Yağlı poğaçalar börekler beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeğinden yapılmış yağsız tostları tercih edin. Yağ kilo vermek isteyenlerin baş düşmanlarından bir tanesidir. Vücuda alınan fazla kalori yağa dönüştürülerek vücudun belirli bölgelerinde depolanır. Kalori alımının az olduğu günlerde ise buradan yakılarak enerjiye çevrilir. Tüm bu süreç dahi enerji yakar. Vücuda doğrudan yağ almak ise vücut yağlanmasını doğrudan artırır. Ayrıca yağlı gıdaların sindirilmesi hele karbonhidrat ile birleştiğinde oldukça zordur.

  • Besinleri iyice çiğnemeden yutmayın . Unutmayın doyma hissi 20 dakika içinde gelecektir. İyi çiğnemek mideye düşen işi büyük oranda azaltırken aynı zamanda acıkma hissinin de ortadan kalkmasını sağlar. Hızlı ve çok yemenin asıl sebebi tüketilen besinlerden alınan doyma sinyalinin olağandan geç iletiliyor olmasıdır. İlk tüketilen besinden sonra doymaya dair sinyallerin ortaya çıkması belirli bir süre alır. Bu sinyaller gelmediği için kişi hala aç olduğunu sanarak fazlaca yemek tüketir. Bu senkronizasyon hatasından kaynaklanan sürenin çok fazla çiğneyerek atlatılması fazla besin tüketiminin önüne geçer.

  • Meyvelerin suyunu değil kendisini tercih edin ve kabukları ile birlikte tüketin. Meyve sularının birçoğu meyvenin yararlı, lifli kısımlarının çöpe gitmesine sebep olur. Eğer kan şekerini dengelemek amacıyla meyve tüketilecekse mutlaka kabuklu meyveler tercih edilmeli. Böylece meyveye dair yararlı olan tüm etmenler vücuda alınabilir.

  • Meyvelerin üzerine tarçın ekleyin , kan şekeriniz dengede kalsın. Tarçın diyetlerin vazgeçilmez baharatlarından bir tanesi olarak karşımıza çıkar. Bunun sebebi tokluk hissinin oluşmasını sağlaması, açlık hissini büyük oranda bastırabilmesi, tokluk hissinin uzun süre sağlanabilmesi ve içerdiği antioksidanlardır. Tüm bu sebeplerin birleşiminden dolayı tarçının bol bol tüketilmesi gerekir. Bunu yapmanın en iyi yolu da diğer besinlerle karıştırmak veya üzerine serpmektir.

  • Peynirlerinizi az yağlı veya light tercih edin. Kaşar peyniri tulum peyniri gibi yağlı peynirlerden kaçının. • Daha önce de bahsedildiği üzere doğrudan yağ tüketimi kilo vermenin önündeki en büyük engeldir. Doyuruculuk açısından oldukça iyi olsa da içerdiği kalori miktarının oldukça fazla olmasından ve yavaş sindirilmesinden ötürü yağlı besinler ve özellikle de peynirler tüketmekten kaçınılması gerekir.

  • Sütlerinizi ve yoğurtlarınızı yarım yağlı ve kaymaksız tercih edin. Aynı yağ tüketimi konusunda olduğu gibi kaymak tüketiminde de bazı sorunlar bulunur. Bunlardan başlıca olanı kaymağın içerdiği kalori miktarının oldukça fazla olmasıdır.

  • Yemeklerin suyunu tüketmeyin.

  • Beyaz ekmek yerine tam buğday veya çavdar ekmeği tüketin. Beyaz ekmek tüm ekmekler arasında belki de diyete en az uygun olan ekmek çeşididir. Sindirim sisteminin düzenli çalışmak için ihtiyaç duyduğu çavdar ve kepek gibi besinlerden arındırılmış halde üretilir. Sindirim sistemini düzenlemek isteyen, lif tüketimini arzulayan bireyler için tam buğday, çavdar ve kepekli ekmekler bulunmaz nimettir.

  • Şeker kullanmayın. Kan şekerinin artması, acıkma hissinin oluşması açısından oldukça kritik öneme sahiptir. Şeker tüketiminin sınırlandırılması aynı zamanda açlık hissinin sınırlandırılması anlamına da gelir. Ayrıca hormon dengesinin sağlanması noktasında da şeker tüketiminin sınırlandırılması önemli bir faktördür.

  • Şekerli ve asitli içecekler yerine haftada bir kez zero kola tercih edebilirsiniz. yerine daha doğal ve sağlıklı içecekler tercih edebilirsiniz. Örneğin az yağlı ayranlar bu konuda biçilmiş kaftandır. Ayrıca doğal maden suları, limonatalar da tercih edilebilir. İçecek tüketimi yapılırken dikkat edilmesi gereken nokta katkı maddesinin olmamasıdır.

  • Kızartmalar yerine ızgara veya haşlama tercih edin. Bilindiği üzere diyet yapanların tercih edebileceği çeşitli pişirme teknikleri bulunur. Bu tercihlerden en sağlıklı olan iki tanesi ızgara ve haşlama teknikleridir. Bunlarda yağ kullanımı olmadığı için oldukça sağlıklı yöntemler olarak öne çıkarlar. Ayrıca pişirirken kullanılan teknik sayesinde besinin değerlerinin büyük bölümü korunabildiğinden ötürü, diyetin tam etkilerinin alınması ve kalori miktarının tutturulabilmesi açısından önemlidir.

  • Yanınızdan su şişenizi ayırmayın. Su tüketimi tokluk hissinin sağlanması, mide hacminin kalori bakımından oldukça düşük olan bir sıvıyla doldurulması, böbrek fonksiyonlarının düzenlenerek toksinlerin vücutların atılması noktasında oldukça önemli bir araçtır. Diyet yapan veya diyet yapmamasına rağmen zayıflamak isteyen herkesin günde iki ile üç litre arasında su tüketmesi gerekir.

  • Besin günlüğü tutun. Oluşturacağınız besin ve besin tüketim günlüğü sayesinde hangi gün ne kadar kalori aldığınızı, bu kalorileri hangi besinleri tüketerek aldığınızı oldukça kolay bir şekilde izleyebilirsiniz. Diyete veya zayıflamaya doğrudan ilgisi olmasa da kişinin moral olarak yüksek olması için besin günlüğünün tutulması oldukça önemlidir.

  • Haftalık hedefler belirleyin. Tüm öğrenme ve iş bitirme tekniklerinin temeli olan parçalara ayırarak tüketme mantığı diyetlerde de geçerlidir. Bir şeyin bütününü öğrenmek ve bitirmek oldukça korkutucu görünebilir. Bu sebepten ötürü öğrenirken veya işlerinizi yaparken kullandığınız tekniği diyetinize uygulayın. Haftalık hedefler koyun ve bu hedeflere uyun. Üç aylık bir diyetin tek amacı olması düşünülemez. Parçalara ayırarak en az on iki hedef belirlediğiniz takdirde oldukça kolay başardığınızı görecek ve moralinizi toplayacaksınız.

  • Asansör yerine merdivenleri kullanın , arabanızı en uzak otoparka park edin veya bir durak önce inip eve \işe yürüyerek ulaşın. Kalori yakımı konusunda böyle ufak hesapları tutmak dahi oldukça fazla işinize yarayacaktır. Günlük yaşantınızda oldukça fazla yürümek; bisiklet kullanmak size verilen kilolar olarak dönecektir.

  • Egzersiz yapmayı sevmiyorsanız her gün dans edin önce 5 şarkı ile başlayın zamanla arttırın. Sıkıcı bir faaliyet gibi görünen egzersizi eğlenceli bir hale getirin. Hem diyetinizi yapın hem sporunuzu yapın hem de dans arkadaşlarınızla sosyalleşin.

  • Tabağınızın boyutunu küçültün . Tabak boyutu küçültmek, tabağa konulan yiyeceklerin miktarını oldukça azaltabilir. Konulan miktar az olsa dahi küçük tabakta oldukça fazla görüneceğinden dolayı psikolojik bir etki sağlanmış olur.

  • Yiyeceğiniz yemekleri bir tabakta birleştirin ve porsiyon kontrolü yapın. Aynı küçük tabak kullanmakta olduğu gibi bir psikolojik etkinin sağlanması için yemeklerin küçük bir tabakta birleştirilmesi önemli bir konudur.

  • Ayna karsısında yemek yemeği tercih edin ,küçük lokmalar halinde yemeğinizi tüketin. • Kişinin ne kadar yediğinizi tezahür etmesi kendini izlemediği sürece mümkün değildir. Küçük tabak, yemek birleştirme gibi şeyler oldukça önemli olsa da kişinin ne kadar yediğini ortaya koymaz. Kişinin kendisini yerken izlemesi, psikolojik olarak fazla kilolarının farkına varmasına sebep olur.

  • Mevsimine göre sebze meyve tüketin. Ne kadar tükettiğiniz kadar tükettiğiniz şeylerin ne kadar sağlıklı olduğu da önemlidir. Bu yüzden her meyvenin, sebzenin ve yiyeceğin mevsiminde olmasına özen gösterin. Örneğin yazın balık, kışın domates yemeyin.

Bu yöntemleri uygulayarak hem sağlıklı alışkanlıklar kazanmış hem de kilo vermiş olacaksınız. Hayallerinize ve hedeflerinize adım adım gitmenize bu küçük adımlar ile başlayabilirsiniz. Kısa sürede değişimi fark edeceksiniz.