Zayıflama Sporları

Yazar: Uzm. Diyetisyen Tuğba Yaprak
Zayıflama Sporları
Zayıflama Sporları

Zayıflama sürecini destekleyen önemli bir etken spor faaliyetleridir. Egzersiz ve spor kavramları aynı değildir. Egzersiz, haftada 3-4 kez yapılan düzenli tekrar edilen hareketlerdir. Ancak spor; rekabet, yarışma, takım veya bireysel olarak kazanma amacı olan faaliyetlerdir. Spor faaliyetlerinin turnuvaları, olimpiyatları, hakemi, federasyonu bulunur. Spor, sağlıklı bir hayatın odak noktalarından biri haline gelmelidir. Vücut için birçok faydası vardır.

Faydaları Nelerdir?

Yaşam standartını arttırarak daha kaliteli bir uyku uyumanızı sağlar. Yüksek tansiyon, kalp rahatsızlığı, kolesterol, kalp-damar hastalıkları, akciğer rahatsızlıklarına yakalanma riskini azaltır. Kasların oksijen kapasitesini arttırır, kalpte çarpıntı riskini azaltır. Hamilelikte görülebilecek çeşitli sıkıntıları önler. Vücut ısısının kontrolünü sağlar, sıcağa ve soğuğa karşı tahammülü arttırır. Stresi azaltır, daha zinde ve rahat düşünmeyi sağlar. Çeşitli kanser çeşitlerinin görülme riskini azaltır. Beden pozisyonu için doğru duruşu sağlar. Eklem ve omurilik rahatsızlıklarının önüne geçer, kireçlenme, romatizma, kemik erimesi gibi birçok fiziksel soruna engel olur. Yüksek tansiyon için ilaca gereksinimi azaltır. Yağsız vücut kütlesinin korunmasını sağlar.

Çabuk acıktırarak besin tüketiminizi arttırır ancak kalori dengesini ayarlar. İleriki yaşlarda ortaya çıkabilecek obezite, kardiyovasküler hastalıklardan korur.

İyi bir fiziksel görünüş, zinde bir yaşam, yorgunluğa dirençli, daha verimli bir iş hayatı, psikolojik açıdan sosyal bir çevre ve hayatın her alanından zevk alınabilecek fırsatları yaratır.

Sayılabilecek daha birçok faydası bulunmakla beraber zayıflama konusunda da önemli destek sağlar. Ancak yapılan spor ne olursa olsun direkt olarak zayıflatmaz. Hareket etmek vücudu hızla ısıtır ve terlemeyi sağlar. Terleme yoluyla kaybedilen su vücutta hafiflemeye neden olur.

Vücudu sıkılaştırır ve kaslar arası uyumu sağlar. Selülite karşı koruyucudur.

Aeorobik, jimnastik gibi sporlar vücudu sıkılaştırır ve incelme sağlar.

Koşu, bisiklet, yüzme, dans gibi sporlarda kalori yakımını arttırarak kilo vermeye destek olur. Özellikle zumba gibi aktivitelerle dansı kendinize indirgeyebilir ve evde rahatlıkla deneyebilirsiniz.

Mutlaka bir spor salonuna yazılmaya veya çeşitli aletleri edinmeye gerek duymadan evde, açık havada, park ve bahçelerde imkanları kendiniz yaratabilirsiniz.

En çok zayıflatan spor yaparken zevk duyduğunuz, istikrarlı devam ettiğiniz ve size uygun spordur.

Faydaları Nelerdir?

Yaşam standartını arttırarak daha kaliteli bir uyku uyumanızı sağlar. Yüksek tansiyon, kalp rahatsızlığı, kolesterol, kalp-damar hastalıkları, akciğer rahatsızlıklarına yakalanma riskini azaltır. Kasların oksijen kapasitesini arttırır, kalpte çarpıntı riskini azaltır. Hamilelikte görülebilecek çeşitli sıkıntıları önler. Vücut ısısının kontrolünü sağlar, sıcağa ve soğuğa karşı tahammülü arttırır. Stresi azaltır, daha zinde ve rahat düşünmeyi sağlar. Çeşitli kanser çeşitlerinin görülme riskini azaltır. Beden pozisyonu için doğru duruşu sağlar. Eklem ve omurilik rahatsızlıklarının önüne geçer, kireçlenme, romatizma, kemik erimesi gibi birçok fiziksel soruna engel olur. Yüksek tansiyon için ilaca gereksinimi azaltır. Yağsız vücut kütlesinin korunmasını sağlar.

Çabuk acıktırarak besin tüketiminizi arttırır ancak kalori dengesini ayarlar. İleriki yaşlarda ortaya çıkabilecek obezite, kardiyovasküler hastalıklardan korur.

İyi bir fiziksel görünüş, zinde bir yaşam, yorgunluğa dirençli, daha verimli bir iş hayatı, psikolojik açıdan sosyal bir çevre ve hayatın her alanından zevk alınabilecek fırsatları yaratır.

Sayılabilecek daha birçok faydası bulunmakla beraber zayıflama konusunda da önemli destek sağlar. Ancak yapılan spor ne olursa olsun direkt olarak zayıflatmaz. Hareket etmek vücudu hızla ısıtır ve terlemeyi sağlar. Terleme yoluyla kaybedilen su vücutta hafiflemeye neden olur.

Vücudu sıkılaştırır ve kaslar arası uyumu sağlar. Selülite karşı koruyucudur.

Aeorobik, jimnastik gibi sporlar vücudu sıkılaştırır ve incelme sağlar.

Koşu, bisiklet, yüzme, dans gibi sporlarda kalori yakımını arttırarak kilo vermeye destek olur. Özellikle zumba gibi aktivitelerle dansı kendinize indirgeyebilir ve evde rahatlıkla deneyebilirsiniz.

Mutlaka bir spor salonuna yazılmaya veya çeşitli aletleri edinmeye gerek duymadan evde, açık havada, park ve bahçelerde imkanları kendiniz yaratabilirsiniz.

En çok zayıflatan spor yaparken zevk duyduğunuz, istikrarlı devam ettiğiniz ve size uygun spordur.

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Spor yapmaya başlamadan önce mutlaka hangi sağlık sorunlarınızın olduğunu ve hangi spor aktivitelerinin size daha uygun olduğunu inceleyiniz.

  • Spor yapan kişiler gün içerisindeki aktiviteleri ile beraber daha fazla kalori yakarlar ve metabolizmalarının daha hızlı çalışması sağlanır ancak bu duruma uygun beslenme düzenini kendilerine yaşam tarzı haline getirmelidirler.

  • Spor yapan kişilerde oluşacak su kaybını vücudun yeterli derecede su alımı ile dengelenmesi gerekmektedir.

WhatsappInstagram