Zayıflama Yöntemleri


Zayıflama Yöntemleri

Zayıflamak kolay gibi görünse de esasında komplike bir sürecin ürünüdür. Vücut ihtiyacından fazla alınan kaloriyi yağ dokularına çevirerek vücutta belli bölgelerde saklar. Zaman içerisinde bu birikme artarak kişinin kilolu görünmesine sebep olur. Zayıflama yöntemleri esasında fazla kalori yakımı ve az kalori alımı üzerine kurulu teknikleri içerir. Tarif edilen zayıflama tekniklerinin tamamı cerrahi müdahaleye gerek duyulmayan cinstendir. Aşağıda tarif edilen yöntemlerin sadece bir ya da birkaç tanesinin uygulanması başarı için yetersiz olabilir. Hayat tarzınıza ve vücudunuza en uygun olanların bir kombiniyle zayıflamaya çalışmanız gerekmektedir.

Yöntemler ile İlgili Bilgiler

  • Su İçerek Zayıflama: Metabolizmanın hızlı çalışması için temel maddelerden bir tanesi su. Vücutta suyun eksik olduğu durumlarda otomatik olarak metabolizma hızı düşüyor ve vücut kaloriyi yakmak yerine depolamaya başlıyor. Durum böyle olunca zayıflamanın anahtarlarından bir tanesi su içmek oluyor.
  • Kahvaltıda Yumurta Tüketmek: Kilo vermenin denkleminin az kalori almak olduğunu söylemiştik. Az kalori almanın yollarından bir tanesi tokluk hissini diri tutmaktır. Kahvaltıda yenilen yumurta gün boyunca size tokluk hissi vererek tekrar yemek yemenize engel oluyor.
  • Kahve Tüketin: Kahve metabolizmanın çalışma hızını arttırıp yağ yakımına önemli ölçüde katkıda bulunuyor. Şekersiz, sütsüz ve kremasız içilen kahve aynı zamanda kalori açısından da oldukça düşük seviyelerde kalıyor.
  • Yeşil Çay Tüketin: İçerisinde bulunan antioksidanlar vücuda girdiğinde otomatik olarak metabolizmanın çalışma hızı artıyor. Yağ yakımına en az kahve kadar yardımcı oluyor.
  • Besinlerinizi Pişirirken Hindistan Cevizi Yağı Kullanın: İçerisinde bulundurduğu maddelerden dolayı metabolizmayı hızlandırırken kalori alımını büyük ölçüde azaltıyor.
  • Şeker Kullanmayı Bırakın: Şeker kalori alımının ve sağlıksız beslenmenin nedeni. Ortalama bir insanın günlük ihtiyacının çok üzerinde şeker tüketmesi beraberinde kilo sorununu da getiriyor.
  • Karbonhidrat Tüketimini Minimum Seviyeye İndirin: Kan şekerinin anlık olarak artmasına sebep olarak açlık hissinin oluşmasını sağlayan karbonhidratlardan uzak durmak oldukça önemli.
  • Planlı Yiyin: Yediğiniz yiyecekleri kayıt altında tutun ve gereğinden fazla kalori almamak için belli bir plan dahilinde besinlerinizi tüketin.
  • Atıştırmalık Alışkanlıklarınızı Değiştirin: Çok acıktığınızda sağlıksız ve kalori açısından yüksek atıştırmalıklar yerine meyve ve sebze gibi sağlıklı atıştırmalıkları tercih edin.
  • Düzenli Spor Yapın: Yağ yakımına en çok katkıda bulunan şey şüphesiz spor egzersizlerini düzenli hale getirmektir. Günlük olarak belli periyotlarda egzersiz yaparak kilolarınızdan kurtulun. Hayatınızı düzene sokun.
  • Lif Ağırlıklı Beslenin: Tokluk hissinin korunmasında ve sindirim sisteminin düzene sokulmasında en başarılı gıdalar lif içeren gıdalardır. Bu yüzden elinizden geldiğince lifli gıda tüketin.
  • Sebze ve Meyve Ağırlıklı Beslenin: Diğer gıdalardan tamamen uzaklaşmayın ancak beslenmenizin ağırlığını meyve ve sebzeye kaydırın. Böylece az kalori ile tokluk hissini sağlayacaksınız.
  • Besinleri Yavaş Tüketin: Yavaş tükettiğiniz besinler daha fazla tokluk hissi yaratıyor. Bu yüzden öğünlerin süresini elinizden geldiğince uzatın.
  • Uykunuzu Düzene Sokun: İyi uyumak hayatınızdan stresin uzaklaşmasına sebep olacağından dolayı olabildiğince deliksiz ve düzenli uyuyun. Stresin uzaklaşması yeme alışkanlıklarınızı kökten değiştirecektir.
  • Protein Ağırlıklı Beslenin: Proteinlerin vücuda girmesi metabolizma hızını muazzam ölçülerde arttırdığından dolayı protein açısından zengin gıdalarla beslenin.

Bilimselliği Kanıtlanmış Zayıflama Yöntemleri

Kilo vermek için uygulanabilecek yüzlerce farklı yöntem olsa da bunlardan çok azı bilimsel temellere dayanmaktadır. Münferit uygulamaların sonuçları bilimselmiş gibi sunulmakta; bu sunumlardan da ticari kazanç elde edilmektedir. Kilo vermek, daha da önemlisi kalıcı şekilde kilo vermek için uygulanabilecek bilimsel yöntemler oldukça sınırlıdır. Bu yöntemlerin belirli bir düzen içerisinde, doktor tavsiyesine dayanacak şekilde uygulanması halinde ise kilo vermemek ya da mevcut kiloyu koruyamamak mümkün değildir. Kısacası, bilimsel olarak kanıtlanmış yöntemler haricindeki yöntemler belirli bir beklenti içinde uygulanmamalıdır. Bilimsel olarak kanıtlanmış kilo verme yöntemleri sayesinde ise uzun sürede kalıcı şekilde kilo vermek mümkündür. Bilimsel olarak kanıtlanmış kilo verme yöntemlerini şu şekilde sıralayabiliriz:

1. Bol Sıvı Tüketimi Yapın

Vücudumuzun çok büyük bir kısmı sıvıdan oluşmakta. Sıvı yalnızca vücut kütlesini oluşturmuyor. Aynı zamanda hücrelerin faaliyetleri üzerinde de belirleyici etkilere sahip. Genel olarak metabolizmanın çalışma hızını belirlediğinden ötürü bol su tüketimi sayesinde metabolizmanın normalden yüzde yirmi daha hızlı çalışması söz konusu. Yetişkin ve ortalama beden ölçülerine sahip bir insanın günlük tüketmesi gereken sıvı miktarı yaklaşık olarak iki litre. Bunun üç litreye çıkarılması halinde metabolizma olması gerekenden hızlı çalışarak fazla kalorileri yakıyor. Sıvı tüketimi yaparken dikkat edilmesi gereken hususların başında asitli sıvıların tüketilmemesi, şekerli sıvıların tüketilmemesi, kafein alımına dikkat edilmesi gelmekte.

2. Öğün İçeriklerini Doğru Belirleyin

Hangi öğünde hangi besinlerin tüketildiği oldukça önemli. Bazı besinler az kalori içermesine rağmen tok tutmakta; bazıları ise bunun tam tersi bir etki oluşturmakta. Günün ilk öğününde kalori açısından fakir ama doyuruculuk açısından zengin olan gıdaların tüketilmesi gerekmekte. Ara öğünlerin de hacim olarak büyük ancak kalori olarak düşük değerlere sahip besinlerden seçilmesi genel olarak kalori alımını sınırlandırmakta. Örneğin sabah kahvaltısında yumurta tüketmek, ara öğünlerde ise yoğurt tüketmek oldukça faydalı olacaktır. Son olarak ise zor parçalanan tahılların kahvaltı ve öğle yemeğinde; kolay parçalanan tahılların ise akşam yemeğinde tüketilmesi genel olarak kan şekerini düzenlemek konusunda daha yararlı olacaktır.

3. Kahve Tüketimini Artırın

Eğer doğru miktarda tüketilirse kahve oldukça faydalı bir diyet içeceğidir. İçerisinde kafein ve çeşitli antioksidanlar bulunmaktadır. Antioksidanlar vücudu desteklerken kafein de metabolizmanın hızını artırmaktadır. Hızı artan metabolizma ise fazladan yağ yakmaktadır. Gün içerisinde iki ya da üç fincan kadar sade kahve içmek kilo verme hızını artıracaktır.

4. Bitki Çayı Tüketimini Artırın

Kafein olarak daha az değerlere sahip olan bitki çaylarının tüketilmesi kilo verme hızını artırmakta; kilo verirken de vücudu güçlendirmektedir. Başta yeşil çay olmak üzere birçok bitki çayı kilo verme hızını yüzde on kadar artırmaktadır. Gün içerisinde beş – on fincan kadar tüketilmelerinde herhangi bir sakınca yoktur. Ayrıca sıvı alımı da bitki çayları yardımıyla sağlanabilir. Özellikle akşam yatmadan önce içilen bitki çaylarının vücudun yağ yakma kapasitesini artırdığı bilinmektedir.

5. Yemeklerinizde Sağlıklı Yağlar Kullanın

Bilindiği üzere diyet denilince akla gelen ilk şeylerden birisi yağ tüketimi olmaktadır. Ülkemizde en sık kullanılan yağlar çiçek yağlarıdır. Ancak bu yağlar fabrikasyondan geçtiği için bir o kadar da zararlıdır. Tüketimin fazla olması kalori alımını maksimum seviyeye çıkarmaktadır. Diyet yapan insanların zeytinyağı, Hindistan cevizi yağı, avokado yağı gibi sağlıklı yağları tüketmesi faydalı olacaktır. Ayrıca kahvaltılarda tereyağı tüketimi sayesinde sağlıklı bir öğün yapılabilir.

6. Her Türlü Rafine Şeker Tüketiminden Kaçını

Günümüzde insanların hızla kilo almasının başlıca sebebi rafine şekerdir. Rafine şeker tüketildikten sonra bağırsaklar tarafından değil, tükürük bezleri tarafından kana karıştırılmaktadır. Sürenin oldukça kısa olmasından dolayı da kan şekeri dengesiz bir biçimde artıp azalmakta; buna bağlı olarak da kişinin açlık hissi sürekli olarak artmaktadır. Eğer sağlıklı beslenmek, kalıcı şekilde kilo vermek istiyorsanız rafine şeker tüketimini tamamen kesmeniz gerekir. Tatlı, şekerli çay ve kahve kesinlikle tüketmemelisiniz. Az miktarda ihtiyacınız olan şekeri ise meyvelerden karşılamalısınız. Ayrıca rafine şekerin yerine kullanılan tatlandırıcıları içeren ve diyet diye pazarlanan her türlü ürünün kullanımından da uzak durmalısınız.

7. Aldığınız Karbonhidratlara Dikkat Edin

Karbonhidrat tüketimi hem fazla kalori almaya sebep olmakta hem de vücudun su tutma kapasitesini artırmaktadır. Sağlıklı beslenme ve diyet dönemlerinde alınan karbonhidrat miktarı kadar karbonhidratı türüne de dikkat edilmelidir. Yavaş parçalanan tam tahılların tüketimi sayesinde hem karbonhidrat ihtiyacı karşılanabilir hem de gereğinden fazla kalori alınmaz. Ayrıca kan şekeri de daha efektif şekilde kontrol edilebilir.

8. Düzenli Olarak Spor Yapın

Kalıcı şekilde kilo vermek için yapılması gerekenlerin başında spor egzersizleri gelir. Vücudun farklı kas gruplarını çalıştırmak, fazla kalorileri yakmak için biçilmiş kaftandır. Uzman bir antrenör ile hazırlanan spor egzersizleri sayesinde uzun vadede kalıcı şekilde kilo vermek mümkündür.

9. Et Tüketimini Sınırlayın, Sebze Tüketimini Artırın

Bağırsakları yoran, bağırsak florasını bozan her türlü besinden uzak durun. Eğer özellikle protein diyeti yapmıyorsanız et tüketimini sınırlayın. Dinlenmiş veya marine edilmiş etleri tüketin. Lif açısından yüksek değerlere sahip olan sebzeleri bol bol tüketin.

Kalıcı Zayıflama Yöntemleri Nelerdir?

Konu kilo vermek olduğunda insanların kafası inanılmaz derecede karışmaktadır. Birçok diyetin ve yöntemin mevcudiyeti bu kafa karışıklığının başlıca sebepleri olmakla beraber irade konusunda sıkıntılar yaşanması da kişilerin azmini kırmakta; onları kalıcı kilo verme yöntemi araştırmaya itmektedir. Hangi yöntemle kilo verilirse verilsin, kilo verme süreci boyunca ve sonrasında iradeli olmak kalıcı kilo vermenin anahtarıdır. Herhangi bir sebepten dolayı vazgeçmek ya da ödüllendirme maksatlı da olsa kaçamak yapmak kalıcı kilo vermeyi engelleyen unsurlardır.

Kalıcı kilo vermek isteyenlerin tek bir yönteme bağlı kalmaktansa bazı kanıtlanmış yöntemlerin bir karışımını uygulaması daha faydalı olacaktır. Bilindiği üzere bel ve basen gibi bölgelerde fazla yağlar depolanmaktadır. Uzun süre hareketsiz bir yaşama sahip olunması durumunda ise bu yağlar erimeye karşı dirençli hale gelmektedir. Düzensiz şekilde yapılan spor egzersizleri veya diyetler ile bu yağların eritilmesi mümkün olmamaktadır. İşte kalıcı kilo yöntemleri tam olarak bu noktada imdada yetişir.

Kalıcı şekilde kilo vermek isteyenlerin yapması gereken en temel şey düşünce tarzlarını ve yaşam tarzlarını değiştirmektir. Kilo vermeyi hayatlarının ve düşüncelerinin merkezine koyanlar genelde kilo vermek konusunda başarısız olmaktadır. Zayıflamayı bir iş olarak görmekten çıkarıp yaşam tarzı haline getirmek gerekmektedir. Bunun içinde kapsamlı bazı değişiklikler yapılması gerekmektedir.

1. Hayatınızın Merkezine Sporu Koyun

Alınan fazla kalorilerin yakılması, vücudun şekle sokulması ve mevcut olan yağ dokularının yakılması ancak spor ile mümkündür. Vücuttaki her kası çalıştırabilen değişik hareketleri de içeren bir spor programının uzman bir antrenör tarafından hazırlanması faydalı olacaktır. Özellikle bölgesel yağlanma için özel olarak geliştirilmiş hareketler uygulanmalı, bölgesel yağlanmalar tamamen eridikten sonra da vücudun tamamını eşit derecede çalıştıracak egzersiz programlarına geçilmelidir. Günlük olarak en az yarım – bir saat arasında spor yapmak kalıcı şekilde kilo vermek için yeterlidir.

2. Organik ve Sağlıklı Besinler Tüketin

Hazır paketli gıdalardan olabildiğince uzak durun. İçerisinde rafine şeker, asit, koruyucu veya tatlandırıcı içeren besinleri tüketmekten vazgeçin. Köylü pazarlarından, köylerden veya butik üretim yapan yerlerden alışverişlerinizi gerçekleştirin. Büyük marketlerde satılan ve diyet etiketi içeren her türlü besinden uzak durun. Elinizden geldiğince evde organik sebze ve meyvelerle yaptığınız yemekleri tüketmeye çalışın. Aşırı yağlı yiyeceklerin tüketimini tamamen kesin. Vücudunuzun ihtiyaçlarına uygun bir beslenme programını uzman diyetisyenden yardım alarak oluşturun.

3. Yemekleri Pişirme Şeklinizi Değiştirin

Kalıcı şekilde kilo vermek için tüketilen besinlerin nasıl pişirildiği oldukça önemlidir. İnsanlar hızlı kilo verdiren diyetlere başlamakta; diyet ile birkaç kilo verdikten sonra artık kilo almayacağını düşünerek sağlıksız besinleri sağlıksız pişirme teknikleri kullanarak tüketmektedirler. Bir yemeğin sağlıklı olup olmadığını belirleyen unsurların başında pişirme tekniği gelir. Eğer kalıcı şekilde kilo vermek istiyorsanız besinlerin besin değerini koruyan pişirme tekniklerine başvurun. Özellikle haşlama ve buğulama başlıca tercihleriniz olsun. Yağda kızartmayı ise elinizden geldiğince kullanmamaya çalışın.

4. Hareketsiz Bir Yaşam Tarzından Uzaklaşın

Kalıcı şekilde kilo verememenin altında yatan en temel sebeplerden bir tanesi de hareketsiz yaşam tarzıdır. Hareketsiz şekilde çalışmak veya genel olarak hareketsiz olmak kas yapılarını, kasların harcadığı enerjiyi, kalori tüketim oranlarını etkilemektedir. Vücuda yeteri kadar kalori alınmasına rağmen bu kaloriler yakılmamakta, vücudun farklı bölgelerinde depolanmaktadır. İlgili fazla kalorileri daha depolanmadan yakmak için mutlaka hayat tarzının daha hareketli hale getirilmesi gerekmektedir. Eğer masa başı işlerde çalışılıyorsa her saat başında on dakikalık yürüyüşler yapılabilir.

5. Hayatınızı Düzene Oturtun

Ne yendiği ve nasıl spor yapıldığı kadar önemli olan bir diğer husus ise günün nasıl düzenlendiğidir. Kilo almanın başlıca sebeplerinden birisi vücudun biyolojik saatine uygun olmayacak şekilde besin tüketmektir. Bilindiği üzere vücudun tüm hareketlerinden ve gelişiminden hormonlar sorumludur. Hormon dengesi açısından değerlendirdiğimizde gece uykuları daha iyidir. Ayrıca akşam yediden sonra ve sabah altıdan önce besin tüketmek vücuda zarar vermekte; kilo alımını sağlamaktadır. Bu sebepten ötürü gününüzü düzenlerken gece uykusu uyumaya, besinleri doğru saatlerde tüketmeye dikkat edin. Öğünlerinizi dakik olacak şekilde düzenleyin.

6. Diyete ve Spor Egzersizlerine Rağmen Kalıcı Kilo Veremiyorsanız

Eğer tüm çabalarınıza ve irade göstermenize rağmen fazla kilolarınızı veremiyor ya da verdiklerinizi hızlıca alıyorsanız yapmanız gereken şey tıbbi testler yaptırmanızdır. Başta hormon dengesi olmak üzere birçok değere bakılmalı; diyabete yönelik emareler aranmalıdır. Yaptırılacak testlerin sonuçlarına göre hareket planları belirlenerek ilaçlı tedaviler ya da cerrahi müdahaleler yapılabilir. Tıbbi bir tedavi uygulansa dahi kalıcı şekilde kilo vermek için operasyondan sonra spor yapılmalı, beslenme düzeni kurulmalıdır.